Wanneer lidmaatschap BA Exec Club aanvragen?

Discussie in 'oneworld' gestart door Wilcoleone, 17 jan 2018.

  1. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Mede vliegliefhebbers, ik heb mijn vriendin zo zachtjesaan besmet met het ons zo welbekende virus van vliegen, punten sparen en status halen :) me happy maakt de discussies een stuk eenvoudiger.

    Nu vraag ik me af wat het beste moment is voor haar om zich voor de BA Exec Club aan te melden.

    Begin februari vliegt ze met BA en MH naar Australië
    Eind maart vliegen we samen met AA vluchtnummer maar BA metal naar de US

    Is het verstandig om zich zo laat mogelijk aan te melden om zo haar status jaar zo lang mogelijk te maken? Voor zover ik las op de BA site is het mogelijk om tot 3 maanden voordat je lidmaatschap in is gegaan vluchten & miles kunt claimen.

    Dank voor jullie advies!
     
    Lionell, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Als je je nu aanmeldt loopt je status jaar tot 8 februari 2019. Een BA status jaar is de 8ste van de volgende maand na aanmelding. Dus stel je meldt aan op 1 februari dan loopt het jaar tot 8 maart 2019.
    Zoals je al zei kun je tot 3 maanden voor aanmelding claimen. Echter kun je ook bellen dat je punten in het voorgaande jaar geboekt moeten worden. dus stel je jaar loopt tot 8 maart 2019 en je maakt in de 2 weken daarna nog vluchten dan kunnen deze op verzoek in het oude jaar toegekend worden.
     
    Lionell en Wilcoleone vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina