Upgrades op niet-AF/KL vluchten

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door HaikoW, 14 mrt 2017.

  1. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Op het AF/KL forum is er een vrij levendige thread over complementary upgrades bij AF/KL (skyteam) en daarom lijkt het me leuk om dezelfde thread te maken maar dan voor niet AF/KL (skyteam) vluchten.

    Zelf heb ik 1x een upgrade gekregen van AF/KL maar bij andere maatschappijen ligt dit veel hoger. Deze thread kan een goede manier zijn om te vergelijken hoe royaal andere airlines zijn met het geven van operational upgrades ten opzichte van AF/KL.

    Laat ik zelf aftrappen

    Airline: Emirates
    Status: Skywards Platinum
    Route: DXB-CPT
    Ticket type: full flex
    Upgrade: Business naar First
    Waar: gate
     
    Grouchy, JustinCase en jongesander vinden dit leuk.
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ondertussen ontelbare 'Unlimited Complimentary First Class Upgrades' gehad bij Delta. Meestal 5 dagen voor departure zolang het niet hub to hub is. Verwacht dat de situatie bij UA en AA soortgelijk is.

    Maarrreh 2008/2009 waren nog eens tijden voor INTL upgrades. Iemand die de 'Phantom upgrades' voor NWA WP plats ex-USA eind 2008/2009 na F2s (company business) en F3As (perfect attendance passes) nog herinnert?

    Herinner me upgrades op NW42 MSP-AMS, NW58 MEM-AMS, NW92 PDX-AMS: Had een 70% succes rate met die upgrades en 'FQTV PERK PCTC' op je BP :)
    Toen kwam de merger met Delta...
    Daarna INTL bij Delta alleen eigenlijk in de zomermaanden (hoogseizoen).
     
  3. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Met je FB nummer of Skymiles? Heb wel een keer een upgrade naar First gekregen maar het is geen routine.
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Als AB Gold heb ik gevlogen met:
    BA, QR, AB, JJ, LA, AY, MH, en partner EY. Geen upgrades. Wel upgrade naar PE op CX van MNL naar HKG op de triple 7, samen met mijn moeder. :)

    Als O6 Gold heb ik gevlogen met:
    SK, OS, LH, JP en SN. Geen upgrades.
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Met m'n SkyMiles Medallion nummer.
    Met een FB nummer geef ik je niet veel kans aangezien je in de 'UP6' groep zit (na al de GUC's, RUC's, miles, Delta Elites & SM companions) samen met Delta's partner elites (inclusief de Flying Blue leden) in een 24 uur window.
     
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Voor mij idem inderdaad. Geloof dat CX best ok is met upgrades voor loyale leden; ik heb er laatst ook een gehad van dus - hkg ;)
     
  7. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Airline: Qatar Airways
    Status: BA Gold
    Route: DOH-JED
    Ticket type: semi flex
    Upgrade: Economy naar First
    Waar: check-in
    Reden: economy oversold
     
    FlyingFonz en Robert.J vinden dit leuk.
  8. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Airline: Delta Airlines
    Status: Platinum Medallion
    Route: AMS - JFK
    Upgrade: Economy+ naar Delta One
    Waar: In de kist (uitleg erbij dat het onduidelijk was of er nog een extra Delta One open zou zijn).

    Reden: Status
     
  9. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Wow, een upgrade gewoon omdat het kan! Leuk om te horen :)
     
  10. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Airline: Emirates
    Status: Platinum
    Route: DXB - AMS
    Ticket type: semi flex
    Upgrade: Business naar First
    Waar: via e-mail,ongeveer 1-uur voor vertrek
    Reden: business oversold
     
    cannondalecaad en FlyingFonz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina