Tja, de boel weer omgooien werkt inderdaad niet goed bij loyale klanten. Een jaartje Star Alliance Gold is inderdaad wel lekker. United verliest ook aan mij een vaste klant. Het programma werkte erg goed als je veel internationale vluchten had als reiziger buiten Amerika om zo vrij snel Star Alliance Gold te behalen. Miles waren waardevol, maar ook dat is de afgelopen jaren flink minder geworden.
Dan wordt het tijd om te switchen naar Aegan Miles and Bonus of SAS Eurobonus omdat je dan na 10 jaar gold for life bent. (Asiana is ook nog een optie)
Plat Premier. Moest een run van 18k miles doen, dus retourtje BRU-SCL geboekt voor 440€ en Plat Premier tot 2021 verkregen (vanwege het behalen van mijn status na juli 2019). Eeuwig zonde dat ze het programma zo drastisch overhoop gooien.
Match op basis van FB Platinum. Had 90 dagen de tijd om dit te doen. Eind Augustus maar eens gevlogen (en in SCL weer een groep FF'ers ontmoet die ook aan het "runnen" waren).
Ik begon te sparen bij MileagePlus in 2015 toen het programma nog interessant was. Heb mooie vluchten gemaakt en heb nog veel miles die ik binnenkort ga redeemen. Aegean Miles & Bonus is inderdaad een mooie optie voor Star Alliance Gold, maar is het een interessant programma om miles te besteden aan F class vluchten? En ik wist niet dat Miles & Bonus ook lifetime status aanbieden. Asiana is inderdaad de snelste weg naar lifetime Star Gold, bovendien is je status 2 jaar geldig. Ook aan het besteden van miles heb ik goede verhalen gehoord over Asiana, over upgrades minder.
Kwam via intensief googlen naar status matchen terecht bij deze mooie temporary match voor United status.. Je kunt bijv. KLM Platinum matchen naar UA Premier Platinum. De match zelf is 90 dagen geldig en in die tijd heb je een challenge om je status te behouden. De challenge is best stevig (10 segmenten / 3000 PQPs), maar niet onhaalbaar. Als je voor 1 juli dit jaar matcht, is je status geldig tot januari 2021 en daarna tot januari 2022. Succes https://www.united.com/ual/en/us/fly/mileageplus/offers/promos/TB9234.html
Ook al een devaluatie in de challenge. Ik deed die challenge in 2016 en had mijn Gold status al binnen voor $ 428 met een retourtje naar Panama. United doet er blijkbaar alles aan om het aantal Premier leden terug te brengen. Het aantal miles dat je vliegt telt niet meer mee, vanaf nu simpelweg hoeveel je besteed. Dus $ 2K voor Star Alliance Gold. Het hangt natuurlijk helemaal van je vlieggedrag af, maar met een beetje slim zoekwerk behaal je ook * Gold Status sneller en goedkoper met Aegean Miles+Monus of Turkish Airlines Miles&Smiles, die is bovendien ook nog langer geldig. Bovendien wordt het nog een hele challenge om UA status te behouden.
Volledig met Goffe eens (hoewel natuurlijk dank aan Arjen voor het plaatsen van weer een StatusMatch mogelijkheid). United heeft zichzelf (hopelijk) in de voet geschoten door volledig revenue-based te worden. $24k aftikken en je hebt MP 1k. Dat haalt natuurlijk alle lol uit de mileage runs. Voor de corporate (last-minute J of zelfs Y) flyers kan het wel fijn zijn, omdat die halverwege het jaar al makkelijk die spend hebben gehaald.
Tja, maar aan de ene andere kant begrijp ik United ook wel weer. Het aantal Premier leden is de laatste jaren flink opgelopen. Tijdens verschillende vluchten met UA heb ik met meerdere 1K leden gesproken die in Y zaten. United heeft slechts 6 hubs in de VS en vluchten zijn naar mijn mening vaak voller dan DL en AA vluchten. Als het op een gegeven moment erg gemakkelijk wordt om elite status te krijgen (veel Amerikanen konden dat via creditcards bij UA) en op een gegeven moment komen er ook steeds meer Million Miler leden bij. Dan zijn die Premier leden op een gegeven moment ook een nummer geworden. Dus wordt loyaliteit nu beloond met de hoogte van het bedrag wat je spendeert. Erg makkelijk voor UA, maar ze hadden het ook iets slimmer aan kunnen makken waardoor ze meer klanten behouden. Ze hadden bijvoorbeeld iets kunnen doen waardoor juist veelvliegers worden beloond, zonder natuurlijk de regels voor eerlijke concurrentie te overschrijden. United stond eerst bekend als een airline die loyaliteit juist waardeert, nu wordt concurreren met vooral DL een stuk moeilijker. Delta zie ik niet snel de kwalificatievereisten verhogen aangezien DL een paar goede deals heeft gesloten met een aantal banken/creditcard maatschappijen.
Onlangs status match ontvangen via FB Plat naar Premier Plat. 120 dagen te tijd voor 10 segmenten / 3000 PQPs tussen 18 sept tot 18 januari. Status geldig tot eind 2022. Er staan al 2 segementen in de planning.
Op dit moment Elite Plus bij Turkish, maar vanwege de vele vluchten naar USA die ik maak zou ik stiekem toch wel graag naar United willen overstappen. Is er een manier dit te doen? Denk dat de voordelen van United echt wel wat waardevoller zijn dan die van Turkish.
Een statusmatch request indienen? Je kan het altijd proberen. Anders een challenge afwachten. Of en wanneer die weer komt is alleen niet bekend.
Ook poging gedaan tot status match bij United via https://promo.united.com/offers/statusmatch Kreeg een afwijzing op 'We are unable to approve your status match as documentation differs from the formatting guidelines we have for this airline.' Ik had een foto van mijn gold pas Flying Blue meegestuurd. Welke documentatie hebben jullie gestuurd?
Wellicht werkt een printscreen van je profiel/dashboard, daar staat tenslotte een verloopdatum en het FB nummer waar United om vraagt. Hoe lang zat er tussen je aanvraag en de reactie?
Dag of 4. Zal het eens opnieuw proberen met screenshot van account, maar op de pas staat ook naam, level en verloop. Het gekke is dat die formatting guidelines nergens te vinden zijn.
Ik ben op zoek naar hulp mbt upgrade awards via star alliance partners. Ik heb een vlucht van IST - SIN gepland met Turkish in klasse Y. Nu kan ik volgens United dit upgraden voor 30.000 mijlen naar Biz. Is hier award availability voor nodig net als een normaal award ticket of is hier alleen biz availability voor nodig? Iemand ervaring?
Voor een upgrade bij TK is er Business Upgrade ruimte nodig (J), dat is weer anders als de reguliere Business Award (I).