United Airlines Mileageplus

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 1 apr 2016.

  1. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Credit card punten?
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    E-rewards.
     
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb SPG punten via het gekoppelde Marriott account naar United Miles omgezet vanwege de gunstige omwissel rate van Marriot. Nu staat er op de site van united dat dat ongeveer 6 weken kan duren. Lijkt me vrij lang in deze moderne tijd. Iemand ervaring?
     
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat kan vrij lang duren. Ik heb een maand geleden IHG punten omgezet in EY miles en ze zijn nog steeds niet bijgeschreven... Dit wordt blijkbaar nog handmatig gedaan.
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Goffe, viel heel erg mee, binnen een dag of 4 geregeld. Inmiddels ook weer uitgegeven.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat was snel geregeld dan. Komt misschien doordat Marriott en United nauw samenwerken middels het RewardPlus programma. Dat is minder tussen IHG en EY.
    Ik zie trouwens net dat het best interessant kan zijn om SPG punten over te zetten naar Marriott en vervolgens naar United. Normaal krijg je 0,5 UA miles voor 1 starpoint maar via Marriott kun je er veel meer uithalen zie ik.
     
  7. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Klopt, kijk ook eens naar de Marriott travelpackages een combi van miles en overnachtingen die je trouwens niet tegelijk hoeft te gebruiken.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Iemand GPU "advies" in de aanbieding? ;-)
     
  9. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    GPU's kun je gebruiken om te upgraden op elke UA vlucht, dus ook op Polaris! Zie verder deze site voor de UA Dreamliner routes. Je kunt echter niet upgraden met de laagste boekingsklassen.
     
  10. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    thanks, daar was ik van op de hoogte. Ik bedoelde meer of iemand er eentje voor een zacht prijsje in aanbieding had ;-)
     
    Goffe de Boer en Flying doc vinden dit leuk.
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie zojuist dat MileagePlus per 1 juni de verdientabel voor Aegean Airlines heeft aangepast. De Griekse maatschappij biedt vaak goede vluchten aan voor lage prijzen. Echter verdiende je op de laagste klassen (U en P) tot 1 juni geen miles bij MileagePlus. Vanaf 1 juni is de tabel aangepast en wordt er ook op de laagste klassen miles (slechts 25%) gegeven. Iets is beter dan niets. Kwalificeren voor elite status gaat in ieder geval wel iets sneller zo. Tot nu toe liet ik mijn miles van A3 namelijk bijschrijven bij KrisFlyer. Dat ga ik dus vanaf nu bij UA doen:).
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2017
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Singapore Airlines awards zijn weer te boeken op de United website:). Dit was namelijk een tijdje niet mogelijk. Ik weet niet waarom dit nu wel weer mogelijk is. Onlangs heeft SQ de verdientabel van UA ook aangepast. Bij KrisFlyer kon je tot voor kort nog 100% miles sparen op UA deep discount economy vluchten. Dat is nu 25%.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Didier13 en jongesander vinden dit leuk.
  14. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    United gaat zijn MileagePlus programma op de schop gooien. Per 1 januari 2020 worden er geen statusmiles (PQM's) meer toegekend op basis van gevlogen afstand+bonus en vervalt de waiver (PQD's) voor niet-US members.
    Alles gaat nu op basis van PQP (premier qualifying points, gebaseerd op gespendeerde dollars). De minimum eis van 4 segmenten op UA metal blijft wel staan.

    https://mileageplusupdates.com/mileageplus/english/qualification/

    De nagel aan de doodskist voor mileagerunners en segmentvliegers. 1K is nu enkel te behalen door $18000 (+54 segmenten, oftewel minimaal $333 per segment besteden) of $24000 te besteden.

    Hopelijk volgen andere maatschappijen niet.
     
    arjen05 en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Wow, United brengt wel veel wijzigingen aan de laatste tijd. Het wordt een stuk moeilijker om te kwalificeren inderdaad. Kan wel een stuk sneller gaan met error fares op partner airlines, net als bij AAdvantage, maar dan nog..
     
  16. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    FB gaat binnenkort ook met veranderingen komen is mij verteld op het verjaardagsfeestje. Ik ben benieuwd, voorwaarden voor de leden worden over het algemeen niet gunstiger. Wellicht gaat het hele xp systeem op de schop, werkt niet echt en past niet meer bij het sustainable imago van de maatschappijen
     
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    United heeft zojuist elk ander (niet-)Amerikaans FF loyaliteitsprogramma aantrekkelijker gemaakt voor iedereen die niet steenrijk is of geen corp-contract heeft.
    Die situatie zal alleen, denk ik, niet al te lang duren....

    1K mogen ze ook wel rebranden naar 24K.
     
    JustinCase, Bok, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ja, inderdaad. En de naam Mileage Plus veranderen in $$$ Plus:D
     
    lloydje33, Grouchy en Thijsk vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    XP systeem werkt momenteel nog best goed eigenlijk...dus laten we hopen dat ze er de komende 2 jaar niets aan veranderen. Daarbij hebben ze het pas sinds April 2018 ingevoerd, dus om na 1,5 jaar meteen alles weer om te gooien is erg drastisch.

    UA heeft in mij een "potentiële" klant verloren door dit nieuwe systeem, gelukkig heb ik nog wel Plat Premier weten te vergaren tot jan 2021 door een statusmatch.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Je bedoelt PesoPlus ;) (gezien de recente devaluatie van hun awardmiles)
     
    Grouchy en JustinCase vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina