Vlucht al geboekt Lionell? Ik heb in september ook een UA Gold challenge aangevraagd. Al na 3 minuten kreeg ik antwoord dat mijn UA account werd geüpgraded naar Gold voor 3 maanden. Direct daarna had ik mijn retourvlucht geboekt (AMS-EWR-PTY-IAH-AMS, 12,640 PQM voor € 428,-). Het is alleen wel jammer dat je beslist met UA moet vliegen. Dat bleek ook toen ik wilde boarden op AMS. De UA Boeing 757 die nog steeds wordt ingezet tussen AMS en EWR was overboekt en dus zochten ze mensen die omgeboekt wilden worden. Je zou bovendien ook nog $ 400 cash krijgen als beloning. Natuurlijk ging ik snel op zoek naar de mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen. Echter had ik die avond daarvoor al een complimentary upgrade gekregen op EWR-PTY. Ik kreeg het aanbod om via IAD te vliegen (IAD-PTY zou ik dan in Business Class mogen vliegen) maar dan moest ik met CM vliegen en zou ik mijn challenge dus niet kunnen volbrengen. Ze boden nog wel aan om UA te vragen om Original Mileage Credit voor me te regelen, maar dit konden ze niet met zekerheid zeggen. Na een aantal andere mogelijkheden opgezocht te hebben gaf ik het op en koos ik ervoor om mijn originele route te vliegen en de $ 400 cash te laten liggen. Het was een snelle keuze maar ik hoop de juiste. Wat denken jullie? Zou UA mijn challenge goedkeuren als ik het wel had gedaan? Verder werd ik ook nog geüpgraded op PTY-IAH. Ik heb mijn challenge inmiddels volbracht en ik ben nu Star Alliance Gold tot januari 2018. Kan ik dinsdag mooi de vernieuwde Loft lounge in op BRU als ik met SN naar Bilbao vlieg!
Ik ben benieuwd of die wordt goedgekeurd. In de voorwaarden staat helaas dat je geen status mag hebben bij Star Alliance op het moment dat je de status challenge aanvraagt. 'Customers who have Star Alliance™ Silver or Gold status are excluded from this offer.'
Ik heb net nog even in de e-mail gekeken en er staat dat het tussen de 7 en 14 dagen kan duren voor je antwoord krijgt. Ik heb op 7 dec alles opgestuurd, nog even wachten dus. Die kleine letters had ik over het hoofd gezien. Ik wacht af, zeggen ze nee, dan kan ik in eind febr/begin maart nog eens proberen als m'n Copa Platinum afloopt.
Tja, het hangt er natuurlijk van af wat er met je Copa status zal gebeuren. Als je nu Platinum bent krijg je misschien wel een downgrade / soft landing naar Gold of Silver. Dan blijf je natuurlijk ook status binnen de Star Alliance behouden. Ik heb daar zelf geen ervaring mee dus ik ben benieuwd hoe dat zit.
Ik heb zojuist mijn UA Gold status gelinkt aan mijn Marriott Rewards account. Dankzij het Rewards Plus agreement krijg je namelijk gratis Gold status bij Marriott en deze wordt elk jaar automatisch vernieuwd als je je UA Gold status blijft behouden! Een zeer waardevolle status als je het mij vraagt (gratis loungetoegang en ontbijt) en zeker met de integratie met SPG.
Helaas is die van mij geweigerd, omdat m'n naam niet op m'n activity statement stond van AA... Na de feestdagen poging nummer 2 ondernemen
Probeer volgende keer met je (nieuwe) membership card. Ik hoefde niet eens een activity statement te sturen.
Waar heb je dat gelezen? RPU's krijg je toch alleen als je Premier Platinum bent? Bij Gold krijg je ze sowieso niet.
Excuses.. ik heb premier platinum.. bij gold niets idd maar volgens mij bij plat-challenge ook niet...
Heb je zelf al gebruik gemaakt van die RPU's? Ik zie dat ze in regio 1 gelden plus op transcontinentale vluchten en op vluchten naar Hawaii. Bovendien zijn ze gratis overdraagbaar zodat je er samen gebruik van kunt maken.
Vandaag al mijn Premier Gold kit ontvangen. Deze is iets uitgebreider dan de AAdvantage Platinum kit. Naast de membership card zit er ook een luggage tag bij.
Ik heb een vraag mbt miles verdienen. Ik vlieg binnenkort naar WAW met LOT vanuit VIE. Ik kan deze via LOT (klasse O, 0%) of Austrian (klasse K, dus 50% miles) boeken, uitgevoerd naar LOT. Nu lees ik op de site van ua dat miles komen op basis van uitvoerende carrier. Hoe wordt die klasse K dan omgerekend? Ik vind het een gek principe. Iemand hiermee ervaring?
Dat is inderdaad verwarrend. Normaal gesproken krijg je geloof ik miles aan de hand van de boekingsklasse van de marketed carrier. Ik heb hetzelfde op 18 februari: MUC-AMS met AC in K klasse maar deze wordt uitgevoerd door Lufthansa. Als ik jou was zou ik gewoon via Austrian boeken (klasse K, 50%), dan heb je tenminste de kans om miles te krijgen.
Merci, Ik ga het risico toch niet nemen. Net LH ticket (klasse I) uitgevoerd door OS als P gecrediteerd gekregen. Er gaat toch iets mis zo lijkt me als er geen duidelijkheid is binnen het programma. Op FT kan ik ook niet veel bruikbaars vinden
Iemand nog een manier om even 1.100 mileageplus miles binnen te harken (liefst gratis of tegen gratis aan )