Transavia A321 best seats

Discussie in 'SkyTeam' gestart door NLAviation, 8 aug 2025.

1. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Beste vliegfanaten,

In september vlieg ik met Transavia naar Tenerife in de nieuwe A321.
    Ik ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen met dit toestel en nog belangrijker, wat zijn goede plekken in dit toestel?
    Ik heb nu stoel 27A maar ik weet niet of dit een goede stoel is.
    Ik doel dan voornamelijk op het uitzicht en of je überhaupt bij een raam zit.

Alle tips welkom.

2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.535
    Trofeepunten:
    373
    transavia.jpg

Het is gewoon een standaard stoel, met raam. Het enige voordeel is dat er niemand in je rug zit te duwen, maar ik zou liever op de 2 zits zitten achter je, je hebt dan geen uitzicht, maar zit niet zo ingeklemd. Op rij 29 heb je helemaal alle ruimte, maar is geen raampje.

transavia2.jpg

Rij 18 en 19 hebben ook extra beenruimte en een klein raampje. Verder ziet het er allemaal erg spartaans uit als ik zo kijk. Of beter gezegd naar Transavia marketing; een actieve zithouding. (de rugleuning is bijna verticaal)

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Ja, ik wil altijd wel graag bij een raampje, ook i.v.m. filmpjes die ik maak voor YouTube, bij de nooduitgang mag je helaas niet filmen.
    Die stoelen zijn overigens ook al gereserveerd.

Ik had wel is bij de B737 van Transavia dat er ook bij de ''gewone'' stoelen wel is flink verschil zat in beenruimte.
    De ene rij had ik nog redelijk beenruimte en de andere rij zaten mijn knieën klem tussen de stoel voor me.
    Klopt het dat bij de A321 de stoelen niet meer naar achteren kunnen of wel?

Is er van de Transavia A321 ook een virtuele tour mogelijk net als bij de KLM toestellen?

4. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.535
    Trofeepunten:
    373
    Waarom mag je bij de nooduitgang niet filmen? Geen ervaring mee hoor, maar ik heb dat nog nooit ergens gehoord of gezien.

Laatst bewerkt: 8 aug 2025
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Dat klopt zeker bij de Transavia 737 toestellen, aan de rechterkant van het toestel als je naar voren kijkt begint men namelijk aan de rechterkant pas bij rij 2, dus tot de nooduitgang hoeft er aan de rechterkant 1 rijtje minder stoelen ingepast te worden, en hoewel rij 2 niet helemaal vooraan begint, begint deze zeker niet gelijk op rij 2 aan de linkerkant.
    Vanaf de nooduitgang rij loopt alles weer gelijk.

Op de andere vraag, als ik het type stoel zie op de A321 denk ik inderdaad dat ze niet verstelbaar zijn.

6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    puur met veiligheid te maken, ik monteer de camera meestal aan het raam namelijk.

Okee! Dan was dat dus geen toeval. Het scheelde echt behoorlijk!
    Ach, Transavia ik vlieg er liever niet mee maar helaas ontkom je er niet altijd aan.
    Ben benieuwd of de beenruimte in de A321 iets dragelijker is.

7. Mihajlo123

Mihajlo123 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    WhatsApp Image 2025-08-22 at 01.46.48.jpeg De stoelen zijn inderdaad niet verstelbaar. Kijk vooral ook even op https://www.aerolopa.com/hv-32q om een mooi stoeltje te kiezen. Ik vind 13F wel een fijn stoeltje met mooi uitzicht op de motor en sharklet. (Geen idee hoe ik de foto kleiner krijg)

8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen september mijn eerste 2 vluchten gedaan met de Transavia A321.
    Beenruimte viel zoals altijd flink tegen, wat is het toch een gemiste kans om 2 cm meer beenruimte toe te voegen per rij.
    Wat ook zonde is dat ze geen klein beugeltje hebben geplaatst in de stoel voor je voor evt je telefoon/ipad op te zetten. KLM heeft dat wel in hun nieuwe A321.
    Wel fijn dat de stoelen niet verstelbaar zijn, dat zou wat mij betreft iedere airline mogen invoeren!

20250919_100757.jpg 20250927_200747.jpg

December vlieg ik weer met Transavia vanaf Brussel, dan weer met de 737.

9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Die 2 cm meer beenruimte is een bewuste keuze, want betekent zo 1 of 2 rijen minder natuurlijk.

10. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Ja klopt, het zal zeker 1 á 2 rijen schelen in zijn totaliteit, maar toch de A321 heeft al veel meer stoelen. Ze hadden mooi onderscheid kunnen maken met andere low-cost carriers.
    Daarnaast wordt transavia ook vaak in codeshare gebruikt met KLM en dan is het natuurlijk wel een flinke achteruitgang.

11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ik ben bang dat de gemiddelde consument vooral onderscheid maakt op basis van prijs, en meer stoelen in een toestel betekent dat je in theorie ook een betere prijs kunt bieden.
    Eens dat voor een passagier met status die (kosteloos) een economy comfort seat kunnen boeken Transavia niet een hele fijne optie is, maar voor de KLM passagier in boarding zone 5 op stoel 28B en die als ie pech heeft ook nog eens de buy on board testvlucht zit, die heeft niet een heel andere ervaring.

12. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Kan aan mij liggen maar ik vindt Transavia dus geen LCC, gewoon een dochter van KLM. Bij routes waar KLM ook op vliegt ontlopen de prijzen elkaar bijna niets. HV is geen Ryanair/Wizz of Easyjet

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Wat ik vooral jammer vind, is dat HV als volwaardig FB partner, niets met statussen doet.

14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.535
    Trofeepunten:
    373
    Dat ben ik deels wel met je eens, maar ik ben een tijdje geleden eens met Transavia naar Orly gevlogen, en was na anderhalf uur echt blij dat ik er uit kon, zo krap bemeten. Een paar weken geleden stond ik op CDG en de AF vlucht was meer dan 2 uur vertraagd geraakt door een storing aan het toestel. Gevraagd of ik er uit mocht, dat kon, en kon ook nog worden overgeboekt op een AF vlucht die 15 minuten later zou gaan vertrekken (ik kan heel hard lopen mw, komt goed) en dat mocht zowaar. Uiteraard zat ik dan op stoel 17B ofzo omdat er verder niks meer was. Maar zat daar toch echt een stuk ruimer dan bij Transavia.

Ruut vindt dit leuk.
  15. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Ik vind Transavia niet veel afwijken van Ryanair/Wizzair of Easyjet.
    Ja er zitten wel kleine gradaties in, waarvan Ryanair toch wel de minste is van allemaal en Transavia/Easyjet de betere.
    Maar ik vind Transavia wel echt een low-cost carrier.

Eens! als FB deelnemer Gold/Platinum heb je totaal geen voordelen helaas.
    Bagagevrijstellingen zijn ook niet van toepassing.
    Gek genoeg is het pas sinds enkele jaren dat je XP en miles spaart en zelf daarvoor moet je vaak nog een hogere tariefsoort kiezen

Ruut vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Het ligt er dan wel aan in wat voor toestel je van Air France bent gestapt, want in de A220 is deze prima, maar in de A319, A320 of A321 (of god forbid de A318) daar heb ik wel eens gevraagd aan de cabine bemanning wat ik met mijn benen moet doen.
    En ook bij KLM, rij 28 op de middenplek, dan zit je echt niet ruim hoor.

Deel Deze Pagina