Singapore Airlines Krisflyer (SQ)

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Bijzonderetickets, 7 jun 2022.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Weet niet of je het waard vind maar je zou eventueel op vertrek vanaf IST kunnen zoeken, dat scheelt je wat miles en wellicht dat je dan wel BC kan kiezen? :)
     
    Stef vindt dit leuk.
  2. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Goeie tip! nog niet aan gedacht. Dat scheelt inderdaad enorm in de miles. Bijna de helft goedkoper.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    jphorn en VinceG vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Helaas: de A380 verdwijnt op de route SIN-FRA-JFK vanaf volgend jaar mei. Deze route zal worden vervangen door een Boeing 77W.

    Voor COVID vlogen er dagelijks twee vluchten tussen FRA en SIN, beide met First Class. Een A380 en een 77W. Dagelijks 16 stoelen dus.
    Op dit moment is één van de twee vluchten met een A350 zonder First Class en een A380 met zes suites. Vanaf mei gaat het aantal First Class stoelen terug naar vier.

    Bron:
    https://mainlymiles.com/2022/11/22/...PAerTkPPfRupiF4M4-ciQSKfC3v_oSqK-zTGlzuXftuks
     
  5. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Het zit me niet erg mee wat betreft award boekingen via singapore airlines.. Eerst kon ik niet boeken omdat het benodigde punten aantal niet meer genoeg was na de verandering van benodigde miles. De Istanbul route zoals de suggestie hierboven was helaas niet beschikbaar.

    Na veel moeite toch de extra punten erbij gespaard met behulp van gekochte marriott punten en door al mn amex punten over te zetten. Al die tijd is onze route (AMS-MNL) gewoon beschikbaar en ook vanmorgen op het moment van boeken is er beschikbaarheid. Bij de laatste stap (betaling bevestigen) krijg ik vervolgens een error. Singapore airlines gebeld maar de vlucht was natuurlijk niet meer beschikbaar en ze konden me alleen op de wachtlijst zetten. Ik vermoed dat de beschikbaarheid er nu niet is omdat ze nog gereserveerd staan voor mijn mislukte boeking. Het lijkt me sterk dat iemand toevallig de tickets in die paar minuten voor mn neus weg heeft gekaapt. Maar inmiddels zijn we een uur verder en de beschikbaarheid is er nog altijd niet. Nu zit ik met 207.000 krisflyer punten waarvan de helft begin volgend jaar gaat verlopen en 0.0 award beschikbaarheid voor onze reisperiode..
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk! Is mij in het verleden ook wel gebeurd en vaak wordt de award beschikbaarheid gewoon weer vrijgegeven.
     
  7. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Dit stelt me enigszins gerust.. weet je nog hoe lang het duurde?
    Als ik een normale one way probeer te boeken zie ik inderdaad dat de stoelen die ik geselecteerd heb niet meer beschikbaar zijn. Ik geloof niet dat iemand de tickets heeft weg gekaapt en dan ook nog exact dezelfde stoelen heeft geselecteerd op beide legs.. Ik heb dit overigens ook wel vaker gehad bij het boeken van promo fares (niet bij SA) en een mislukte betaling. Maar dan duurde het niet langer dan een minuut of 15 tot ze weer beschikbaar kwamen.

    De support (engels) van Singapore Airlines was trouwens ook totaal niet behulpzaam. Konden mij ook niet vertellen of tickets gereserveerd worden in het betaalproces en hoe lang dat dan duurt.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Ik weet het niet precies meer. Is er ook geen boeking aan je account gekoppeld?

    Wat je kunt doen is even een Expertflyer alert instellen op de stoelen die je geselecteerd had. Dan krijg je vanzelf een email als de boeking weer losgelaten is.
     
  9. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Thanks voor de tip! Het probleem is echter al opgelost nu :)

    Ik heb tussendoor een klacht ingediend via de nl website waar ik bizar snel reactie op kreeg. Blijkbaar stond mijn reservering wel degelijk in het systeem en de nederlandse medewerker van SA gaf aan dat de vlucht confirmed is. Nog voor ik kon reageren belde de engelse support van SA mij terug met een heel warrig verhaal en de vraag of het nu wel gelukt is. Nou niet dus want ik had nog steeds geen ticket en ook de miles stonden nog op mn account. Volgens haar was de ticket nog niet confirmed (en niet betaald), maar dit konden we handmatig over de telefoon wel doen. Dit ging nog 2x fout maar lukte bij de 3e keer wel door handmatig mn cc gegevens door te geven (niet heel fijn maargoed). Mn amex is nu 3x gecharged voor de taxes, maar de tickets zijn binnen!
    Het probleem met de betaling en de dubbele charges zijn geëscaleerd naar een andere afdeling. Ik ga ervan uit dat dit ook goed komt.
    Uiteindelijk was de support van SA dus wel behulpzaam, maar wel pas na het indienen van een klacht via de nederlandse website.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2022
    VinceG vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Mooi dat het gelukt is.

    Ja Amsterdam is een prima kantoor van SQ. Bijzonder serieuze (en uitgebreide) klachten / complimenten afhandeling, maar ook de overige medewerkers doen wat ze kunnen.
     
  11. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Klopt, die ervaring heb ik ook. Altijd snel en deskundig geholpen.
     
  12. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    SQ is jammer genoeg ook sinds september gestopt met KrisFlyer Spree.
    Ik maakte hier regelmatig gebruik van en heeft mij heel wat miles opgeleverd.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    VinceG vindt dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Tot mijn verbazing vond ik deze week een Saver First Class Award van Londen naar Singapore voor oktober. Gelijk maar geboekt!
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    @Robinho ik lees op het AMEX draadje dat je lang op een transfer zit te wachten. Wellicht weet je het wel, maar je kunt een award ticket op hold laten zetten bij SQ. Redelijk ruime ticketing deadline.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  16. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Thx! Goed om te weten
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Iemand enig idee waarom ik op de website van SQ geen award ticket van EZE naar GRU kan boeken?
    Krijg steeds deze melding: Due to a system limitation, the flights for the origin and destination you have selected cannot be displayed. Please select another date/itinerary.

    Een retour GRU-EZE kan ik wel vinden, dus er is beschikbaarheid op de route van EZE naar GRU, maar ik heb een enkeltje nodig en geen retour...
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Een verklaring heb ik niet, maar ik zou even bellen om dit te fixen.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Yes, ga ik doen tegen de tijd 'm echt nodig te hebben. Eerst nog even mijn reis uitstippelen :)
     

Deel Deze Pagina