Etihad Guest

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    E-rewards enquetes! Om hoeveel miles gaat het?
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Heb je al uitgezocht hoe je SN kan boeken? Ik las dat dat niet zo makkelijk is bij EY.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    558
    Oh ja!!! Thanks! 400 punten of zo.
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    558
    Ik dacht dat ik kon bellen met het Etihad Guest Service Center. Is het echt moeilijk om een awardticket te boeken? Heb je ervaring?
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je dient je aan te melden bij E-rewards.co.uk. Via de Nederlandse website kan je geen rewards inwisselen voor Etihad Guest miles.

    De Britse Insideflyer schreef onlangs, dat je na het voltooien van je eerste survey 1250 Honors punten cadeau krijgt, wanneer je je via deze (klik) link inschrijft.
    Win-win!
     
    Fripsmaster en jongesander vinden dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Geen ervaring maar je moet inderdaad bellen. Je kunt dus niet van te voren availability opzoeken, helaas. Heb je al gebeld of ze uberhaupt je gewenste vlucht aanbieden op de betreffende data?
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb een Nederlandse E-Rewards account en daar kan ik 2000 opinion points omtoveren naar 500 Guest miles!! #boom
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    558
    Het niet kunnen opzoeken van de beschikbaarheid is inderdaad jammer. Ik heb nog niet gebeld, ik probeer eerste de juiste data te vinden om vanaf BRU naar OSL te vliegen.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Geen idee waarom maar m'n Gold status is met een jaar verlengd. Had afgelopen jaar maar 4 vluchten.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Mijn EY miles zijn eindelijk bijgeschreven:). Het duurde meer dan 6 weken om mijn IHG punten over te laten schrijven...
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    In welke ratio konden ze worden omgezet naar EY?
     
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb 10K IHG punten omgezet in 2K EY miles. Er was een promotie waarbij je 25% meer miles zou krijgen, maar die zijn (nog niet) gepost. Ik heb het via een IHG call center in the VS geregeld. Genoeg miles in ieder geval om een award te boeken...:)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Erwin, jongesander, Lionell en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Nice! Er staat Belgrado - xxx maar neem aan dat het ook andersom werkt?
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ja hoor, toen ik vertelde dat ik van AMS naar BEG wilde vliegen vroeg de agent of ik enkele reis of retour wilde vliegen.
     
    Jan van Putten en Lionell vinden dit leuk.
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Eerder schreef ik dat mijn 25% bonusmiles nog niet waren bijgeschreven. Nu heeft Etihad in plaats daarvan nog eens 2.000 miles in mijn account geplaatst:). Spaart lekker door zo naar het volgende award ticket!
     
  17. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb mijn retour Air Serbia in business class geannuleerd. Krijg net te horen dat JU al zijn A319 toestellen heeft verbouwd met intra EU business class met lege middelstoel. Dat is de miles niet waard. Van de 24.938 miles die ik heb besteed krijg ik gelukkig 22.444 miles terug. Ook € 46,42 aan belasting worden teruggestort.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2017
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ben momenteel de laatste vluchten aan het boeken voor mijn vakantie. Heb DOH-MUC geboekt met QR (slechts € 37,5/K avios en € 80,00) maar kom vanuit Singapore in Abu Dhabi. Ik heb slechts één dag om naar DOH te komen en was mijn mogelijkheden aan het bekijken. Met Kuwait Airways kan ik alleen DXB-KWI-DOH boeken omdat ze die dag niet vanaf AUH vliegen.

    Tot ik ineens zag dat ik gewoon met Oman Air kan vliegen AUH-MCT-DOH. Gewone prijs is € 392,00. Met Etihad Guest miles slechts 6.000. Ik heb dus zojuist verzocht om wat punten over te boeken vanaf IHG naar EY :).
     
    Fripsmaster, lloydje33 en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  19. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ja, Etihad Guest miles kunnen soms heel goed van pas komen, zeker bij partners. Bij mij duurde het echter meer dan 8 weken voordat mijn IHG punten waren overgeschreven naar Etihad Guest, dus houd daar wel rekening mee. Echter hoef je niet bang te zijn dat je geen award space kunt vinden aangezien er altijd wel Oman Air award space is. Het is een van de weinige airlines waar je geen award space kunt zoeken in award engines, zelfs niet bij Oman Air zelf.
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zo te zien wel. Kijk in onderstaand plaatje. Lijkt toch wel een soort indicatie te zijn.
    Etihad.PNG

    De transfer tijd ga ik wel afwachten. Maak me daar minder druk om dan mijn SPG naar Alaska tranfer.

    Overigens heb ik de indruk dat je "middle name" ook niet in je voordeel werkt met het transfereren. Heb ik ook last van.
     

Deel Deze Pagina