DoD's en Op-Ups Delta

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Goldfly, 1 sep 2017.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand idee wat de DoD regels zijn voor DL?
    Vlucht is op een zaterdag, en ben op de vrijdag al op schiphol voor een pos-vlucht dus zou dan al naar de lounge kunnen gaan. Van 24 uur voor de vlucht staat deze onder controle van KLM toch?
    Is dat overzicht van @baccarat_guy hetgeen wat ik kan verwachten bij beschikbaarheid? Maakt een hoge Medallion status nog iets uit?

    En what about about op-ups? komen die regelmatig voor op AMS-US vluchten op DL? Dan sta je als Medallion Plat toch wel aardig vooraan denk ik?

    Dank voor de info!
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Afaik nog steeds aleen op de dag zelf. Als je dit bedoelt, dan ja:

    http://www.flyertalk.com/forum/delta-air-lines-skymiles/1820393-paid-j-upgrades-ex-ams.html

    Medallion status maakt qua DoD upgrade beschikbaarheid op AMS niks uit. De gemiddelde KLM agent heeft zoiezo geen idee of denkt dat Platinum de hoogste tier is. Zolang je miles, vouchers, EUR's of een GUC hebt kan je voor een DoD upgrade gaan
    .
    OP-UPS; vooral in de zomer. Je kan ze altijd bellen om te vragen of Y (en met hoeveel) overboekt is. Dat moeten ze je vertellen.
     
    Goldfly en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Thanks, heb geen miles nog, geen voucher, geen GUC, en beperkt EUR's ;-)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hoe werkt het eigenlijk wanneer ik als FB gold award tickets heb gekocht voor mijn ouders en samen met hen op DL metal vlieg? Op de FB website staat dat je 72 uur van tevoren kunt kiezen voor Comfort+ zitplek. Geld dit dan ook voor de award tickets? Daarbij vraag ik me af wat het lounge beleid in de VS zal zijn, wie weet waar ik dat kan vinden?
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Op een FB award & 0074 issued ticket geboekt in Economy? Normaal dacht het niet. Die komen niet in aanmerking voor upgrades.

    SC access & policies:

    https://www.delta.com/content/www/e...ircraft/delta-sky-club/glossary-of-terms.html

    Zijn de normale ST E+ regels waar je als FB gold bij Delta mee te maken krijgt. Wel opletten dat KLM Delta niet betaald voor lounge access als je alleen 'domestic vluchten' hebt zonder int'l connecties.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zover mij bekend gaan alle FB award tickets op 057-stock. Denk je echt dat iedereen een pasje moet laten zien wanneer er op de boarding pas Skypriority staat met een Elite+ aanduiding?
     
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    LOL nee, de gate agents hebben het al veel te druk.
     
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Over SkyPriority gesproken; in mijn ogen flink gedevalueerd nu Comfort+ pax dit bij Delta ook krijgen. Mogen ze dus ook door prority security op SPL? In dat geval staat daar in de ochtend ook een dikke rij met al die DL vluchten.
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Delta Air Lines zet haar Comfort+ iets anders op de markt. Behalve de beenruimte en recline (EC) zitten er ook wat andere amnities bij, oa SP Boarding Access (officieel geen SP check-in, baggage en security maar zodra je een 'niet-Delta BP' hebt en er eigenlijk niks nuttigs opstaat behalve SP kan je volgens mij gewoon gebruik maken van de SP security lanes etc, niemand die je stopt)

    Devaluatie wat SP boarden betreft; zone 'SKY' is pas 'groep/zone 3' dus niet echt een devaluatie mijns insziens.
     
  10. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    In mijn beleving gaat het binnen Amerika ook wel een beetje in wat voor bui de gate agent is. Laatst van BOS naar NYC gevlogen met m'n vriendin. Ik werd aan de gate geüpgraded (FB Silver) naar First.
    Aangegeven dat ik met een partner vloog (vloog op een aparte award ticket); toen zei ze, "dan moet zo ook maar een upgrade krijgen". Zo gezegd zo gedaan...
     
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Lol normaal zijn die niet upgradable :)
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  12. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen week als FB gold op een korte binnenlandse vlucht in de US een upgrade gekregen van EC naar First, staat bij de Delta app altijd goed aangegeven wat je plek is op de upgrade lijst en hoeveel stoelen er in First en EC+ beschikbaar zijn.
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    @Grouchy jij als DL goeroe kan me misschien helpen. deze week BRU-JFk op DL. er zijn nog 14!!! onverkochte J stoelen. Wat zijn mijn kansen met een DOD upgrade met miles? wat vragen ze daar typiscj voor? V klasse ticket en DL-PLAT.
     
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Schat je kansen niet echt hoog in. Officieel heeft DL geen DoD upgrade programma. GUC's/RUC's gaan naar de gate maar upgrades met miles moeten tenminste 24 uur van te voren worden geregeld via Delta. De rest gaat naar NRSA's, die zien al die open stoelen ook op Deltanet :) J gaat gewoon goed vol zijn. Voor upgrades with miles moet je voor Int'l Delta-marketed & operated vluchten ook nog eens een Y, B, M, H, Q, of K fare hebben (V fare is helaas niet upgradable).
    Ja, soms is het dan mogelijk op de DoD maar op dat moment bent je echt afhankelijk van de goodwill van die Delta agent.

    Vanuit AMS is een V fare 35K Skymiles en 400 Euro als ie niet oversold is in Y. Wanneer je de boeking van je op Delta.com tevoorschijn tovert zie je ook regelmatig wat het kost in USD/EUR. Kan nou niet zeggen dat ik ooit een leuke deal daarzo heb gezien...
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2018
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Nou ik heb het gecheckt voor nu.. 14 vrije stoelen, en ze vragen 2863 euro + 65K miles.. serieus.. als je nou 3 ruggen vraagt voor een one way upgrade, laat die miles dan lekker zitten.. enfin.. tis maar 7 uur in eco plus, kom ik ook wel doorheen..
     

Deel Deze Pagina