British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.303
    Leuk Bevonden:
    3.192
    Trofeepunten:
    483
    Op bovenstaande terugkomend: dit blijkt mee te vallen. Zojuist heb ik MAD-ORD geboekt voor 34/K Avios in J. In eerste instantie geeft het scherm 42,5/K aan, maar na het doorklikken kun je alsnog 34/K afrekenen.
     
    KarinS en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mijn Avios gaan binnenkort vervallen. Nu las ik dat je dat kan voorkomen door een transactie te doen. Betekent dit dat elke transactie ervoor zorgt dat de Avios weer 36 maanden vernieuwd worden?
    Dus bv een autohuur naar mijn BA account laten crediteren zou voldoende moeten zijn?
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dat klopt inderdaad!
     
    westi vindt dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.303
    Leuk Bevonden:
    3.192
    Trofeepunten:
    483
    Ja klopt, echt iedere transactie telt. Verdienen én uitgeven!
     
    westi vindt dit leuk.
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Als je een normale AMEX hebt kan je ook 1000 MR overboeken voor 800 Avois. Niet de beste optie, maar wel handig als je verder niets op de planning hebt staan.
     
    westi vindt dit leuk.
  6. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Een andere interessante mogelijkheid is het boeken van een hotel via de BA Avios hotel portal. Vijftien Avios per GBP en vooral voor hotels in de US goede prijzen.

    Wanneer je ook een Avios account bij Iberia hebt, zorgt het overboeken van Avios van het BAEC naar IberiaPlus ook voor verlenging van de geldigheid.
     
    westi vindt dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb alleen de FB amex. Ik ben vaak genoeg in NL en huur dan een auto, dus kan eenvoudig een keer de miles hiervoor naar BA account laten schrijven ipv naar FB.
     
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    BA komt met iets nieuws - een abonnement waarbij je maandelijks Avios kan kopen. De prijs per Avios komt dan op ongeveer 0,009 pond sterling.

    Schermafbeelding 2022-10-11 om 10.55.23.png
     
    Joost82 vindt dit leuk.
  9. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Voor klanten op het Europese vasteland wordt het abonnement in Euro's afgerekend. Dat maakt de prijs per Avios zelfs nog wat gunstiger. De onderstaande prijzen kreeg ik bij het inloggen:
    2022-10-11_14h13_11.png

    Bij een betaling per jaar kom je dan op de volgende prijs per Avios uit:
    20K: EUR 0,01045
    50K: EUR 0,0103
    100K: EUR 0,01014
    200K: EUR 0,01009

    Een scherpe prijs als je het mij vraagt :)
     
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Een stuk voordeliger dan het kopen van FB Miles in elk geval. Daar kosten 20.000 miles 550 euro zonder aanbieding. Maar zelfs met een 100% bonus voor FB Miles zijn deze Avios nog voordeliger. Overigens vind ik het in de meeste gevallen onzin om je geld aan zoiets uit te geven. Alleen zinvol als je nog wat miles nodig hebt omeen award te boeken
     
  11. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Je moet er inderdaad wel een doel voor hebben inderdaad. BAEC is voornamelijk interessant voor award tickets op de kortere trajecten. Binnen de US zijn er scherpe tarieven te vinden, maar ook voor korte en middellange afstanden binnen Azië. Voorbeeld: een vlucht in business class met Cathay heb je voor 50K Avios en ongeveer 165,- bijbetaling. Los ben je ongeveer 1100,- kwijt wanneer je ruim van te voren boekt. Dat scheelt toch flink.

    FB vind ik eigenlijk steeds minder interessant. Niet alleen het bijkopen van mijlen is onaantrekkelijk, maar dankzij het dynamische model is het verzilveren ervan (op dit moment) verre van gunstig. Dat doen programma's als Miles & More of Aeroplan een stuk beter.
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb in het verleden goede tickets kunnen boeken in business intra-Azië, maar ook Cathay Pacific van Amsterdam naar Hong Kong en gewoon BA naar Londen. Ook M&M heeft (nu nog) goede tarieven naar de US en Azië, maar de extra kosten zijn daar wel erg hoog. Ik heb nog honderdduizenden FB miles, maar die zijn voor de routes waar ik op zoek helaas erg weinig waard.
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Lijkt me wel wat om bijvoorbeeld een family account zo bij te vullen met wat Avios en op die manier accounts actief te houden. Als je zo accounts actief kan houden voor 19 eur per maand.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Huh? Jij hier? Ik wist niet eens dat je nog een account had..:D
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    I'm the all seeing eye :p
     
    VinceG, Ambtenaruh, Ruut en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Sprekende over dit programma, volgend weekend en weekend daarop in BC op en neer naar Sofia voor bijna 2 jaar silver dankzij reduced thresholds, worth it :)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    British Airways en Uber hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Je kan binnenkort Avios sparen bij Uber. Voor iedere GBP krijg je een Avios en bij het koppelen van je BAEC-nummer in de app van Uber krijg je 250 als welkomstgeschenk. Wel lijkt het verdienen beperkt tot ritten die in het VK worden gemaakt.
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Leuk, maar hoewel ik Uber alleen in de UK gebruik, en zelden in NL, zie ik niet hoe ik in mijn app het BA Executive Club nummer kan invoeren. Tip?
     
  19. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Het nummer zou je op de volgende locatie moete kunnen invoeren: Account -> Instellingen -> Beloningen. Bij mij is er al een link met Aeroplan, dus ik kan nu niet meer zien of ik hier ook al BAEC kan selecteren. In het persbericht wordt gesproken dat de koppeling aan het einde van de maand operationeel is. Wellicht is de mogelijkheid er dus nog niet.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb al kunnen koppelen maar woon in UK dus beide adressen stonden binnen UK.
     

Deel Deze Pagina