American Airlines Business class - waar de miles te crediteren?

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door EVO, 9 jul 2021.

  1. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Goededag,

    Over 1.5 week vliegen mijn vrouw en ik met American Airlines business class naar de States. Als wij de miles bij AA neerzetten zullen dat er volgens mij zo rond de 8.000-8.500 zijn aangezien zij met het aantal bestede dollars werken en wij verder geen status hebben bij AA. Of werkt dat toch anders?
    Via wheretocredit zag ik dat wij de miles ook zouden kunnen neerzetten bij Etihad Guest. En dat is wellicht interessanter aangezien we daar nog miles hebben staan die per januari 2022 verlopen. Als het goed is verlengen deze dan ook weer toch? Wat zouden jullie aanraden? En hoe kan ik ons Etihad Guest nummer toevoegen aan de boeking? Op dit moment staat er namelijk ons AA nummer ingevuld en ik kan geen andere frequent flyer nummers invullen.
     
  2. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28

    Bij Wheretocredit op basis van booking code controleren hoeveel miles (percentage) de trip oplevert. Op basis van totale afstand vluchten, bepalen hoeveel miles dit bij verschillende programma's oplevert. Binnen Oneworld zijn er vele mogelijkheden, inclusief verschillende 'sweet spots' qua redemptions. Zo kan British Airways een optie zijn, Ethiad Guest, afhankelijk van hoeveel miles je reeds hebt staan, maar AA ook. Ik zou een inschatting maken hoeveel miles ontvangen we, wat willen we van die miles doen (spaardoel) en zo kijken waar te crediteren.
    Tip: BA heeft een household account, hierdoor kan je de miles van jou en je vrouw op één hoop gooien.

    Bij het inchecken is het mogelijk om het FF nummer te wijzigen bij het ticket. Na uitgave nieuw ticket altijd even controleren of het juiste is ingevoerd.

    Succes
     
    EVO vindt dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Hoi @EVO , zoals @Mathijstil terecht opmerkt kun je op Wheretocredit.com bekijken hoeveel miles je overal krijgt.

    Heb je toevallig ook Alaska Mileage Plan overwogen? Bij Alaska krijg je bij AA vluchten 150% of 200% over de gevlogen afstand (afhankelijk van je boekingsklasse). Alaska Miles kunnen ontzettend waardevol zijn voor m.n. Business- / First Class redemptions, die ook nog best vaak voordelig bij te kopen zijn.

    Het is ook maar net waar je miles voor wilt gebruiken natuurlijk. Vlieg je vaker naar de status in Business en wil je de mogelijkheid hebben om te kunnen upgraden naar First (voor redelijk weinig miles)? Dan is British Airways Executive Club een goede optie.

    Volgens mij worden je miles niet verlengd na activiteit bij Etihad Guest, maar misschien is er iemand anders die daar uitsluitsel over kan geven.
     
    EVO en VinceG vinden dit leuk.
  4. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Thanks @Mathijstil en @Bijzonderetickets voor de input. Ik heb op Wheretocredit gekeken op basis van de booking code en dan zou Etihad of Alaska 150% zijn over de gevlogen afstand en British Airways 125%. Dat zou uitkomen op zo'n 19.000 miles per persoon met Etihad of Alaska. Een stuk meer dan 8.000-8.500 p.p. met AA.
    De household account van BA is een interessante optie, echter zijn de bedragen die je bij moet betalen met je avios altijd vrij hoog.
    Het zal dus Etihad of Alaska worden. Na wat googelen ben ik erachter gekomen dat Etihad Guest miles na activiteit op de account verlengd worden met 18 maanden. Zie hier https://onemileatatime.com/etihad-miles-expiration/ Wellicht interessant om ze daar neer te zetten.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Zonder het onnodig complex te willen maken: je zou zelfs de earnings kunnen splitsen. Als je bijvoorbeeld eigenlijk liever Alaska miles hebt maar ook een paar punten naar Etihad wilt crediteren zodat ze niet meer vervallen.

    Je kunt in dat geval bij de check in desk vragen om een specifieke vlucht te wijzigen, voor vertrek. Om de regie een beetje te houden: doe het dan met de laatste vlucht, dan kan er de rest van de reis niet meer zoveel fout gaan.
     
    EVO vindt dit leuk.
  6. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    In het algemeen is het geen verstandige keus om je aan te melden bij diverse programma's om daar vervolgens een klein aantal miles bij te laten boeken. Uit de startpost krijg ik de indruk dat EVO de meeste miles uit zijn ticket wil halen zonder te kijken wat je vervolgens met de miles kunt doen.

    Daarnaast is het de vraag welke waarde 8.000 AA miles hebben ten opzichte van 19.000 Alaska miles.
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Ging mij juist om Etihad en Alaska. Alaska miles zijn waardevoller en bruikbaarder dan Etihad Guest miles. Als je wilt beginnen met sparen bij Alaska maar je Etihad Guest miles niet wilt laten verlopen dan kan een segment naar Etihad crediten de oplossing zijn.

    Niks mis mee om bij verschillende programma's te sparen. Daar pluk ik juist erg vaak de vruchten van. Als er maar een strategie achter zit.
     
    Godenzoon14, Thijsk en Daan3 vinden dit leuk.
  8. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Helemaal mee eens, alleen mis ik die strategie in de startpost.
     
  9. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Dat is een goede, daar had ik nog niet over nagedacht. Dat zou inderdaad een goede optie zijn, thanks voor het meedenken!

    @TGV2 het gaat er niet om dat we ons bij zoveel mogelijk airlines aanmelden en overal een handje punten hebben staan, dat is niet handig natuurlijk. Ik had om input gevraagd om bepaalde spaarprogramma's niet over het hoofd te zien. Een strategie is er wel degelijk alleen heb ik deze niet in mijn start post gedeeld. Misschien had ik dat iets duidelijker kunnen verwoorden.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina