American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    lhr jfk mco / lax lhr
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Volgens mij rekenen ze dat vanaf Londen wel omdat de tax daar hoog is, maar dat weet ik niet zeker ;)
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Als ik op de Aadvantage website zit te kijken kan je binnen Europa voor 20.000 in business/first vliegen. Op welke routes is dit ook daadwerkelijk First, LHR-DME?
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik kan me deze review nog herinneren van @Valentijn :http://ikvliegveel.com/ba-first-moskou/
    Daarnaast weet ik dat er een tool bestaat, waarmee je op vliegtuigtype en/of reisklasse kan zoeken, waarbij de in aanmerking komende routes worden weergeven. Ben alleen even de naam kwijt:oops:
     
  5. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Van die tool zou ik ook wel de naam willen weten. Niets triester dan je op een fraaie stoel in een mooi toestel verheugen, komen ze aanzetten met een museumstuk met leren bankjes in de eerste klas...
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik keek net nog even online in m'n AA account voor onze vluchten morgenochtend en ik kreeg ineens de "Mileage Multiplier" aangeboden. Het aanbod was 5655 miles voor 183 dollar, wat duurder is dan voor 177 dollar 6000 miles te kopen... En ik kreeg een aanbod om het segment DUB-JFK te upgraden naar business voor $ 500 per persoon.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    is die multiplier ook elite qualifying?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee zijn award miles, tellen niet mee als elite qualifying.
     
  9. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als Gold status lid krijg ik 25% bonus miles. Tellen deze bonus miles ook mee als gekwalificeerde miles om mijn platinum status te behalen?
     
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Nee, deze tellen helaas niet mee.
     
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dus alleen de miles die ik vlieg tellen mee? Hoe zit dat dan met vluchten met een Iberia nummer. Daar krijg ik 80% award miles, maar hoeveel gekwalificeerde miles dan? 100% of ook 80%? Ik hoop namelijk voor 31 dec. platinum te behalen.
     
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Als je 80% award miles krijgt obv je vlucht, kun je er van uit gaan dat je ook 80% level miles krijgt. Eventuele bonussen op basis van je status krijg je zoals gezegd alleen op je award miles.
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben halverwege mijn Platinum challenge, de miles van de 2 vluchten van gisteren staan al in m'n AA account. 5655 miles en 2 segmenten, volgende week de terugweg en dan kan het harken beginnen! :)
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hahaha die zit er toch aan te komen, de vraag is alleen wanneer...?
     
  15. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Is niet grappig ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dus als ik het goed begrijp is die AA platinum status ook te behalen met een challenge? Ik heb nu de volgende vluchten staan:
    Sep: HAM-LHR-HKG-LHR-HAM met BA: 12918 miles
    Okt: BRU-MAD-LHR-KUL-LHR-MAD-AMS met IB: 13092 miles (dus 80%)
    Nov: OSL-LHR-JFK en ORD-YUL-LHR-TXL met BA: 8790 miles (plus nog vier AA vluchten binnen de VS).
    Hoe haal ik nu het beste platinum? Gewoon door in augustus een challenge aan te vragen of toch zorgen dat ik voor 31 dec 50.000 gekwalificeerde miles heb plus vier AA vluchten?
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De challenge kan je aanvragen door naar AAdvantage te bellen en voor de challenge tellen niet de miles maar de EQP (elite qualifying points) die je verdient afhankelijk van de boeking klasse waarin je vliegt. Voor Gold moet je 5000 EQP verdienen en voor Plat 10000. Dus als ik jou was zou ik je boeking klasses checken van alle vluchten en zo uitrekenen hoeveel EQP je verdient.

    De challenge loopt over een periode van 90 dagen, dus vraag hem aan voor je eerste vluchten in september. Als jouw vluchten al geboekt zijn en je hebt jouw AA nummer ingevuld FF nummer, dan kunnen ze bij AAdvantage customer service perfect uitrekenen hoeveel EQP je kan verdienen.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als dat zo is ga ik voor de challenge. Vluchten zijn met name geboekt in O, P en S klasse. Dus dan zou ik in oktober al platinum lid zijn na 13.005 EQP's. Ik vraag eind augustus direct de challenge aan. Eisen ze niet een minimum aantal vluchten met AA of maakt dat niet uit zolang het maar een Oneworld airline is? Kan ik die challenge aanvragen zonder dat ik status heb bij andere airlines? En verdien ik met de challenge ook de gewone award miles?
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    klopt inderdaad, hier is de bevestiging van AA na de aanvraag van mijn challenge:
    image.jpg
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Iemand enig idee of LAN ook een eligible partner is om de platinum challenge te doen? Met de huidige promotie (zie bijlage) en de FRA-MAD-FRA error rare in C, zou je voor rond de €700 AA Platinum kunnen halen..!
    American-Bonus-EQPs.png
     

Deel Deze Pagina