American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Dat er minstens 3 dagen moet zitten tussen de trans-Atlantische vlucht voordat je weer retour mag vliegen?
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt! Dus geen weekend retour, verder puzzelen met ITA :)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik wou net stoelen reserveren via de site van AA, maar loop elke keer tegen een error aan. Dus gebeld met AA in de US en wat blijkt... Je kan geen stoelen online reserveren met een buitenlandse kredietkaart?? Als je dus geen US kaart hebt, is dit niet mogelijk? Hoe leg ik dan m'n stoelen vast? Naar AA Reservations gaan op het vliegveld? Ik wil niet te lang wachten anders zijn de "goeie" stoelen weg...
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Denk dat ik net het probleem heb opgelost, via de iphone app kon ik gewoon stoelen selecteren en die zijn nu ook te zien in de boeking op de AA site. Tijdens selectie krijg je via de app de bedragen in euro te zien. Ik moet nog bellen met AA om te vragen wanneer die betaald moeten worden, waarschijnlijk tijdens check in, maar ik ga morgen even naar de AA ticketing desk op BRU airport.
     
  5. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Als je ergens anders status hebt werkt wellicht de status match van AB, dan kun je gratis stoelen selecteren inclusief gratis Main Cabin Extra.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor de tip @Kilian , maar met deze vlucht doe ik een Platinum challenge om m'n eerste elite status te behalen.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben op terugweg van een kale reis... Blijkbaar heeft AA geen ticketing desk meer op BRU, terwijl dit nog wel staat aangegeven op hun website.
    Morgen het Belgische 070 nummer van AA Reservations nog eens bellen en kijken of die me kunnen helpen.
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Is de Admirals lounge op JFK de moeite waard om een "one day pass" voor te kopen? We hebben op de heenreis een layover van 3,5 uur in JFK, customs clearance gebeurt al in Dublin, dus in theorie tijd genoeg voor een lounge bezoek, maar $ 50 per persoon... Of is er iemand die een pass over heeft? :)

    Voor de rest heb ik nog geen succes gehad met m'n stoelen bij AA, in de app staan ze nog steeds goed, alleen is er nog geen betaling gebeurd. In theorie zullen ze worden afgerekend bij de check in in Dublin.
     
  9. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Hier iig een review: http://efficientasianman.boardingar...american-airlines-admirals-club-new-york-jfk/
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks @Jan van Putten , niet echt overtuigend hehe, ik had er ook al een aantal gevonden en om daar $ 100 voor neer te tellen... nah
     
  11. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou het persoonlijk niet echt aanraden. Ik was er toevallig vorig jaar voor een LAN-vlucht naar Zuid-Amerika en alleen als je een business class-ticket hebt, krijg je 2 coupons voor gratis (alcoholische) drankjes. Bij een day pass/frequent flyerkaart krijg je überhaupt geen drankjes. Al het 'substantiële eten' (sandwiches, etc) zijn ook tegen betaling. Wat dus inhoudt dat je $50,= betaalt om van Wifi en stopcontacten gebruik te maken. Daarnaast zit je er met een layover van 3,5 uur waarschijnlijk effectief 2 uur en drink je misschien 3 glaasjes complimentary cola. Naar mijn idee een beetje prijzig voor $50,= per persoon...

    Ik zou denk ik gewoon in één van de bars/restaurants in Terminal 8 bivakkeren. Ik ben de laatste keer in de Sports Bar gaan zitten voor een biertje en een hamburger - afhankelijk van de tijd van de dag gezelliger dan de lounge en -afhankelijk van wat je wilt eten/drinken- ook voordeliger. Zijn natuurlijk wel typische vliegveldprijzen, dus niet heel goedkoop. Ik meen dat een hamburger ~$15,= was en een (groot) speciaalbiertje van de tap ~$8,=.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Valentijn vindt dit leuk.
  13. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Voor de liefhebbers: ik heb gisteren bij AA telefonisch een awardticket laten boeken waarbij ik zelf wat vluchten uitgezocht hadden die de MPM een stuk verder overschreden dan de 'maximale' 25%. Ik maak een flinke omweg (inclusief beetje backtracking) om op een aantal specifieke vluchten te zitten, maar de vriendelijke mevrouw aan de telefoon heeft niet één keer gezegd dat het een rare route of iets dergelijks was.

    Uiteindelijk vlieg ik vanuit Scandinavië met 7 tussenstops naar het Midden-Oosten voor 40.000 miles en ongeveer 100 euro in First Class. Op die manier pak ik mooi wat leuke longhaultoestellen mee - ook op korte vluchten :) (oa Finnair A350, LAN 787, Iberia A340, Qatar A380 en British Airways 777).

    Dus de conclusie is: gewoon zelf een mooie route in elkaar knutselen en vriendelijk en vol overtuiging vragen of de AA-medewerker dit 'even in elkaar wil zetten', waarschijnlijk hebben ze toch geen idee van de ligging van steden in Europa of het Midden-Oosten ;).
     
  14. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Komt hier t.z.t. Weer een verslag van? Kijk er naar uit!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dat is zeker de bedoeling! Is pas in het najaar, dus duurt nog wel even... Maar in de tussentijd komen er als het goed is nog genoeg andere vluchtreviews voorbij ;)
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben nog wat dingen aan het regelen voor onze trip naar L.A. in juni en kwam net tegen dat ik ook miles kan sparen als ik vervoer regel bij Execucar (van SuperShuttle). Voor onze trip van LAX naar het hotel in Buena Park is het goedkoper dan gebruik te maken van Uber. 150 miles voor een online reservatie, mooi meegenomen :)
    Screen Shot 2015-05-03 at 13.30.59.png
     
    tgrhuis12 en Valentijn vinden dit leuk.
  17. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Eindbaas ben je!
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  18. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Nice!!
    kun je met die 40.000 miles ook bijvoorbeeld LHR-AUH-MRU boeken (Mauritius vanuit Londen) in First?
    Of gaat dat niet lukken?
    Thx!
     
  19. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    MRU wordt gezien als Afrika, dus dan is een one way-award in First 50.000 miles. Bij AAdvantage mag je helaas (op wat uitzonderingen na) geen 3e regio aandoen op je award, wat betekent dat je niet Europa-Midden Oosten-Afrika mag vliegen maar alleen Europa-Afrika. Sinds kort worden er uitzonderingen gemaakt voor Europa-Midden Oosten-Azië als je op Qatar Airways via DOH vliegt. Het zou kunnen dat dat naar Afrika ook geldt, dus dan zou je LHR-DOH-MRU voor 50.000 in First kunnen vliegen (als QR überhaupt op MRU vliegt, daar ben ik niet zeker van...). Anders ben je waarschijnlijk gebonden aan een BA-vlucht naar Zuid-Afrika en vanaf daar een Comair-vlucht naar MRU. Nadeel is dat je dan wel de BA Fuel surcharges moet betalen...

    Houd er rekening mee dat de UK forse toeslagen in rekening brengt als je een longhaul-vlucht start vanuit de UK. Het is een stuk voordeliger om er een BA-vluchtje aan te plakken zodat je niet in de UK start, dus AMS-LHR-DOH-MRU bijvoorbeeld.
     
  20. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ff helemaal verkeerd gekeken. Wat ik graag wil is met Etihad's A380 naar Mauritius... Echter vliegt Etihad daar niet op ;)
    Dus dan maar op de terugweg van de honeymoon via Abu Dhabi - London - Amsterdam.

    Kun je voor 40.000 AUH-LHR-AMS telefonisch boeken?
    Indien ja, dat zou top zijn want er zijn nog 2 award seats op mijn datum...
    Echter had ik nog geen account en moet ik nu nog 30 dagen wachten om miles aan te kopen. Hopen is er dan nog een goeie promotie + award-availability... ;(
     

Deel Deze Pagina