*Alliance Statusmatch via TAP

Discussie in 'Star Alliance' gestart door HanL, 3 mrt 2020.

  1. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Je hebt echt een 'wealth of information'! Ik verblijf graag in Zuidoost Azie, dus dat komt goed. Kent Asiana ook iets vergelijkbaars als FB Amex Platinum 4 Two?
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Pfff duurt wel lang voordat je reactie hebt van TAP.... Morgen toch *A vliegen. Zonder status :D
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb op 11-07 mijn aanvraag ingediend en sindsdien niets meer van ze gehoord. Duurt inderdaad erg lang.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm 4 weken later eindelijk reactie en dan willen ze afschriften van mijn vlieggedrag de afgelopen 12 maanden. Laat maar! En dit willen ze ook binnen 15 dagen. :D
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Komt net een mail binnen: The TAP Miles & Go Program is pleased to inform you that your Status Match Campaign Application has been Validated.

    Ik hoef dus geen enkele historie te laten zien.
     
    VinceG en Thijsk vinden dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Je moet minimaal 4000 miles kopen, maar helaas kosten deze geen 70 EUR, maar 140 EUR. Weet iemand waar die 70 EUR vandaan kwam? Of was dat soms een promotie die (heel slim) nu niet meer geldig is?
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zie het al, er is tot eind aug een promotie dat je dubbele miles krijgt. Toch even navragen of 2000 miles kopen en dus 4000 miles krijgen voldoende is voor deze challenge.

    Edit: toch niet :(
    Values of 2,000, 4,000 and 6,000 miles are not covered by this promotion, so if you purchase these amounts no promotional miles value will be credited to your TAP Miles&Go account;
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm fijne sigaar uit eigen doos. Nou ik ga de moeite niet meer nemen. Vorige week heen met Lufthansa gevlogen en ik wil niet eens status meer hebben bij *A. Pff wat een bagger service. Heb mijn terugvlucht met Lufthansa gelijk geannuleerd en ben met KLM gevlogen. Dus die status ga ik geen geld aan uitgeven. :D
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Business class? Welke bestemming?
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.284
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Ben ook wel nieuwsgierig nu. Ben zelf wel te spreken over LH Intra EU J.
     
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    :D Nee geen BC. Ik had geboekt AMS-FRA FRA-VLC VLC-FRA FRA-AMS. De laatste 2 legs heb ik geannuleerd.
    Ik vlieg niet vaak met Lufthansa, want elke keer als ik met hun vlieg is er wel iets aan de hand. Of lange vertragingen. Deur die vlak voor je neus dicht gaat. etc. Heb afgelopen 2 jaar 4 keer met ze gevlogen en 2 keer bagage kwijt.
    En nu dus weer! AMS-FRA kreeg je netjes bericht uit de app dat de bagage aan boord is, maar in FRA kwam deze niet van de band. Was al later op de avond en ik moest nog doorrijden naar Heidelberg naar een vroege afspraak bij een klant. En in mijn bagage zaten belangrijke onderdelen die ik ECHT nodig had.
    Maar echt 0 service bij LH bagage. Heeft me 3 uur gekost en veel zeuren totdat iemand zelf maar eens op pad ging om te kijken waar de koffer van de kar was gevallen. Hij lag uiteindelijk gewoon naast de band beneden. Ook gewoon niemand die de moeite neemt om in ieder geval excuses aan te bieden. Bijna was ik naar FRA gevlogen voor jan met de korte achternaam.
    Op de terugvlucht VLC-FRA had ik korte overstap en ik zag dit niet zitten, dus teruggevlogen VLC-CDG-AMS. Overstaptijd op CDG 1u40......3 keer raden....koffer kwam niet mee. Maar bij KLM tenminste excuses en 's avonds was de koffer nog bezorgd.
    LH is gewoon niet mijn maatschappij.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  12. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Had juist laatst een hele positieve ervaring met LH

    Vloog last minute BRU-FRA-MAD.

    Kwam om 06:41 aan op de luchthaven
    Departure time 06:55

    Helemaal de pleuris gerend en kwam om 06:50 aan bij de gate.
    Vond het heel netjes dat ze hadden gewacht :)
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ow er zullen vast genoeg zijn met positieve ervaringen. Mijn duitse collega's die veel met LH (moeten) vliegen die hoor ik ook veel klagen.
     
  14. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik had in mijn bevestigingsmail een link om 4000 miles te kopen. De pagina waar ik daarmee op teerecht kwam vereiste een login en vervolgens dagenlang "temporary error".
    Handmatig de link aangepast en toen kon ik wel miles kopen, voor de eerder genoemde 140 EUR ipv 70 EUR. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik dan maar voor het 99 EUR Club offer ga. Nog 2 dagen om te beslissen.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Toch maar gedaan en status is binnen.

    upload_2020-8-21_10-57-42.png
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  17. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het ook gedaan, geen spijt van ook. 100,- voor *A Gold is echt een steal. Nu ben ik ook wat vrijer in mijn keuze bij boeken. Lufthansa is bijv. véél goedkoper als het om een last minute gaat.
     
    westi en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb gisteren het basic pakket gekocht. Hoe lang duurt het vervolgens eer je status 'gematcht' gaat worden?
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    13-8 pakket gekocht, binnen 2 uur had ik een mail dat de status match gedaan was, 19-8 bevestiging per mail dat ik gold status heb en zichtbaar in de app.
     
  20. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    288
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook binnen, kon de verleiding niet weerstaan :0)
     
    westi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina