AirBerlin: TopBonus

Discussie in 'oneworld' gestart door Edwin, 26 okt 2016.

  1. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Was vandaag dus in AUH en had 2 koffers mee. In Dubai bij de busterminal was het ''nee meneer, ons systeem geeft aan maar 1 koffer''. Bus gemist, supervisors er bij, was toch OK. Veel medewerkers weten het nog niet dus. Op vliegveld wilde ik de first class lounge binnenkomen, zoals gewoonlijk, maar ze zeiden dat ik nu alleen nog naar de business class lounge kon gaan...kreeg wel netjes prio stickers :)
     
    tjappie en Lionell vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Iemand al ervaring dat ze miles hebben gecrediteerd van EY naar Topbonus? Ik heb weer 6 vluchten met EY gehad, mocht overal -behalve in AUH- van first class faciliteiten gebruik maken...dus overal mijn TopBonus nummer en status gebruikt...maar zie 'm niet terug in mijn miles overzicht...
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb toch voor 1 januari 2018 mijn her-kwalificatie gehaald; 100.000 status miles. Heb ze gemaild, en ben nu tot eind februari 2019 topbonus platinum, wat me alleen bij ETIHAD (en partners) recht geeft op de statusvoordelen.
     
    Lionell en Erwin vinden dit leuk.
  4. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Ik had airberlin Silver en na faillissement niet genoeg vluchten gevlogen. Tot mijn verbazing wel een nieuwe zilveren pas in de bus gekregen en nog een jaar AB Silver. Iemand ook dit ervaren?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Sterker nog; mijn broertje was via mij (platinum) vorig jaar silver geworden. Liep nu af. Nieuwe pas in de bus en kon iemand anders ook silver maken!
     
    Freek en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Ook een mooie, heb de brief meteen weggegooid dus ben benieuwd of dat ook in die van mij stond. Blijkbaar willen ze maar al te graag leden houden!
     
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik denk dat de silver extra's op dit moment te verwaarlozen zijn. Ok, 25% meer miles...maar geen loungetoegang o.i.d. op EY vluchten...dus het zal weinig uitmaken om die te verlengen, buiten dat het leuk staat...

    Ik heb nog 110.000 miles hoop dat er binnekort een goede promo van EY komt
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb ruim 14k topbonus punten die eind deze week verlopen. Kan ik daar überhaupt nog wat mee? (transferren?)
     
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Heel weinig denk ik...is wel iets met een cadeaubon voor auto's te huren...maar dat is niet heel veel...
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  10. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Net een Duitse mail gekregen over het faillissement van Topbonus waarin staat dat alle Miles tellers op 0 zijn gezet. Bij jou ook @RickJansen ?
     
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Geen mail maar zie wel dit op de site;

    Wichtige Programminformation (3. April 2018)

    Das zuständige Insolvenzgericht Charlottenburg hat mit Beschluss am 1. April 2018 das Insolvenzverfahren über das Vermögen der topbonus Ltd. eröffnet und Herrn Christian Otto von der Kanzlei hww hermann wienberg wilhelm zum Insolvenzverwalter bestellt. Die Gespräche mit einem neuen Investor, der das Programm fortführen, neu ausrichten und ausbauen will, sind weit fortgeschritten. topbonus Teilnehmer werden in den nächsten Tagen informiert, sobald es Neuigkeiten im Zuge einer Investorenlösung gibt.
    Alle Prämienmeilen, die sich zum Zeitpunkt der Eröffnung des Insolvenzverfahrens auf ihren Konten befanden, können die topbonus Teilnehmer als Forderung beim Insolvenzverwalter anmelden.
    Die Forderungsanmeldung kann ab dem 6. April 2018 online unter https://topbonus.insolvenz-solution.de erfolgen. Die Anmeldefrist für die Insolvenzforderungen endet am 24. April 2018. Weitere Informationen zur Insolvenzeröffnung erhalten Sie hier.

    Aufgrund der Meilenübertragung zum Insolvenzverwalter ist der Login auf der topbonus Website vorübergehend nicht verfügbar. Der Login steht voraussichtlich ab Anfang kommender Woche wieder zur Verfügung.

    Dat wil zeggen dat het precies hetzelfde zal gaan als bij de 'moedermaatschappij'. Login niet meer mogelijk tot volgende week, maar ik ga er van uit dat mijn 110.000 miles als sneeuw voor de zon zie verdwijnen, zo ook mijn status. Wilde sowieso al gaan sparen bij EY...maar nu helemaal. Balen omdat ik volgende week met EY weer naar BKK vlieg en ik dus denk dat ik geen gebruik kan maken van de voordelen...
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Neemt lufthansa al klanten over of was die match voor italianen vorig jaar de enige redding?
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Je kunt overwegen om een claim in te dienen bij de curator voor 0,36 cent per mile. https://topbonus.insolvenz-solution.de/creditor
    @RickJansen misschien het proberen waard gezien je grote saldo? Persoonlijk acht ik de kans klein dat Topbonus een doorstart maakt en daarna een fatsoenlijk programma aanbiedt, om over het behoud van miles nog maar te zwijgen.
     
    Fripsmaster en SvnKngs vinden dit leuk.
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Thanks voor de link. Aanmelden is erg straightforward. Mij wordt nog ruim €50 geboden. Hoewel mijn miles officieel afgelopen weekend verliepen, stond mijn laatste milessaldo nog in het systeem :) (voor ingevuld).

    Wel opletten dat je je niet voor de 'deelnamedag' in Charlottenburg aanmeldt!

    Afwachten of het wat wordt natuurlijk, maar zoals gezegd is invullen een kleine moeite.
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Toch maar een claim ingediend. Ik had nog maar 125 miles. De rest op tijd weggehaald gelukkig. Familielid kreeg nog 27 euro voor 7500 miles.
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik ben blij dat ik een tijdje geleden de miles van al mij familieleden heb overgeschreven. :D
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik ook! Hoewel....400 euro voor 111000 miles....en indienen is 1, krijgen is 2
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    We gaan het zien. Ik acht de kans klein want van een kale kip kun je niet echt plukken...
     
  19. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Heel oud topic, maar ik kwam laatst mijn AirBerlin platinum pas weer eens tegen... Iemand ooit nog geld gekregen voor zijn miles? Ik had een claim ingedient, maar nooit wat gezien. Laatste bericht was december 2018 van de insovency administrator. Kon lang duren, maar denk niet dat er ooit nog wat komt? Weet nog dat topbonus toen wel geld had.
     
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Oef daar ga je denk ik niks meer van terugzien. Destijds heb ik daar wel wat geld van teruggekregen.

    Was overigens helemaal niet zo'n verkeerd bedrag voor het aantal punten dat ik had.
     

Deel Deze Pagina