AirBerlin: TopBonus

Discussie in 'oneworld' gestart door Edwin, 26 okt 2016.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb zojuist LGW-PFO en MLA-LGW weten te boeken voor 20k. Beiden zijn BA. Voor zover ik zie, staat deze boeking gewoon in mijn Topbonus account en op de RJ website staat deze als confirmed. Nu kan ik eindelijk de fifth freedom flight proberen vanaf LCA naar MLA met EK met de triple 7. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2017
    jongesander vindt dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Dus je hebt met topbonus miles geboekt via de site van AB zelf? Hmmm lukt mij niet!
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Rick, het beste is om specifieke data zoeken, je kan dit bekijken via matrix.itasoftware. Beste carriers om je miles in te wisselen zijn EY, BA en CX (eventueel ook AY en AA). En dan als beginpunt AUH, LGW/LHR en HKG (of HEL aan te houden. Ik zie bijv. in jan/feb 2018 vanaf LGW naar HKG met CX voor 90k en €170 aan tax. Een goede deal die ik ooit las is BKK-DPS via HKG, slechts 20k.

    Mocht je hulp nodig hebben, dan hoor ik dat graag!
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Na bericht gelezen te hebben op de frontpage gister een Status Match gedaan. Deze werd wel vandaag goedgekeurt. Ben benieuwd of ik er nog gebruik van kan maken, ook als ik online inlog op de account staat dat deze geldig is voor een jaar.
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ai, slecht nieuws: mijn beide vluchten zijn gecancelled. Uit koppigheid heb ik ze nog een keer geboekt, maar ik heb er een hard hoofd in dat het dit keer wel lukt. Wat er ook gebeurt naar PFO en MLA ga ik sowieso in januari, KEF later in het jaar.:) Maar wel balen dat het niet gelukt is.
     
  6. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Bijzonder moment gehad op mijn airberlin vlucht. Ik had geen succes gehad met een upgrade te regelen met miles via de telefoollijn vanwege de nieuwe regels. Werd echter, nadat ik al plaats had genomen, bij naam aangesproken door een stewardess die vroeg of ik (gratis) een XL stoel zou willen gebruiken omdat ze toch vrij leeg waren.
     
    DirkOnTour en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik had 14.400 miles bij Topbonus staan. Deze miles heb ik allemaal verdiend door reviews te schrijven bij holidaycheck.de. Ik heb er dus geen geld voor geïnvesteerd, eerder tijd... Achteraf gezien had ik beter voor M&M gekozen. Maar gelukkig zijn Topbonus miles niet de meest waardevolle miles. Ik wou tot 20K doorsparen en er dan een business class award voor boeken in Azië...
     
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Was dat gelukt denk je? Ik had laatst 160.000 mijlen gebruikt voor dus-auh-sin ... dus 40.000 per leg...
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Een award in business class met CX binnen zone Zuidoost-Azië was te boeken voor 20K en een paar tientjes aan belasting.
     
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Gaat nu toch wel erg hard. Vlieg later dit weekend vanuit DUS (met Delta) en las zojuist dat Air Berlin de lounges daarzo heeft gesloten. Volgens mij is er niet echt een alternatief op DUS.
    Dan vandaag melden de piloten zich massaal ziek en als gevolg daarvan zijn 70 vluchten gecanceld. Geen idee of de pax nog kan overgeboekt worden op andere maatschappijen in deze situatie.
    Dan gaat het hard met je 150M EUR lening....
     
  12. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Gister toevallig een vlucht gehad van Stockholm naar Berlijn die volgens mij puur is gecanceld vanwege een tekort aan passagiers. Alternatief was een vlucht met Austrian naar Wenen om vervolgens met een Airberlin vlucht naar Berlijn te vliegen. Veel gedoe..
     
  13. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Hmm zou kunnen inderdaad....alleen weet ik dat er op DUS de Hugo Junkers lounge een 3e partij lounge is (in terminal b) en in terminal A heb je de AB / EY lounge, waarvan ik denk dat die nog open is. Dan heb je wel nog het 'exclusiver wartebereich' van AB in terminal B, maar die was niet bewaakt. Verder geen lounges dacht ik zo...

    Ik vlieg einde van de maand nog 1 keer DUS - CPH - DUS...en 't is voor een optreden...dus nu maar duimen dat die 'gewoon' doorgaat...
     
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    https://www.dus.com/en/services/lounges:
    Information for Air Berlin clients
    The Air Berlin Lounge is temporary closed.


    Hugo Junkers lounge ben ik vaker geweeest maar die zit zoals je zegt op pier B & in het Schengen gebied en is alleen toegankelij als ik KLM vlieg.
    Probleem voor mij is dat ik Delta vlieg in het non-Schengen gebied (Pier A) en ze daar tot voorheen gebruikt maakten van de AB lounge.
    Pier C is zo te zien de Emirates & Open Sky lounge. Open Sky schijnt momenteel ook gesloten te zijn en Emirates kom ik als Delta pax niet in ;)

    Maar jij zegt dat ie op pier A zitten? Website zegt dat daar wat LH lounges zitten ??
     
  15. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Moet zijn terminal C, daar zit open sky :) en in A zit inderdaad alleen de Lufthansa Lounge...
     
  16. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Heeft er iemand een goed alternatief voor Airberlin? Ik woon in het oosten en qua afstand is DUS net zo ver als AMS, maar ik ben er altijd een stuk sneller dan AMS. Helaas lijkt DUS geen hub te zijn voor andere maatschappijen. Het beste wat ik kan vinden is EuroWings, maar die heeft geen vluchten naar de VS. Ik zou die dan eventueel met Lufthansa kunnen vliegen. Anders lijkt er alleen maar KLM over te blijven en dus uiteraard vanuit AMS...

    Ik baal nogal stevig, sinds maart dit jaar AB Platinum en stond al op 87.000 status miles om weer platinum te verlengen... Verder 120.000 award miles over om te spenderen + nog 30k+ award miles van mijn vrouw/kinderen die naar mijn account zouden kunnen komen met de "family promotion"...

    Ik had inmiddels wel een statusmatch actie van KLM of Lufthansa verwacht, maar helaas... Misschien toch wachten to gedeeltelijke verkoop rond is.
     
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Geloof dat vanuit DUS alleen LH (Newark) en DL (Atlanta) direct naar de USA vliegen.
     
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Hetzelfde voor mij. Helemaal lullig is dat ik er 95.000 had, en 2 keer retour HK met Cathay Pacific gevlogen ben. Die kon ik in principe neerzetten bij AB, ware het niet dat het blijkbaar in een foute (lees te goedkope) boekingscategorie viel en daardoor kreeg ik dus 0 mijlen. Anders had ik de 100.000 makkelijk gehaald.

    Gevraagd bij EY om een match, eventueel naar Zilver, maar daar wilden ze niet aan. Wel gematcht naar TK gold, dus misschien nu daar maar wat uit gaan halen...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hmmm.. TK is Star Alliance, net zoals Lufthansa en United, dat kan interessant zijn, maar dan zijn er nog steeds best weinig vluchten vanuit DUS, mits LH veel AB vluchten gaat overnemen. Maar als dat gebeurd hoop ik dat ze ook een status match aanbieden, eventueel naar 1 niveau lager of met een challenge. Kan het sowieso aanvragen, dat kost me niets!
     
  20. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Net een mail (in Duits, sorry) dat het verzamelen en spenderen van topbonus Miles weer mogelijk is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina