Air China

Discussie in 'Star Alliance' gestart door leninislost, 9 dec 2017.

  1. leninislost

    leninislost Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Te weinig tijd voor uitgebreide verslagen en foto’s maar wilde hier toch even mijn positieve ervaring vandaag met Air China delen. Air China heeft veruit de goedkoopste aanbiedingen BC gehad afgelopen jaar naar o.a. Nieuw Zeeland en Auckland. Ik vlieg nu voor 1800 euro retour Franfurt Auckland / Sydney Frankfurt en in Mei FrankFurt Haneda voor 1200 euro.

    Ben net in Auckland aangekomen en moet zeggen dat de kwaliteit van de vluchten spectaculair was. Vooral de boeing 777-300ER was perfect voor mij. Wat mij betreft net 1 stapje beter dan BC van de KLM in hetzelfde type (nieuwe businessclass) en dan vooral de stoelen. Voor de wat grotere en zwaardere reiziger super goede en comfortabele stoelen, iets zachter en comfortabeler dan KLM maar heel goed overal ondersteund en gewoon meer ruimte, in de breedte. Heb languit uiteraard goed en lang geslapen, was alweer tijdje terug. Stoelen op eerste rij zijn het beste want voetgedeelte is hier breder.

    They upped their game kan ik wel zeggen is van toepassing op air china, er zijn weinig actuele video en tekst verslagen beschikbaar, sommige waren wat negatief. Maar ik geloof dat ze in de business class internationaal hun kwaliteit omhoog willen trekken. ik zag dat ze op de belangrijke routes naar Londen en VS en iig Duitsland met nieuwe chefs samenwerken, eten was dus gewoon on par en echt super goed, ook veel goede kwaliteitswijnen en champagne, zelfs een chivas regal single malt 15 jaar. Bediening spreekt gewoon goed engels, is echt heel erg goed en attent, ze nemen de tijd, vriendelijk. Ook goed en continue aanwezig, als ze er even niet zijn moet je de buzzer gebruiken, daar is ie voor en dan komen ze. Sfeer aan boord goed en kalm, civilised, er een bar tbv zelfbediening. Ook echt meer dan voldoende films en tv programma’s etc, misschien keuze uit 30 goede westerse films en 40 series en docu’s, rest is uiteraard chinees en ondertiteling is chinees, maar kan ik mee leven. Is al beter dan eerder dat ze maar 5 films hadden ofzo. Security checks allemaal prima. je kunt in Beijing ter plekken een 72 uur visum krijgen, kun je dus ook nog even naar de verboden stad of de muur. De lounge zelf in Beijing is ook prima, de kwaliteit van de wijnen en bier blijft wat achter, eten is voldoende, stoelen erg comfortabel, voldoende plekken om je laptop aan te hangen.

    Beijing Auckland gevlogen in de boeing 787-900, lekker nieuw en duidelijk hun beste personeel hier op gezet, super strak en professioneel. stoelen hier exact zelfde als klm vernieuwde business.

    al met al enorme aanrader en daar wilde ik graag even melding van maken!
     
    Rutger, Centurion81, Flying doc en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg over 2 weken met ze in de business class (a330 en 777-200) en ben heel erg benieuwd! Enige referentie die ik heb is bc op ey 787...dat zal t niet gaan worden denk ik...maar toch erg benieuwd!

    Weet iemand of je met alle business class vluchten recht hebt op chauffeur service? En is dit dan alleen in Peking, of ook vanaf thuis? (woon in de buurt van Dusseldorf)
     
  3. leninislost

    leninislost Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    57B62178-A21B-4702-AA3D-A07A5465A2B7.jpeg 69C8C65C-DF61-4637-94E9-E72FA7A5F087.jpeg 72CB4087-E028-4268-9115-E682B8067F41.jpeg 8BE70567-3116-45D0-B551-611E242DC8FF.jpeg 24E6AAF9-A93C-454C-A5FF-56D98162D8DB.jpeg hier wat pics, foto in vlieger is vanaf mijn plek naar de zijkant toe in de 777-300ER, paarse stoelen, de overige van de lounge in frankfurt en beijing, met de showers in beijing, super goed!
     
    noppie vindt dit leuk.
  4. leninislost

    leninislost Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    chauffeur service en layover hotels conracten voor 2018 waren nog niet gesloten, mij werd bij navraag wel voor de heenvlucht in 2017 nog een layover notel geboden, incluis transport service, maar dat zou gewoon een hotelbusje zijn zoals ieder andere p, vervoer naar het centrum werd mij niet meer aangeboden, misschien nog voor de eerste klas?
     

Deel Deze Pagina