Ze hebben onze vluchten gewijzigd, maar dat wil ik niet!!!!!

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door monique, 14 jun 2016.

  1. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ze hebben onze vluchten veranderd, maar dit wil ik niet. Zoals ik hem geboekt heb zou ik 900 TP's verdienen. Daar zou ik net gold mee halen (nu heb ik er 600). Doordat ze het gewijzigd hebben ga ik het niet halen. Hoe moet ik hier mee omgaan? Kan ik het nog zelf veranderen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Wat is de reden voor de schemawijziging? Bij wie heb je geboekt?
    Hoe dan ook, waarschijnlijk kan je Original Routing Credit krijgen voor je vluchten zoals geboekt omdat dit een onvrijwillige verandering is.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vervelende situatie. Maar in dit geval kun je gewoon weer omboeken. Het lijkt erop dat EWR-PHX-LAS een wijziging heeft gehad.

    Kies gewoon een aantal alternatieve routes die goed uitpakt, bijvoorbeeld DUB-LHR-JFK-LAX-LAS (volgens mij haal je dan ook je benodigde hoeveelheid TP's toch, bovendien nog betere stoelen ook).

    Mijn ervaring is dat American heel makkelijk is met het omboeken wanneer ze iets hebben gewijzigd. Gewoon de vluchten die je wilt opschrijven, bellen en vragen of het kan. Belangrijkste punt is dat je zelf een oplossing aandraagt (die dus qua TP's goed uitkomt).

    Laat de uitkomst even weten!
     
  4. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Tnx Sander!!!! Ik ga zoeken en laat het je zeker even weten. DUB-PHX heeft zelfs n technische stop :-(
     
  5. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Dat zou helemaal top zijn. We hebben alleen bij AA geboekt. Hebben zij die voorwaarde ook? Daarbij komt ook dat je voor gold 4 vluchten bij BA moet hebben. Dat is op het nieuwe ticket ook niet. Prijzen zijn trouwens ook veel hoger nu
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb je dan sowieso niet een probleem omdat de vluchten uit je oorspronkelijke ticket geen BA vluchtnummer hebben? Of moet de vlucht alleen uitgevoerd worden door BA?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    We hebben bij AA geboekt. Als reden staat er unable, does not operate en have cancelled.
     
  8. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Dit staat op de site van ba:

    About eligible flights
    Eligible flights are defined as those flights marketed or operated by British Airways and those flights marketed and operated by Iberia.

    • 'Marketed' means the flight will have a BA flight number (in your itinerary or on your ticket).
    • 'Operated' means the aircraft that you travel on is a British Airways aircraft (including franchises and BACityflyer).
    • 'Marketed and operated by Iberia' means the flight will have an IB flight number and the aircraft you travel on is an Iberia aircraft (including franchises).
    Reward bookings and agency or industry discounted bookings are not eligible.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Wie moet ik dan bellen om de orginele route te claimen? BA of AA? Lijkt mij BA, aangezien ik daar spaar, maar ik weet het niet zeker
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weet je dat 100% zeker? Aan de hand van de tekst twijfel ik namelijk een beetje.

    "Where a Member is involuntarily re-routed by British Airways onto another carrier,"

    Het is in dit geval toch American Airlines die de rerouting doet en niet BA?
     
  11. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Misschien beter om te wijzigen naar een andere route?? Dan heb ik ook niet het probleem dat je de t's wel of niet krijgt. Alleen zijn de prijzen nu veel hoger. Ik wil niet bijbetalen ;-)
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zou even afwachten, @WorldTraveller13 is dusdanig vertrouwd met T&C's dat hij het antwoord waarschijnlijk wel weet.

    Mocht het nu zo zijn dat je toch wilt wijzigen: de gewijzigde prijzen zijn niet je probleem. Natuurlijk heb je een welwillende agent nodig, maar als AA een wijziging heeft gemaakt die je niet bevalt dan kun je over het algemeen vrij ruim veranderen zonder dat je hoeft bij te betalen. Gewoon bellen, als ze beginnen over gewijzigde basefare aangeven dat het hun verantwoordelijkheid is. En als ze dan niet mee willen, ophangen en opnieuw bellen.
     
    monique vindt dit leuk.
  13. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Bel ik vooraf of achteraf? Ik lees op flyertalk dat je ORC niet wordt erkent als je bij BA vluchten claimed die je bij AA hebt geboekt, of lees ik het verkeerd?:

    Originally Posted by 47Chits [​IMG]
    It was booked on AA, and rerouted on AA, all AA related.
    Then your likelihood of getting ORC is very low since it is up to AA as the awarding airline. AA usually just give you what you fly. Had this been a BA ticketed itinerary ORC may well have been possible.

    By all means try, but don't hold your breath.
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En, hoe is dit afgelopen @monique ?
     
  15. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben nog aan het puzzelen wat ik precies wil. Ik denk dat ik maar gewoon moet bellen, want hoe ik ook zoek, ik krijg het aantal TP's niet in combi met andere vluchten. Ook moet ik 4x met BA vliegen om gold te worden, dus dat is ook een puntje. Eigenlijk zie ik ertegen op om te bellen ed.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  16. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zojuist gebeld. Ze kunnen niets doen voor ik reis, omdat ik het bij AA heb geboekt. Achteraf moet ik weer bellen en vragen om de ORC. Er zal dan een supervisor naar kijken en bepalen of ik wel of niet gecredit word. Nou, dat zie ik dus helemaal niet zitten, want dat is dus nog geen garantie. Daarbij zou ik vd zomer nog een keer met BA moeten vliegen om aan het aantal BA vluchten te komen. Echt jammer......... Dan maar zilver ipv gold :-(
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hé wat vervelend voor je.

    Ik heb nog even zitten kijken: is het een optie voor je om bijvoorbeeld de 17e te vertrekken: DUB-LHR-JFK en dan de 18e door te reizen via PHX naar LAS? Dan heb je alsnog het zelfde aantal TP's.
     
  18. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Zou ik de data mogen veranderen?
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat moet geen probleem zijn nu AA in je vlucht hebt lopen rommelen. Normaal gesproken moet je change fee betalen, maar nu AA degene is die iets gewijzigd heeft mag jij het ook wijzigen. En mijn ervaring is dat ze daar erg soepel mee zijn. Ik zie in EF dat op 18 september de vluchten van JFK-PHX-LAS allemaal nog ruim voldoende beschikbaarheid heeft in boekingsklasse A. Zou in mijn ogen geen probleem moeten zijn. Gewoon aangeven dat de oorspronkelijke routing je voorkeur heeft, ook vanwege de TP's.

    Het wil wel eens zijn dat ze toch beginnen over een change fee. Geef dan aan dat ze het hebben gewijzigd en je die wijzigingen niet wilt. Mocht dat nog niet baten ophangen en opnieuw bellen. Maar nogmaals, ik verwacht niet dat dit zal gebeuren, meestal erg makkelijk.
     
  20. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Dan heb ik alleen nog een overnachting in New York nodig ;-). Dat zou mijn man geweldig vinden (ik wat minder gezien het feit een hotelkamer die nacht zo'n 400 dollar kost in 't Hilton hahahaha).
     

Deel Deze Pagina