Een kleine greep uit de resultaten. Wat vinden wij er van? World's Leading Airline Etihad Airways World's Leading Airline - Business Class Hainan Airlines World's Leading Airline - Economy Class Oman Air World's Leading Airline - First Class Etihad Airways World's Leading Low-Cost Airline AirAsia World's Leading Airline Alliance Oneworld World's Leading Airline Inflight Entertainment Etihad Airways World's Leading Airline Rewards Programme Emirates - Skywards World's Leading Airport Changi Airport, Singapore World's Leading Airport Lounge - Business Class Oman Air Business Class Lounge - Muscat International Airport World's Leading Airport Lounge - First Class GVK Lounge by TFS Performa - Chhatrapati Shivaji International Airport, Mumbai, India
Ik vraag me af wat de criteria zijn, waarop deze uitslag is gebaseerd! Naar mijn mening zijn er, als ik nu alleen even kijk naar het hard-product, vele betere airlines. Zal het soft-product dan zo bijzonder zijn, waardoor Hainan Airlines deze titel verdient? Iemand ervaring?
Hele lijst is een grap. Nog niet zo lang geleden in Hainan's B787 in business class gevlogen. Het zijn dezelfde stoelen als in Xiamen's B787. Redelijk comfortabel, maar zeker niet het beste product. Service is typisch Chinees. Efficiency boven vriendelijkheid. Eten is net zoals bij alle andere Chinese carrier niet naar binnen te krijgen. Etihad heeft de titel (world leading) waarschijnlijk alleen verdient vanwege hun Residence. Best First class werd zeker alleen hun hard product meegenomen, want hun soft product is bij lange na niet zo goed als bij de meeste Aziatische carriers. Best reward program: Skywards??? Really guys?? Al met al een ranking die niks waard is, net zoals mijn mening SkyTrax, deze awards of want dan ook neem ik al een tijdje niet meer serieus.
In hoeverre is het hardproduct niet leidend? met de residence zetten zij een ongeevenaarde toon, waar geen andere airline bij in de buurt komt. Ik ben benieuwd welke aziatische carriers je beter vindt?
Residence vind ik nog een klasse boven F, wat op dit moment niemand anders heeft. Daar hoor je mij dus ook niet over, maar in mijn ogen heeft Etihad niet het beste F product. Waar het in businessclass vooral draait om het hard product, moet bij F ook het soft product goed zijn. Etihad heeft net zoals de andere twee carriers uit de zandbak cabine personeel wat komt vanuit alle hoeken van de wereld. Helaas leidt dit er wel toe dat er flinke verschillen zijn in het service level. Een hit or miss service. Als ik dan ook nog best vaak lees dat Etihad Airways het presteert om vaak halverwege de vlucht zonder eten te zitten in F, vind ik dat toch wel een ding. In het algemeen is het service level van Cathay Pacific en Singapore Airlines hoger en constanter. Ik heb nog geen Etihad Airways First Apartments gevlogen, maar voor volgend jaar staat er een trip gepland waar Singapore Airlines Suites head2head gaat met Etihad Airways First Apartments.
Zou dit de reden zijn? http://www.dailymail.co.uk/news/peo...t-tears-flight-attendant-kneels-feed-him.html