World of Hyatt (Hyatt, Grand Hyatt, Andaz, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door TheFlyingDutchboy, 30 jul 2014.

  1. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Een duidelijke vooruitgang (voor Globalist) vind ik dat je straks naast je 4 confirmed suite upgrades bij elke incheck een upgrade krijgt die ook een standard suite kan zijn. Jammer is wel dat je je 1k bonus per stay kwijt raakt.
    Mja, we zullen zien. Dit ligt wel echt in de handen van de properties, natuurlijk -- al was het ook niet altijd even makkelijk om met DSUs te boeken.
     
  2. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Idd, een upgrade krijg je sowieso, of het een suite wordt is aan de property. Wat dat betreft hoop ik dat ze een voorbeeld nemen aan Hilton, daar is de succesrate aan suite ugrades vrij hoog :)
    Ik heb nog nooit problemen gehad met het boeken met DSU's, maar ik boek dan ook wel vrij ver vooruit. Jij wel problemen ondervonden daarmee?
     
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Het kan helpen om ze vooraf te mailen, sommige hotels hebben veel suites. Daar zijn ze scheutiger met upgrades. Gebeurde mij deze week nog in Dubai. Kreeg meteen een mail terug dat ze upgrade hebben toegepast van standaard kamer naar een suite. Inzet van een DSU was niet nodig volgens het hotel. Bij andere hotels is het lastiger.

    Het Hyatt Regency in Mainz heeft bijv. maar 2 echte suites, en die staan niet eens op de Hyatt site om te boeken. Kans op een upgrade naar een suite als Globalist vanaf 1 maart blijft dan nog steeds klein.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  4. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    In Mainz heb ik het al lang opgegeven :)
    Waar zat je in Dubai, GH, PH? Ben zelf alleen nog maar enkele keren in het GH geweest. Niks mis mee zou ik zeggen, lekker hotel, zeker met de family. PH staat nog op m'n verlanglijstje.
    Ben overigens wel blij dat de DSU's in combinatie met points en cash ook gewoon blijft bestaan. Afgelopen kerst in Abu Dhabi in een Park suite. Blijf het kicken vinden, met punten in C vliegen en vervolgens 114 per nacht afrekenen voor een suite van 800 p/n :D
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2017
    Ready2Board vindt dit leuk.
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Heb alleen het PH Dubai nog niet gedaan, kies meestal voor GH of HR. Is luxe genoeg en inclusief Club Lounge. Wordt helaas wel het laatste jaar voor mij bij Hyatt, 60 nachten gaat mij niet lukken vrees ik.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  6. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Same here..
    Alleen kan ik nu alweer vrij nauwkeurig voorspellen dat ik op 42 nachten uit ga komen. (IJs en wederdienende) Is wel weer in de buurt, als je bedenkt dat je (als je al Globalist bent) er 55 moet gaan halen. Moet er nog eens goed over nadenken. Zijn er toch 13 te weinig. En om nou 13 keer in het Hyatt Place Hoofddorp te gaan zitten... o_O
    Nou ja, genoeg tijd nog om erover na te denken.
     
  7. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Een paar weken geleden in Duitsland kreeg ik na afloop van een verblijf een vraag over mijn ervaringen met het nieuwe WOH programma. En of ik mijn ervaring wilde delen.

    Prima, en uiteindelijk vandaag gesproken met iemand vanuit Omaha in de VS waar het customer service centrum van Hyatt is gevestigd. Ik heb aangegeven dat ik Hyatt als merk waardeer en er graag verblijf. En dat ik als huidige Globalist wel loyaal wil blijven aan het Hyatt programma, maar dat het voor iemand uit Europa onder het nieuwe programma een hele uitdaging wordt (lees: nagenoeg onmogelijk is). Er zijn namelijk maar 25 Hyatt hotels in Europa..

    En dat ik bij andere merken veel makkelijker loyaal kan zijn/blijven.

    De medewerker kon verder niet veel zeggen maar wel dat ze bij Hyatt nu al druk aan het inventariseren zijn naar de ervaringen. En alle reacties worden doorgegeven aan het management van het WOH programma.

    Ook kreeg ik tot slot nog specifiek de vraag over het verdwijnen per 1 maart 2017 van de "Welcome Amenity" van 1000 punten of een drankje/hapje etc. Voor mij is dat minder belangrijk. En helemaal ondergeschikt als ik per 2018 niet kan herkwalificeren. Ben erg benieuwd of Hyatt nog veranderingen aan het programma gaat doorvoeren die positief uitpakken voor de Europese klanen
     
    BIndair en ErwinLansing vinden dit leuk.
  9. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    In de afgelopen twee weken in het GH in Doha geweest en in het HR in Johannesburg. Wat me opviel bij beide hotels was in de eerste plaats dat er geen echte dedicated incheck mogelijkheid voor Globalists was, laat staan de 'recognition' die je als Diamond wel vaak kreeg. (overigens doen ze dat in de US wel vaak goed moet ik zeggen) Er stond wel zo'n (lelijk) blauw bordje met het WOH logo ergens in de hoek, maar dat was het dan ook.

    Verder mis ik de 1k amenity points wel. Scheelt me zo'n 20k punten op jaarbasis.
    Bij een p+c boeking in bijv Berlijn van 3 dagen, standard rate 310 euro, pc rate 84 euro, scheelt dat 678 euro. Is toch jammer.

    In de zomer staan er nog wat Hyatts in de US en Zuid-Korea op de rol. Ga er nog even goed van genieten, heb op de meeste plaatsen al een DSU staan. Ben bang dat dit idd het laatste jaar Globalist wordt. Vooral vanwege de 60-nachten re-qualifyen. Vind het wel echt jammer, ben sinds 2010 een echte Hyatt fan, sinds 2011 Diamond, met een jaartje Plat er tussendoor. In Johannesburg ook een aantal nachten in het Hilton verbleven, maar dat heeft het toch net niet vergeleken bij het Hyatt. Vind ik dan.. Dus ik moet nog eens goed nadenken over een alternatief. Anders blijft het mss toch Hyatt, maar dan als Explorist. (die namen.. zal er nooit aan wennen :) )
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  10. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind het ook jammer. Een belachelijk merk voor een loyaliteitsprogramma en over het algemeen gewoon veel minder speciale behandelingen.
     
  11. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    De teller staat hier op 41 nachten, met nog 7 te gaan (in Vietnam, eindejaar). Gaat 'm helaas dus niet meer worden, eind feb is het echt Globalist af..

    Zijn er anderen die 'm al wel binnen hebben of houden?
     
  12. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Tis erg stil hier in het Hyatt draadje. Een bescheiden poging mijnerzijds er weer wat leven in te blazen :)

    Zijn er nog mensen die dit jaar voor Globalist gaan?
    Zoals het er nu naar uit ziet kom ik dit jaar op om en nabij de 50 nachten uit. Rijst de twijfel... gaan voor de 60 en er toch nog eens Globalist status uithalen?

    Ondanks alle wijzigingen in het afgelopen jaar (World of Hyatt, dramatische Points en Cash devaluatie, recente wijzigingen in hotel categorieën) merk ik dat ik toch fan blijf van Hyatt. Als we naar een nieuwe stad gaan, kijk ik toch eerst of er een Hyatt zit :)

    Heb zelfs in de afgelopen jaren bijgehouden welke Hyatt properties we waar in de wereld bezocht hebben. De teller staat inmiddels op 56. Zijn er meer mensen die er van die gekke gewoontes op na houden? Of is het eigenlijk helemaal niet gek? :rolleyes:

    Nepal:
    Kathmandu

    France:
    PH Paris
    HR Paris

    Germany:
    PH Hamburg
    GH Berlin
    HR Mainz
    HR Dusseldorf
    HR Cologne

    USA:
    GH New York
    PH Washington DC
    PH Chicago
    HR Chicago
    HR St. Louis
    HR Tulsa
    HP Santa Fe
    HR Oklahoma
    HR Albuquerque
    HR Scottsdale
    HR Dallas
    HH Anchorage
    HR Sacramento
    HR San Francisco
    HR Los Angeles Century City
    Andaz West Hollywood
    GH DFW
    HR Maui
    Andaz Maui
    HP Waikiki Beach
    HR Waikiki
    GH San Diego
    GH Kauai
    * Hyatt Herald Square NY

    India:
    *GH Mumbai

    Japan:
    HR Tokyo
    HC Tokyo
    HR Kyoto
    HR Osaka

    UAE:
    PH Abu Dhabi
    GH Dubai

    Nederland:
    HP Amsterdam Airport (Hoofddorp)
    HR Amsterdam

    Canada:
    PH Toronto
    HR Montreal

    Hong Kong:
    HR Tsim Sha Tsui
    GH Hong Kong

    South-Africa
    HR Johannesburg

    Singapore:
    *GH Singapore

    Thailand:
    *GH Bangkok

    Bali:
    *GH Bali

    Poland:
    HR Warsaw (is tegenwoordig Regent Warsaw)

    Vietnam:
    PH Saigon
    HR Danang

    South-Korea:
    GH Seoul
    PH Seoul
    GH Incheon
     
    Daan3, lloydje33 en Sandor vinden dit leuk.
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb volgens mij nog nooit in een Hyatt hotel geslapen. Wat maakt ze in jouw beleving zo bijzonder?
     
    BIndair vindt dit leuk.
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Misschien ook even een idee om dit topic even te hernoemen naar World of Hyatt zoals het programma tegenwoordig heet? @TheFlyingDutchboy kun je dit regelen?
     
    BIndair vindt dit leuk.
  15. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Wat ik fijn vind aan Hyatt is de over het algemeen luxueuze uitstraling en beleving. Niet altijd bij de Hyatt Places in Amerika, maar wel bij de Park Hyatts, de Grand Hyatts en de meeste Hyatt Regency's in Amerika en elders in de wereld. Wat ik sterk vind is dat ze vaak in fijne wijken van een stad, centraal, en in financiële centra liggen. Ook weten ze de 'couleur locale' in hun eigen identiteit te verweven. Dus als je in het Grand Hyatt in Dubai komt, dan voel je dat je in een Hyatt zit, maar het heeft ook zeker Arabische accenten. Kom je in het Grand Hyatt in Hong Kong, dan heb je daar weer die Chinese feel en toch de Hyatt identiteit.
    En mijn eerste Hyatt was die in Kathmandu, bijna 10 jaar geleden. Na drie weken trekking en puur afzien, even verwennen in een vijf-sterren hotel. Ik was meteen verliefd :)
    Het is alleen jammer dat er in Europa weinig Hyatts zijn. Om status te halen en behouden is dus vrij lastig.
    Mijn volgende Hyatt staat voor volgende week gepland, in Muscat :)

    Ik zou je zeker een keer Hyatt aanraden als je in de gelegenheid bent.
     
  16. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Dit bedoel ik met 'couleur locale', het Grand Hyatt in Muscat:

    IMG_5407.jpeg


    De lobby:

    IMG_5447.jpeg

    Als je dat dan afzet tegen het Intercontinental, een paar honderd meter verderop:
    IMG_5578.jpeg

    Dan snap je wat ik bedoel met coleur locale. Niks mis met IC of welke andere keten dan ook trouwens! :)

    Om nog even on topic te blijven: zes nachten betaald met points en cash (op de 'oude' manier nog) 7.500 punten plus 100$. :)
     
    lloydje33 en Sandor vinden dit leuk.
  17. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    @BIndair Ziet er goed uit (en dan bedoel ik niet die bunker).
     
    BIndair en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    haha!
    Jij zegt het, ik dacht het :)
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Misschien ook even een idee om dit topic even te hernoemen naar World of Hyatt zoals het programma tegenwoordig heet? @TheFlyingDutchboy kun je dit regelen?
     
    BIndair vindt dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Done, thanks!
     
    BIndair en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina