World of Hyatt (Hyatt, Grand Hyatt, Andaz, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door TheFlyingDutchboy, 30 jul 2014.

  1. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Hier ligt het zwaartepunt wat meer op de nachten en minder op de stays. Ik kan vrij nauwkeurig voorspellen dat ik dit jaar op 16 stays en 40 nachten uit kom.
    Dus dat is toch nog 9 losse stays erbij, of 10 nachten.
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    M'n eerste stay sinds lang bij Hyatt zat er dit weekend op, maar na 13 nachten vond ik het aantal verdiende punten tegen vallen in vergelijking met andere hotelketens...
    Screen Shot 2016-07-11 at 22.19.14.png
     
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Wat is je status? Hyatt punten zijn in ieder geval niet te vergelijken met IHG punten Lionell :)
    Wel jammer dat je niet geheel van de 'stay more play more' promo gebruik hebt kunnen maken. Deze liep maar tot 30-06.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Er gaan 106 hotels in categorie omhoog of omlaag vanaf 1 augustus 2016. In dit artikel kun je er alles over lezen.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb de laagste status bij Hyatt, zal er ook voor iets tussen zitten :)
     
  6. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Het is maar net hoe je de waarde van de punten inschat, die verschilt per hotelketen, of airline. Het bepalen van de waarde is van de nodige variabele factoren afhankelijk. Hyatt punten zijn bijv meer waard per punt dan Hilton honors. Er zijn wel wat interessante artikelen over geschreven. Bijv:

    http://onemileatatime.boardingarea.com/value-miles-points/

    Of hier:
    http://thepointsguy.com/2016/07/july-2016-monthly-valuations/
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Iemand enig idee of er iets veranderd is met het sparen van punten bij het gebruik van een DSU? Ik heb nog eens nagekeken of ik punten had ontvangen voor mijn laatste verblijf maar dit was niet het geval. Vorig jaar heb ik bij het gebruik van een DSU wel punten gekregen. Ik kan het zo snel in de voorwaarden niet vinden. Het was een AAA boeking maar daar zal het niet in zitten lijkt me.
     
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Was het een volledige boeking op punten of een P&C boeking?

    Of er een DSU is ingezet of niet lijkt me niet van belang.
     
  9. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Je hoort, indien het een betaald verblijf is en geen award nacht is, gewoon je punten te krijgen. Als je een bericht stuurt naar Hyatt via Twitter staan de punten in 99% van de gevallen dezelfde dag in je account. Het Twitter team is altijd erg behulpzaam bij Hyatt (zeker bij punten issues).
     
  10. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Was gewoon een volledig betaalde AAA rate. Het vreemde is dat dit bij beide verblijven niet bijgeboekt is. Ik zal ze maar eens een bericht sturen dan idd. Heb van één hotel ook nog geld tegoed dus moet toch nog contact opnemen.
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    In dat geval moet je zeker punten krijgen.
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  12. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Helaas wel ja..:(
     
    BIndair vindt dit leuk.
  14. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik haal dit jaar op het nippertje nog een keer Diamond (50ste nacht op 31-12), dus t/m feb 2018 gebakken, maar daarna wordt het toch wel lastig ben ik bang. Zeker voor ons Europeanen.

    Echt jammer idd. Vind het geen vooruitgang, al is de SU perk voor Globalists (die namen ook..) weer niet slecht. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  15. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik vroeg me ineens af: een nacht op 31-12, (dus check-out op 1-1) waar wordt die eigenlijk naar toe gerekend? Naar 2016, of 2017? Vrij essentieel als dat precies de 50ste nacht zou zijn.
    Dit is wat GP Conciërge op Flyertalk daarover zei:
    "The night of 12/31 will still count for you renewal in 2016. Since the stay posts as a check out on 1/1/2017 we will have to manually adjust your tier status. Once the stay posts you'll need to call our Gold Passport Customer Service and they will make the adjustment"

    Dit geldt overigens voor Hyatt, andere programma's hanteren andere interpretaties.
     
  16. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    ja, is wel een dingetje :) Zou ze even via DM op Twitter vragen om te bevestigen.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  17. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ready2Board vindt dit leuk.
  18. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Goed bewaren idd. Denk dat de meeste mensen wel klaar zijn met Hyatt na 2017. Ik ga nog een jaartje genieten en daarna is het feest over.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  19. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik blijf gewoon bij Hyatt, de properties zijn erg goed en ik vind dat het loyalty programma niet zoveel verliest. Ik ben wel iemand die over het algemeen met spend ipv. nights / flights kwalificeert.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  20. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    De properties zijn zeker goed, ook de locaties over het algemeen. Zeker vanaf category 4 hotels. Alleen qualifying als Globalist wordt vanaf 2018 wel wat lastiger. 60 nachten ga ik in elk geval niet redden. Ik zweef de laatste jaren meestal een beetje tussen de 40 en 50, dus dan is het wat makkelijker om aan het eind van het jaar nog even een eindsprintje te trekken.
    Maar inderdaad, als je minstens 20k dollar per jaar besteedt dan ben je er ook. En als je makkelijk 60+ nachten per jaar doet is er ook niks aan de hand. Maar juist voor diegenen die met stays kwalificeerden, of qua nachten er gewoon wat onder zitten, verandert er wel wat na Feb 2018.

    Een duidelijke vooruitgang (voor Globalist) vind ik dat je straks naast je 4 confirmed suite upgrades bij elke incheck een upgrade krijgt die ook een standard suite kan zijn. Jammer is wel dat je je 1k bonus per stay kwijt raakt.
    Ook jammer is wat mij betreft dat je als Explorist (wat ik na Feb 2018 word) 4 keer Club access per jaar hebt.

    Overigens krijgt iedereen die straks op 1 maart kwalificeert als Globalist, een gratis nacht, tot zelfs in een category 7 hotel.
    Ik zeg, nachtje Park Hyatt in Tokyo :)
     
    Ready2Board vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina