Wisselen van stoel

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Mike, 30 nov 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    je hebt ruim van te voren geboekt, de beste beschikbare stoel uitgezocht, je neemt plaats en dan komt er een mega grote chinese tourgroep die met zijn allen nogal verontwaardigt zijn dat je je stoel (gangpad) niet wilt opgeven voor een middle seat...Zodat zij bij elkaar kunnen zitten..

    Wanneer ruil jij je stoel en wanneer niet?

    Groetjes uit KL809
     
    Basjep en SVDH vinden dit leuk.
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Mijn raam- of gangpadstoel zou ik nooit opgeven voor een middle seat op een long-haul flight!
    Maar... misschien kan de purser nog wat betekenen... jij wilt vast je gangpadstoel wel opgeven als er ergens anders in het vliegtuig nog een betere stoel beschikbaar is... ;)
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Tenzij ik een beduidend betere stoel kan krijgen (en dat kan verifiëren), never. Ik besteed wel aandacht welke stoel ik kies, dus zomaar geef ik 'm niet weg.
     
  4. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Alleen voor oudere mensen. En met hulp van purser.

    Otherwise no way.
     
  5. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Zonder gekkigheid, dat heb ik dus afgelopen zomer meegemaakt aan boord van de langste rechtstreekse KLM-lijndienst die er is: naar Buenos Aires in Argentinië. Ik zat met mijn familie in Economy Comfort en de rest van die klasse was volledig bezet door Chinezen. Afgezien van het feit dat je je kunt afvragen waarom er zoveel Chinezen via Amsterdam naar Buenos Aires reizen, leverde dat vooral 14 uur spektakel en ergernis op.

    Vooropgesteld dat ik niet wil discrimineren, maar deze vlucht was wel 14 uur hel en verdoemenis ;) Ten eerste waren ze zo klein dat ze niet bij de bagagebakken konden, zelfs niet als ze op de stoelen stonden (en ja, dat hebben ze geprobeerd). De enige oplossing was dus op de stoelleuningen gaan staan, benen gespreid over het gangpad en dus één voet op de leuning van de buurman. Ten tweede hadden ze een heel ander dag-nacht ritme als wij Europeanen, waardoor ze gedurende de nacht nogal ehm... "actief" waren. Op een gegeven moment zat er een hele kolonie Chinese kinderen onder mijn stoel omdat ze daar een hut gebouwd hadden van dekens. Tot overmaat van ramp liepen ze ook gewoon door het gangpad tijdens take off en landing. Na 14 uur zat zelfs de cabinebemanning met de handen in het haar. Eén van de CA's kwam zelfs haar excuses bij ons maken, terwijl zij er vanzelfsprekend ook niets aan kon doen.

    Dus om je vraag 'wanneer ruil jij van stoel?' te beantwoorden: als ik Chinezen zie, ONMIDDELIJK! ;)
     
    Valentijn en rezag vinden dit leuk.
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Voor Chinezen... Never! Hopelijk lezen mijn Chinese klasgenoten dit niet;)
    Als de vlucht korter is dan 3 uur maakt het mij niet uit. Alles langer, nee, tenzij ik een business/first stoel krijg:)
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb ooit mijn stoel opgegeven van JFK-CDG voor een ouderlijk Japans stel dat bij elkaar wilde zitten. Ik ben niet de grootste, dus in het midden zitten vond ik niet erg.

    BTW, de Chinezen staan er om bekend dat zij erg asociaal zijn tijdens het reizen. Ik heb meerdere malen met CZ gevlogen en het is of voordringen bij SP, of ze zijn erg luidruchtig (zeker in groepsverband) of maken echt een puinhoop rondom hun zitplaats of bij het uitstappen voordringen en zsm het vliegtuig uit. De Chinese regering weet dat het een probleem is en wil hun volk etiquette bijleren. Hier een aantal leuke artikelen daarover:
    http://en.people.cn/90882/8615052.html
    http://www.washingtonpost.com/blogs...hinese-tourists-bad-manners-is-harming-china/
    http://www.scmp.com/news/china/article/1251239/why-are-chinese-tourists-so-rude?page=all

    OT: ik geef alleen mijn stoel op binnen Europa en voor een goede reden. Buiten Europa zal ik hem zeer zelden opgegeven (wederom met een goede reden).
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Eens haha! Zoiets maak je 1 x mee en dan wil je graag een 'klein' stukje verderop zitten..
     
  9. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Helemaal mee eens!

    Één keer geruild (na verzoek door gate-agent) voor een gezin met kinderen. Had windowseat en zou weer windowseat krijgen echter zat bij uitgang geen raam. Daar trap ik dus niet meer in.
    Aan boord ook wel eens geruild van stoel aan gangpad als mensen bij elkaar wouden zitten maar dan weet je welke stoel je krijgt.
     
  10. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Op een vlucht van AMS-DXB in 2010 werd de front cabin van een 747 gebruikt voor de economy class (dus business class seats, economy class service). Zodra dat mogelijk was had ik natuurlijk een stoel gereserveerd in dat voorste deel van het vliegtuig. Eenmaal aangekomen op Schiphol probeerden ze me een 'exit-row' stoel aan te smeren ("We hebben een exit-row stoel voor u met meer beenruimte, zou u willen ruilen naar die exit-row stoel?")...

    Resultaat:
    [​IMG]

    :D:D:cool::cool::p:p

    Ow en over die Chinezen: ik ben zelf een soortig van Chinees (ok, meer een 'vernederlandse' Chinees, maar toch) en als ik een groep Chinezen (uit China) op het vliegveld, in een vliegtuig of in een hotel zie dan probeer ik er zo ver mogelijk vandaan te blijven... Ten eerste gaan ze chinees tegen me praten (ik spreek geen enkele vorm van chinees) en zijn dan verontwaardigd dat een "Chinees geen Chinees spreekt". Ten tweede gedragen ze zich op de een of andere manier altijd asociaal (zal een cultuur-issue zijn, want ik denk niet dat ze bewust asociaal aan het doen zijn) en op de een of andere manier hebben anderen (of in ieder geval ik) er altijd last van... PS. Ik weet dat 'Chinees' geen taal is, maar heb even geen zin om 'correct' te gaan doen, iedereen weet wat ik bedoel... :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina