Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 4 nov 2017.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Dat is jammer, ik haalde eigenlijk altijd vrij makkelijk Platinum door een paar keer per jaar vroeg BC te boeken voor m'n partner en mij i.c.m. betalen met m'n kaart.
     
  2. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik lees niet hoelang awards miles geldig blijven in de toekomst? Nu is het 20 maanden.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dit is recent 24 maanden geworden.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  4. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt, en dit blijft bij het nieuwe programma 24?
     
  5. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Even snel een berekening gemaakt van mijn laatste Asia-vluchten met EQMs en toekomstig met XPs... Uitkomst is dat het in dit geval qua kwalificeren voordeliger uitpakt en qua 'miles' (award miles) maakt het niets uit, want allemaal SkyTeam vluchten die niet met KLM/Airfrance/Hop! worden uitgevoerd (CI/MU/GA)...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
    beuse242, Daan3 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ja.
     
  7. laapsaap

    laapsaap Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Ugh ik heb 8 jaar KLM geboycot omdat ik een keer zo slecht was behandeld op een Air France vlucht. Sinds begin dit jaar vloog ik weer met KLM en was zeer te vreden. Heb dan ook gold status nu en bijna plat.

    Alleen jammer van de wijzigingen, ik kwalificeer voornamelijk door Amex flying blue spend voor level miles. Zelf vlieg ik 5x voor werk long haul, dat schiet natuurlijk niet heel erg op. Maar privé heb ik voor mijn familie wel over 30000euro aan tickets betaald dit jaar. In de nieuwe programma kan ik alleen net silver halen, dus voor mij is dat 't een zware teleurstelling. Ik denk dat ik weer ga stoppen met KLM/flying blue en mijn Amex ga opzeggen. Jammer, maar mij zijn ze kwijt.
     
  8. Henk_Fly

    Henk_Fly Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zojuist een email gehad met de volgende info:
    U bent nu een Ivory-deelnemer. Om het Silver-niveau te behalen, moet u tussen 1 januari en 31 december 2018 100 XP verdienen. Indien u vóór het einde van 2018 genoeg XP verdient voor het Silver-niveau, stroomt u direct door. Op het moment dat u het volgende niveau behaalt, worden de 100 XP die u nodig heeft voor Silver van uw XP-teller afgetrokken en start de kwalificatieperiode opnieuw.

    Ik heb voor dit jaar nog een aantal vluchten staan waardoor ik dit jaar al Silver wordt. Ben benieuwd of ik volgend jaar dan gewoon een heel jaar Silver ben.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ja, dan blijf je Silver t/m 31 maart 2019.
     
  10. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Poepte in mijn broek uit angst dat segments zouden verdwijnen. Want deze kwartjesvinder vliegt altijd as cheap as possible binnen Europa.
    Was me al mentaal aan het voorbereiden op een leven zonder lounges.

    Dus blij als een kindje ( van zeventig lentes....datdanweerwel)

    Huib

    P.s. kreeg kaartje op mijn stoel naar OTP en glaasje bubbles voor 25 jaar FB. Dus hiero wel nieuw, maar in jaren '80 of zo begonnen als trotse Flying Dutchman.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2017
    jongesander, Flying doc, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Haha. Je zilveren jubileum. Hoewel ik zelf geen 70 lentes jong ben, ben ik toch al een tijdje lid. Geen idee hoe lang eigenlijk. Weet ook niet hoe ik dat makkelijk zou kunnen zien.
     
    Huib vindt dit leuk.
  12. PietV

    PietV Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben nu platinum en behoud die alleen door de 60 segmenten (in huidige constructie) te doen.

    Nu is het vooral interessant voor mij om voor 1 april zoveel mogelijk segmenten te doen.

    300 XP / 7 XP per segment = 43 segmenten nodig ipv 60
     
  13. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Kortom jongens, voor 31 maart zoveel mogelijk segmenten ( de goedkope desnoods binnenlandse vluchten) denk daarbij aan Frankrijk , Italie en Romenie (tarom) zodat de segmenten op 1 april om worden gezet naar 7 XP per segment. Je hebt dan 25 segmenten nodig voor Gold.
     
    petercs vindt dit leuk.
  14. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    "De eerste drie maanden van 2018 worden nog de huidige kwalificatiecriteria van Level Miles en segmenten gebruikt. Elite status die je op 31 maart heb wordt vanzelfsprekend gewoon overgezet op 1 april." uit IF artikel.

    Kortom als je tussen 1 jan en 1 april levelmiles krijgt door Amex KL/AF uitgaven worden die op 31/3 omgezet. (delen door 1000 * 5) Of stopt levelmiles krijgen bij AF/KL spent op AMEX al op 1/1/18? Want vanaf 1/1/18 krijg je namelijk al XP. Dus 3 maanden dubbele manieren?
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dat zal van AMEX afhangen. Vanaf wanneer wijzigen zij het product van Level Miles naar XP's en wat gebeurt er met huidige kaarthouders.
     
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Voor mij is dit een ramp!...maar 2 XP per domestic flight!?? voorheen was het 15 QF voor silver. Domestic vliegen betekent dus dat je 50 vluchten moet maken voor silver....
     
  17. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Voor jou 6XP want je vliegt business toch?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Je vliegt slechts binnen een land?
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ja de route AMS-...-IAS v.v. wel maar niet als ik binnen roemenie reis..
     
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ahaa afgezien de domestic flights XP valt het mischien wel mee of zelfs beter? Als ik route AMS-CDG-OTP-IAS in ebc neem zijn dat dus 15+15+6 = 36. Retour dus 72? met amex gold +30 XP ben ik alleen hiermee al silver?? klopt deze berekening? Dan gaat het snel naar silver maar daarna gold worden met domestic flights is er niet meer bij...
     
    Huib vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina