Wijziging ticket Qatar airways.

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Itachimaru, 23 jan 2017.

  1. Itachimaru

    Itachimaru Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Vandaag minder aangename mededeling gekregen. Heb in september tickets geboekt met familie naar Krabi vanuit Brussel. De lay-over in Doha was normaal 1u30 , nu is dat vandaag ineens aangepast naar een lay-over van 19uur in het heen en 18uur in het terug gaan. Daardoor verlies ik dus 2 dagen familie/vakantie tijd. Vraag is dus heb ik recht op compensatie of iets anders?? Valt me hier wel serieus tegen...
     
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Je hebt in ieder geval recht op een hotelovernachting bij een layover langer dan 8 uur en waarschijnlijk ook een gratis tour. Bij mij is het van de week veranderd naar net boven de 8 uur ik heb gebeld en inderdaad gratis nacht. Even lokale kantoor Amsterdam bellen. Wel Engels gesproken zal wel in India zitten gezien accent. Succes!
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    is ook je vluchtnummer gewijzigd? dan is in principe je vlucht geannuleerd en ben je op een andere vlucht overgeboekt. In dat geval kan je kosteloos annuleren. Tenminste zo staat het in de voorwaarden bij KLM en heb ik een keer gebruik van gemaakt. Of Qatar zich ook aan de EU regels houdt???
     
  4. Itachimaru

    Itachimaru Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Van de 2e vlucht inderdaad mij nummer gewijzigd. Enig idee waar ik die voorwaarden kan vinden? Had toen via cheaptickets geboekt maar bij hun vind ik niets...
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    En ook hier :)
    https://insideflyer.nl/ec261-rechten-bij-annulering/

    Als het meer dan twee weken voor vertrek is aangekondigd, heb je geen recht op compensatie. Cheaptickets is maar een tussenpartij, artikel 10 van de Conditions of Carriage bij Qatar is duidelijk, je kunt kosteloos annuleren en daar moet Cheaptickets bij kunnen helpen.

    http://www.qatarairways.com/dk/en/conditions-of-carriage.page

    Dan zit je natuurlijk wel helemaal zonder vakantie, misschien toch leuker met wat extra tijd in Doha? :)
    Een lange overstap: Welke luchtvaartmaatschappijen bieden gratis hotel?
     
  7. Itachimaru

    Itachimaru Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt Erwin en de rest! Redelijk kut nieuws, misschien toch maar is zien voor die gratis hotel overnachting dan. Enig idee hoe je dat regelt? Kan ik dat vanuit België al? Komen om 1uur in de ochtend aan in Doha.
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Vergat toe te voegen, voordat dat je begint te denken aan compensatie of annuleren, neem even contact op met Qatar. Mijn ervaring met andere maatschappijen is dat ze graag helpen om andere mogelijkheden te vinden, eventueel uitgevoerd door andere maatschappijen binnen de alliantie. Geen ervaring met Qatar, maar niet geschoten is altijd mis :)
    Probeer eventueel zelf alternatieve routes te vinden en voor te stellen. Als je flexibel bent, is er misschien is bruikbaars te vinden de dag er voor of er na, en met wat schuiven komt het toch nog goed.
     
  9. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik had pas geleden een ticket geboekt bij garuda, paar dagen later ook ineens een change, maar gewoon geld terug gekregen.
     
  10. elfirseteee

    elfirseteee Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hoewel Qatar Airways geen Europese luchtvaartmaatschappij is, dienen ze wel te voldoen aan de Europese wetgeving als ze in Europa vliegen -https://compensair.com/nl/index.html
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2023

Deel Deze Pagina