Last February, we announced you some changes in the "Quality Observer" program, dedicated to the compliance measurement of our products and services. Today we would like to provide you with some clarifications following the comments you have kindly shared with us. In order to simplify access to the questionnaire, we have chosen to remove the "Quality Observer" application, which is no longer available. We replaced this app by an online survey accessible via a link, sent by email by our partner Kantar, 24 hours before your departure. Flights to be observed are selected according to a precise sampling rule . Observations on the flight for which we may invite you to participate can be collected up to 48 hours after your departure but cannot be taken into account for another flight, following a postponement of travel or a cancellation for example. In addition, you suggested that we reduce the questionnaire, which was considered too long. We therefore propose you to express yourself on a part of your trip and no longer on the full journey. You will be asked either about your experience at check-in, lounge, boarding the flight, or about your experience on board and on arrival. For each fully completed questionnaire, your Flying Blue account will be credited with 500 miles to thank you for your participation. You will also receive a 20% discount on certain items in the Air France online shop shopping.airfrance.com. Orders on Air France shopping are temporarily suspended as the site is being redesigned. They will be available again in a few weeks. The discount is not applicable on payments with Flying Blue Miles. If you want to know more about the program, we invite you to visit the Quality Observer website by clicking on this link QualityObserver - Air France KLM Quality Observer (kantar.com) Thank you very much for your participation in the Quality Observer program. Best regards Kantar For Air France KLM
Nu nog hopen dat ik hier een keer voor word uitgenodigd, tot nu toe ontvang ik altijd die survey waarvoor je 0 miles krijgt voor het invullen.
Het klinkt goed dat je tot 48 uur na de vlucht nog de survey kunt invullen. Ook gericht vragen over een onderdeel van de vlucht vind ik interessant. Ik kijk uit naar mijn volgende uitnodiging (maar dan moet ik wel AF/KLM vliegen Ik kreeg sinds ik Platinum was geworden naar mijn gevoel wel vrij regelmatig uitnodigingen als Quality Observer. Niet op alle vluchten natuurlijk maar wel om de paar vluchten, zowel voor langeafstand als een Cityhopper zakelijk en privé. Ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik uitnodigingen had gehad toen ik nog geen Platinum was. Iemand?
Toen ik nog Gold member was, kreeg ik ook wel eens een uitnodiging. Dat is al weer 5 jaar geleden. Als Platinum krijg ik vaker een uitnodiging.
Ik vrees dat mijn bestemmingen niet meer interessant zijn, want ik vlieg dan wel veel, het zijn natuurlijk wel dezelfde bestemmingen en die heb ik nou allemaal wel een keer beoordeeld. En het heeft natuurlijk geen zin voor KLM om van ozzietukker elke 3 weken te horen hoe de route naar Dusseldorf, Kyiv of Istanbul was…
Ik heb de afgelopen maanden een aantal uitnodigingen gehad, meestal op de route BOD-AMS. De vragenlijst is inderdaad versimpeld, een paar vragen over het proces van inchecken tot boarden of van boarden tot aankomst. De 500 punten worden 2 tot 3 weken later bijgeschreven.
Ik heb er vorig jaar 3 ingevuld, allemaal WAW-AMS of AMS-WAW, dus ze kijken volgens mij niet echt naar dezelfde bestemmingen.
Oh ik heb zeker dezelfde bestemmingen een aantal keer gedaan, maar nu zijn deze niet meer interessant denk ik dan.
Ik heb toch wel de laatste maand 3 invites gekregen. Inderdaad wel naar nieuwe bestemmingen dus wellicht dat ze daar rekening mee houden met de uitnodigingen.
Ik doe geen Kyiv meer, maar extra Istanbul gaat niet helpen vrees ik. Boekarest misschien, moet ik na 3 jaar weer een keertje heen, en wat mij betreft ook gelijk weer voor het laatst in de komende 3 jaar..