Wie gaat er mee? Verdien met The Qatar Airways Globetrotter 65.000 tot 120.000 miles

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door TzaraDuchamp, 23 aug 2015.

  1. TzaraDuchamp

    TzaraDuchamp Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Kan een meer ervaren forumlid even met mij meedenken en -kijken? Dit is mijn eerste dag hier en ik ben nog maar net met Travel Hacking begonnen. Toch lijk ik momenteel wel een hele goede deal te hebben gevonden voor mijzelf en anderen die de laatste dagen van augustus en eerste dagen van september vrij zijn of kunnen krijg. Wie gaat er mee?

    Omdat ik hier nieuw ben mag ik nog geen linkjes plaatsen, dus jullie zullen google moeten gebruiken.

    Je moet 4 badges verdienen voor de volle 100.000 miles of 3 voor 50.000 miles. Je krijgt minimaal 5000 bonus miles van alledrie de bestemmingen, dus nog 15.000 extra.

    Ik ben zo gek geweest om alle bestemmingen per badge in te vullen en te kijken welke bestemmingen het voordeligst zijn. Bij de Culinary Journeys badge waren er 3 bestemmingen. Maar na combineren van vluchten bleek er 2 af te vallen.

    Cultural Exploration Apr - Aug: Delhi (DEL)

    Adventurous Getaway Jun - Aug: Kathmandu (KTM)

    Culinary Journeys Sept - Nov: Istanbul (IST)

    Ik heb ook met de volgorde zitten spelen en kwam zo via Kayak op de volgende vluchten:
    AMS-KTM/2015-08-27/KTM-DEL/2015-08-30/DEL-IST/2015-09-03
    Kosten Circa 1200 euro
    Qatar selecteren, de route met tussenstops zal dan AMS-DOH-KTM-DOH-DEL-DOH-IST zijn.
    Vanaf Istanboel vlieg je terug naar Rotterdam of Eindhoven voor circa 200 euro

    Mijn inziens verdien je zo 3 badges, dus 50.000 miles en nog 15.000 bonus miles. Dat is dus 65.000 miles bij Qatar en je hoeft nog maar 1 bestemming te bevliegen via Doha in Oct - Dec naar een bestemming van de Metropolitan Excursions badge om in totaal 120.000 miles te verdienen.

    Metropolitan Excursions Oct - Dec: Miami, Melbourne, Shanghai, Paris, Hong Kong, Mumbai, Kuala Lumpur, Singapore, Bangkok, Dubai, London and New York

    Volgens mij zijn er zelfs nog meer miles te verdienen met deze vluchtencombinaties.

    Ik noem hier nog 3 acties:
    - Earn 2,000 bonus Qmiles upon your first online bookin

    - 500 bonus Qmiles for each subsequent online booking
    Als je het aandurft zou je het zelfs in 3 sessies kunnen boeken om nog eens 1000 extra miles te verdienen.

    - See the sights of Amsterdam
    Daarnaast lijken er ook nog eens extra miles op die vlucht vanaf Amsterdam te worden verdiend:
    Fly Premium Class to or from Amsterdam until 31st August 2015 and you’ll earn 7,000 bonus Qmiles each way – that’s 14,000 bonus Qmiles for every return trip. Fly Economy Class and you’ll earn 3,500 bonus Qmiles each way or 7,000 bonus Qmiles for your return trip.

    Als je kijkt voor hoeveel die miles worden verkocht gaan dit om een behoorlijk bedrag.

    Can I buy Qmiles
    You can buy Qmiles anytime by logging into your account at qmiles.com. Buy Qmiles online starting from US$35 and going as low as US$30 per block of 1,000 Qmiles depending on the number of Qmiles bought in a transaction. To purchase additional Qmiles, you must have earned a minimum balance of 3,000 Qmiles since enrolment. Up to 60,000 Qmiles can be purchased per calendar year.

    Vertegenwoordigt een waarde van (((50 000 + 15 000 + 2000 + 1000 + 3500) / 1000) * 35) * Amerikaanse dollar = 2 197,48858 euro's
    Je betaalt maar 1200 aan de vluchten voor de badges en nog een budget vlucht terug via Istanboel, dus reken uit je winst. Natuurlijk nog wel de hotels betalen, maar dat moet lukken voor 800 euro. Je lijkt zo een gratis reis naar Nepal, India en Turkije gemaakt te hebben.

    Nog een vlucht extra in OCT-DEC en je hebt nog 55.000 miles of meer extra. Dan zijn er nog qpoints en andere voordelen die je verdient, maar daar heb ik momenteel nog niet echt kijk op. Maar kan dus zomaar zijn dat je Silver status (150 Qpoints) , Gold (300 Qpoints) of Platinum (600 Qpoints) bereikt. Ikzelf ben een beginner dus zal beginnen op Burgundy.

    Groetjes,

    Tzara Duchamp
     
    Valentijn en jongesander vinden dit leuk.
  2. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Goed uitzoekwerk. Als ik een blik op de regels werp, lijkt het te mogen:

    "- Can I combine multiple theme destinations in a multi-city itinerary?
    Travel to theme destinations can be covered in a multi-city itinerary provided travel to each theme destination is transiting via or originating from Doha and falls within the theme’s offer period."

    Merk op dat de waarde van miles niet de waarde is waarvoor ze verkocht worden. De waarde van miles moet je even voor jezelf bepalen, wat wil je er mee als je er straks 120k hebt?

    (Voor India heb je overigens ook een visum nodig, dat kost tijd en geld om te fixen. Voor Turkije heb je ook een visum nodig, kost ook geld (maar weinig tijd want die kan je online aanvragen :)).
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. TzaraDuchamp

    TzaraDuchamp Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Wouter,

    Bedankt, ik heb wat tips van jullie gebruikt en ben lid van THC en heb hun videocursus deel bekeken. Daarna wat gaan rondsnuffelen om nog iets te vinden dat nog niet helemaal uitgewerkt was, leek me wel leuk om iets toe te voegen. Visums helemaal over het hoofd gezien. Dit verandert het verhaal zeker.

    De 120k miles verdienen met interessante plekken bezoeken is al mooi meegenomen. Ik zou wel eens in business of first naar Hawaii of Sydney willen, desnoods met upgrades via miles. Het liefste zou ik de hele wereld rond gaan vliegen.

    Hieronder nog wat informatie die ik net zelf heb opgezocht. Ik deel deze even voor de andere beginnelingen hier. Kwam via ANWB bij de visumcentrale terecht. Voordelen van het boeken via CIBT Visumcentrale zijn:
    - Invulformulier in het Nederlands (ipv Engels)
    - Betalen met iDeal
    - Geen wachtrijen op de luchthaven bij aankomst

    Visums

    Turkije (38,15 euro)

    Optie 1
    CIBT Visumcentrale
    2 werkdagen incl. BTW
    Consulaire kosten: €20,00
    VisumCentrale kosten: €18,15

    Optie 2 (20 euro)
    Consulaire kosten: €20,00
    Een visum rechtstreeks aanvragen via de ambassade is niet mogelijk. Er bestaat vanuit de Turkse overheid alleen nog de mogelijkheid om het Turkije visum online aan te vragen.


    Nepal
    Optie 1 (96,43 tot 131,52 euro)
    CIBT Visumcentrale

    Dezelfde dag klaar incl. BTW
    Consulaire kosten: €45,00
    VisumCentrale kosten: €86,52

    2 werkdagen incl. BTW
    Consulaire kosten: €42,50
    VisumCentrale kosten: €51,43

    Optie 2 (45 euro)
    Dezelfde dag klaar incl. BTW
    Consulaire kosten: €45,00

    Consulaat Generaal voor Nepal in Nederland
    Herengracht 562
    1017 CH Amsterdam
    Telefoon: 020-6241530 (tussen 10:30 en 13 uur).
    Telefax: 020-6246173
    Openingstijden: op werkdagen van 10:30 tot 13:00 uur.

    Reizigers die vantevoren een visum hebben geregeld kunnen in de meeste gevallen zonder veel oponthoud doorlopen via de “with visa” balie. U kunt een visumformulier aanvragen per email. Hierop staan alle gegevens over de verschillende type visa en prijzen. Als u dit formulier thuis hebt ingevuld, kunt u op de uitgifte van het visum wachten als u langskomt op de Herengracht. U kunt ook voor meerdere personen een visum afhalen. Afhankelijk van de drukte (en het aantal door u aan te vragen visa) duurt dit tussen vijf minuten (laagseizoen) en een half uur (hoogseizoen). De ‘houdbaarheidsduur’ van het visum is maximaal zes maanden na afgifte, d.w.z.: de datum dat u in Nepal aankomt mag maximaal zes maanden na de uitgifte van het visum liggen. Er zijn 3 types visa verkrijgbaar – met een verblijfsduur in Nepal van respectievelijk 15, 30 of 90 dagen. Op het moment dat u in Kathmandu arriveert ‘gaat de teller lopen': u krijgt dan een datumstempel in uw paspoort. Daarna is uw visum dus nog 15, 30 of 90 dagen geldig. Alle verdere gegevens staan uitgebreid op het visumformulier vermeld.

    Optie 3 (?)
    Het is mogelijk om een visum aan de grens in Kathmandu te verkrijgen. Dat is iets goedkoper, maar let op: het is sinds kort niet meer mogelijk op de luchthaven een papieren aanvraagformulier in te vullen. U dient dat vantevoren online te doen. De ‘houdbaarheid’ van dit formulier is 15 dagen, wat er daarna gebeurt is onduidelijk. Te vrezen valt dat de wachttijden, die onder het ‘papieren’ systeem al konden oplopen tot enkele uren, er met dit nieuwe systeem zeker niet korter op zullen worden. Inmiddels kan uw koffer dan al van de band zijn gehaald voor een volgende aankomende vlucht en is daarna soms onvindbaar. Het vliegveld in Kathmandu is overbelast met soms computerstoring en chaos tot gevolg.


    India

    Transit Visum (78,65 euro)
    India Pre-Check & Invulservice incl. BTW
    Consulaire kosten: €0,00 volgens visumcentrale, maar klopt dit wel? Iemand met ervaringen?
    VisumCentrale kosten: €78,65
    The Transit visa is valid for direct transit only with a maximum stay of 3 days. For staying in India beyond 3 days, an appropriate visa should be obtained. Please note the validity of the visa is effective from the date of issue. Exceptions In case of travel by air, Transit visa is not required by a foreigner passing through in direct transit by air provided he/she does not leave the airport. In case of travel by sea, Transit visa is not required by a foreigner who does not leave the ship while it halts at an Indian port. A transit visa is granted for the sole purpose of enabling the holder to travel through India to reach his/her ultimate destination. Change of purpose is not allowed. Transit visa is ordinarily valid for a single/double journey and for entry within 15 days of date of issue.


    Tourist Visum

    Optie 1 (482,29 euro; wauw dat is duur)
    Dezelfde dag Executive Service (na afspraakdatum) incl. BTW
    Consulaire kosten: €131,39
    VisumCentrale kosten: €350,90

    Optie 2 (131,39 euro)
    Consulaire kosten: €131,39
    Hoe lang dat gaat duren? Hier komt een quote van de Indische ambassade die je in een film van Monty Python verwacht:
    The Processing time is a normal processing time, however this processing time is dependent on various factors, such as city of application, place of previous issue of your old passport, your current visa status etc, and may vary from time to time.

    Geen idee hoe lang dat is. Iemand ervaringen?
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2015
  4. Maan

    Maan Guest

    Welkom in de eerste plaats.

    Een snelle blik geworpen op je uitgebreide verhaal.
    Naar mijn mening kost dit plan veeeeeeel te veel moeite voor de Miles die je er voor terug krijgt :) als je snel Miles wilt sparen zou ik als ik jou was : 1. Status krijgen 2. Goedkope deals boeken


    Succes
     
  5. TzaraDuchamp

    TzaraDuchamp Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Helemaal mee eens. Maar ik heb het toch uitgewerkt, ook al ben ik na de overweging en nachtje slapen tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niks meer gaat worden. Het is soms ook goed om te weten waarom je niet gaat. Het leek me ook goed om dit verhaal verder uit te werken, zodat anderen er van kunnen leren. Ik weet nu in ieder geval een stuk meer over de routes van Qatar en over hun Qmiles en Qpoints. Verborgen kosten en moeite tijdens het reizen zijn toch wel heel belangrijk. De visumkosten en moeite in dit geval maken de deal minder interessant. Helaas heb ik deze deal ook pas laat opgemerkt. Moeilijkste visums die ik ooit gekregen heb is voor een paar keer naar Rusland. Welke visumervaring vond jij het lastigst Maan? Bij de volgende keer uitzoeken welke vluchten het minst kosten en meest opleveren zal ik ook de site van de visumcentrale open houden, zodat ik weet wat de bijkomende kosten en moeite zijn.
     
    Lionell en Mike vinden dit leuk.
  6. Maan

    Maan Guest

    Ik heb niet veel ervaring met lastige VISA. Toen ik de transmongolie express nam werden alle drie de VISA geregeld. rest van m'n landen heeft voa
     
  7. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik had de visa ook nog even uitgezocht:

    Turkije: 20 euro, gewoon online te regelen
    India: 60 dollar, gewoon online te regelen
    Nepal: 25 dollar, visa on arrival.

    Visumbureau's zijn soms een noodzakelijk kwaad, maar in dit geval heb je ze zeker niet nodig. Alles wat ze schrijven is gewoon bangmakerij. Zoek de landen die je wil bezoeken gewoon even op op wikitravel, en dan zie je vanzelf wat je nodig hebt om een land binnen te komen, en hoe je daar aan komt.

    Tot slot, het gaat niet alleen om miles verdienen. Een reis naar Delhi, Kathmandu en Istanbul is er waarschijnlijk een die je nooit meer vergeet. Dat je er bovendien nog een hoop miles aan overhoudt, is mooi meegenomen.
     
  8. TzaraDuchamp

    TzaraDuchamp Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Wouter,

    Wat de ervaring betreft noemde ik eerder voor mezelf ook als goede reden, toen je vroeg over doel van de 120k miles: De 120k miles verdienen met interessante plekken bezoeken is al mooi meegenomen. Daarnaast lijkt Qatar Airlines me een fijne maatschappij. Denk je dat iemand het alsnog kan regelen binnen deze termijn? Wat betreft die waarschuwing over Nepal, dat kwam niet van de ANWB of een visumbureau, maar van een site over Nepal. Natuurlijk zijn de andere twee badges nog wel ruim beschikbaar voor het regelen. Voor Nepal heb ik net nog een Transit Visum Mogelijkheid gevonden die je online kunt aanvragen. Nepal en Turkije kan ik goed vinden qua prijzen en dergelijke, heb je nog een link van die 60 euro voor een online visum India? Ik ga wikitravel ook in de lijst van sites opnemen. The Processing time is a normal processing time, however this processing time is dependent on various factors, such as city of application, place of previous issue of your old passport, your current visa status etc, and may vary from time to time. Moet zeggen dat ik de Indische informatie op hun website ronduit bizar vind en vraag me af of jij of anderen ervaring hebben met het visum aanvragen daar en hoeveel tijd dat heeft gekost. India lijkt me toch een veel bezocht land. Ik vond net nog een e-tourist visum, bedoel je die?
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2015
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mijn ervaringen met indiaanse VISA is al uit 2012. Ik heb het via de vestiging in het WTC in Rotterdam gedaan en duurde 6 weken. De ambassade doet er alles aan om aanvragen te frustreren als returning policy volgens de medewerker of the record. Ik vlieg graag, ook QR maar zie de meerwaarde van deze milage run niet niet. Onthoud ook dat je voor deze landen gezondheidsmaatregelen moet treffen. Daar komen ook weer kosten bij.
     
  10. TzaraDuchamp

    TzaraDuchamp Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Flying Doc, bedankt voor je input. Qua vaccinaties heb ik Hepatitis voor Rusland gehad. Als ik op Nepal, India en Turkije zoek worden deze in ieder geval aangeraden:

    - Vaccinatie DTP (Difterie, Tetanus en Polio)
    - Vaccinatie buiktyfus
    - Vaccinatie hepatitis A (besmettelijke geelzucht); deze is volgens mij het meest tijdrovend. Kan mij herinneren dat je 2 prikken krijgt met tijd er tussen.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  12. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
  13. TzaraDuchamp

    TzaraDuchamp Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt, ik waardeer alle input. Ik heb in ieder geval besloten me te laten vaccineren voor een wereldreis. Zodat ik in de toekomst meer flexibiliteit heb en goed beschermd ben. Als het goed is krijg ik donderdagochtend iemand op bezoek via mijn verzekeraar Ditzo die samenwerkt met thuisvaccinatie. De lastminute-optie die Wouter noemt is ook een mooie.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina