Ik verblijf op dit moment in het Keraton Jakarta hotel (klik) dit hotel is denk ik 1 van de beste hotels waar ik ooit heb geslapen! Wat dit hotel nog leuker maakt is dat de GM van mening is dat je pas een luxury hotel bent wanneer de gasten direct het senior management kan contacteren.. Zo is er op je telefoon een directe lijn naar de GM (niet zijn assistant maar naar de GM zelf) en gebeurd hier alles per whatsapp! Butler, Front Office, Manager, GM iedereen kun je op elk moment een whatsapp bericht sturen. Of je nu een kop koffie wilt hebben of een compliment of klacht wilt sturen... je krijgt van iedereen het telefoon nummer... En zo kun je dus een geweldig whatsapp gesprek voeren met de GM van het hotel Iemand dit ooit al eens eerder gezien dat het hotel het je zo makkelijk maakt om je feedback te geven?
In New York kreeg ik (en iedere andere gast trouwens) het nummer van de GM om eventueel te SMSen voor feedback en sneller klachten op te lossen.
Geen directe link met de GM, maar ook best een leuke feature: Bij het InterContinental Bali krijg (of kreeg, dit was eind vorig jaar) je bij sommige suites een iPod met daarin de "Virtual Butler" App: 24/7 kon je vragen stellen, en binnen een minuut werd er gereageerd!