Whatsapp groep voor deals

Discussie in 'Economy Fares' gestart door Goldfly, 8 jan 2017.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Beste forumgenoten,

    Naar aanleiding van de eerdere discussie waarbij een forumlid aangeeft een deal te hebben, maar deze niet willen delen wil ik peilen of er interesse is ( voor zover deze nog niet bestaat) voor een whatsapp groep om gevonden deals met elkaar te delen.
    Het moet dan om een actieve groep mensen gaan die op regelmatige basis deals met elkaar dealen, waarbij iedereen af en toe een bijdrage levert. Ik ben al langer op zoek naar iets dergelijks. Ik heb hier op het forum een aantal deals gedeeld, maar heb ook een aantal deals niet gedeeld om het exclusief te houden. Als ik in een whatsapp groep met mensen die gelijkwaardige basis deals delen zit, dan stel ik me ook voor dat het nog meer een uitdaging wordt en je zelfs een soort positieve rivaliteit kan ontwikkelen om de beste deals te vinden.
    Misschien is er hier helemaal geen animo voor en houdt het na dit bericht op, maar wellicht zijn er toch mensen die hier iets in zien. Ik wil dan nogmaals benadrukken dat het om actieve leden moet gaan die hun bijdrage in de groep leveren.
    Reacties en meningen (positief en negatief, maar wel beschaaft er respectvol) zijn meer dan welkom, en ook een PM is prima als je een start wil maken. Een groep begint met 2 leden, en eindigt bij..?
     
    Roberto, JDB1990, vaanie en 15 anderen vinden dit leuk.
  2. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben erbij! Ga jij de groep beheren @Goldfly ? Ik stuur je mijn nummer in PM
     
  3. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou er ook graag bij zijn!
     
  4. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Zoals ik eerder gemeld heb sta ik hier heel positief tegenover, zal je mijn 06 PM-en! Mooi inïtatief!
     
  5. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Is deze WA-groep bedoeld om deals voor niet algeheel verbruik te delen of deals in het algemeen die ook op andere reis websites/weblogs (uiteindelijk) te vinden zijn?
     
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dat is een mooi initiatief.
     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Goed idee. Ik heb het ook wel eens in een ander forum geopperd. Juist omdat ik dagelijks op zoek ben naar scherpe tarieven, maar dat natuurlijk niet voor iedereen interessant is.
    Sharing=caring, het is alleen jammer om te zien als commerciele blogs er mee aan de haal gaan en het dood is voordat de echte liefhebbers er gebruik van kunnen maken.

    Vraag me wel af of we iets van een paar "gouden regels" of "werk afspraken" moeten maken? Je wil de juiste deals en mensen in de groep lijkt mij? en voorkomen dat mensen zich weer afsplitsen in andere groepen of er een commerciele blogger gebruik van maakt?
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  8. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Goed plan ik stuur mijn nummer in een Dm
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Door deals online te zetten verlopen ze ook snel omdat ze snel bekend worden. In dat licht vind ik dat mensen die tijd en contributie in het vinden van deze deals steken als eerste de mogelijkheid moeten hebben om van deze deals kennis te nemen, en eventueel te gebruiken. Ik sluit niet uit dat de deal eerst in de WA-groep zal komen en op een later moment mogelijk alsnog op de website.
     
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Graag, count me in! Goed initiatief!
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Regels, werkwijze, afspraken, het is allemaal fantastisch en meer dan welkom. Ik heb er nog weinig ervaring mee dus alle suggesties zijn welkom.
     
  12. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ben ook geinteresseerd!

    Qua regels:
    1. Identificatie. Weten van elkaar wie wie is en waar ze werken (naam / Facebook / Linkedin). Als we allemaal anoniem zijn is het makkelijk lekken en anderen de schuld te geven.
    2. Actief bijdragen / actief meedenken / actief tips delen / elkaar helpen - dat hoeft niet bij elke deal opnieuw, maar actief meedoen in de whatsapp groep is denk ik handig (ook voor de duidelijkheid wie er allemaal in zitten). Eens per X maanden gooi je er dan gewoon iedereen uit die de afgelopen periode niks gezegd heeft :).
    3. Al doende leert men. Regels die niet werken die passen we aan. Regels die ontbreken die voegen we toe. Zolang we niet op dag 1 verwachten dat het allemaal perfect is, komt het wel goed lijkt me.
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Mensen,

    Vanwege de overweldigende respons in mijn inbox heb ik besloten een voorlopige prioritering aan te brengen. Dit is op dit moment mijn beste inzicht dit te doen, en kan heel makkelijk wijzigen als mensen in de WA groep betere voorstellen hebben.

    Mensen die al enige tijd lid zijn, actief zijn, en inhoudelijk iets toevoegen ( dus niet 100 keer iemand feliciteren). Eenmaal in de groep moet blijken wie daar een toegevoegde waarde heeft en in de groep kan blijven. Personen die niet ( genoeg) bijdragen zal in overleg met de actieve WA-genoten uit de groep verwijderd worden. Overige voorwaarden en condities kunnen in de groep besproken worden.
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    regel 2 en 3 ben ik het mee eens. regel 1 niet. Ik zie persoonlijk geen toegevoegde waarde voor de groep als mensen weten waar ik werk en wat mijn burgerlijke staat is. Als mensen lekken waar is afgesproken dat niet te doen is dat de doodsteek voor de WA-groep en houdt het snel weer op. het werkt alleen als we ons aan de afgesproken richtlijnen houden, en afgezien van het checken van contributie voelt niemand er denk ik iets voor om politieagent te gaan spelen. De lol is er dan snel weer af.
     
  15. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Wat betreft het initiatief voor de WA groep. Prima idee! @Goldfly, ik stuur je een pm met mijn nummer.
    Ik ben het hier wel mee eens. Voorkomen is beter dan genezen. Achteraf spijt hebben dat je bepaalde privé gegevens gedeeld hebt willen we niet. Tenminste, zo denk ik er over.
     
  16. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik doe graag mee maar regel 1 lijkt me niet zo een goed idee wat betreft werk Facebook maakt me niet zoveel uit. Stuur een Pm
     
  17. CosmicGirl

    CosmicGirl Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13

    Helemaal mee eens!
     
  18. PasjeDeluxe

    PasjeDeluxe Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Beetje ondermijning van het forum dit, vind ik. Als hier al behoefte aan is maak dan een soort sub-forum voor mensen met bijvoorbeeld 50+ posts / 6 maanden lidmaatschap.
     
  19. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dag pasjedeluxe,
    Dank voor je feedback.
     
  20. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens.
    Naar mijn idee kan je beter dit soort aanbiedingen op het forum plaatsen.

    Wat je op andere forums ziet is dat er een gesloten sub forum is. Die zou je kunnen maken voor deze aanbiedingen. Toegang tot dit forum is dan te verkrijgen door een minimaal aantal goede fares te plaatsen in de reeds bestaande sub forums en dan de echte 'knallers' in het besloten deel te plaatsen. Mensen die dit reeds gedaan hebben kunnen al toegang krijgen tot het besloten deel.

    Het is maar een idee:)
     

Deel Deze Pagina