West afrika op een visum

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Flying doc, 16 jan 2017.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Voor de periode maart april zit ik te kijken om een mooie tour te maken naar de nog witte vlekken op mijn wereld kaart. Een daarvan is west afrika. Behalve de nigeraanse prins die me elke dag over mijn miljoenen nog te ontvangen dollars mailt heb ik weinig contacten on the ground. Wie heeft er ervaring met backpacken in die regio? Het lijkt alsof je 5 landen kunt bezoeken op een visum waardoor je van Abijan via Ouagadougou, Niamey en Lomé naar Cotonou kunt reizen. Tickets zijn betaalbaar en de regio is vrij stabiel. Ik heb eerder door low grade burgeroorlogen in bijvoorbeeld El Salvador en DRC gereisd maar weet ook dat de prijzen dan vaak omhoog schieten. Is dit nog een beetje budgetvriendelijk?
     
    solofarie vindt dit leuk.
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Doe je de groeten aan General Butt Naked in Liberia? :D

    misschien heb je hier iets aan: http://www.travelindependent.info/africa-west.htm

    ik ga dit topic goed volgen, aangezien afrika ook een blinde vlek voor mij vormt
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Tsja budget vriendelijk? Ik ben zelf in Mauritanië/Senegal/Gambia geweest en alles is gericht op rijke toeristen die het geld rijkelijk laten vloeien. Daarnaast ziet iedereen je als een wandelende pinautomaat waar wel wat te krijgen valt. Het kan goedkoop maar het is wel goed zoeken en onderhandelen.
     
  4. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben zelf alleen in zuid afrika geweest en daar kan je opzich goed backpacken. Heb geen ervaring met west-afrika maar mensen willen vaak wel wat voor je doen,
     
  5. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dit verbaasde me: als er rumoer is in een gebied, gaan de prijzen juist omhoog? Ramptoerisme?
     
  6. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    De aanwezigheid van de VN en internationle NGO(werkers) drijft de prijs omhoog. Zelfs tot op een niveau voor huurprijzen en (beveiligde) hotelkamers die soms hoger kunnen liggen dan in Nederland, terwijl de kwaliteit echt niet zo goed is. Zo heb ik in Bukavu (DRC) een klein appartement gehuurd voor 1200 euro per maand. En in Juba in Zuid Soedan betaalde ik net voor en na de onafhankelijkheid 200 usd voor een kleine container/hotelkamer. De markt voor buitenlanders is in conflictgebieden gewoon schrikbarend hoog. VN medewerkers betalen toch wel en zij bepalen eigenlijk daarmee de standaard.

    Bijna 10 jaar terug ben ik als master student een half jaar in Sierra Leone gezeten (West Afrika) en daar vaak heel goedkoop in hostels en kleine lokale hotels geslapen. Dat was goed te doen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina