Welke vliegmaatschappij snelste status

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door EDUARDUS, 20 feb 2022.

  1. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben aan het kijken bij welke vliegmaatschappij ik het beste kan aansluiten om het snelst status te krijgen. Ik geloof TAP gaat sneller dan Lufthansa. Je kan toch gewoon op Lufthansa vluchten je FF card nr van TAP invullen? Ik vind het allemaal knap ondoorzichtig. Wie heeft ervaring?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Naast de snelheid waarmee je status kunt halen is natuurlijk ook van belang of deze naar bestemmingen vliegt (zonder omweg) waar je heen moet of wilt.

    Zo ben ik al jaren zilver bij Turkish, zou wel meer met ze willen vliegen, maar binnen europa is dat wat onpraktisch. Dus heb ik uiteindelijk voor KLM gekozen, en hoewel het onboard product bij Turkish beter is, bij vluchtverstoringen kan ik wel op KLM rekenen en dat is voor mij nog belangrijker.
     
    Ambtenaruh en Urbanjazz vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Okey mooi doel.

    Ja je kunt gewoon het nummer van TAP invoeren als je een vlucht met LH boekt. Eigenlijk alle Star Alliance partners. Check wel of de boekingsklasse ook daadwerkelijk punten oplevert en hoeveel.

    Op dit gebied is veel ervaring aanwezig hier op dit forum.

    Is het toeval dat je TAP en Lufthansa met elkaar vergeleken hebt? Zoek je het in de Star Alliance hoek?
    Voor snelheid kun je ook naar Oneworld kijken, bij BAEC heb je na een Business Class retour intercontinentaal met Qatar bijvoorbeeld al elite status (aangevuld met vier vluchten met IB/BA.
    Flying Blue krijg je ook relatief makkelijk en snel status. Zelfs als je bijna altijd Economy vliegt kun je daar nog redelijk simpel Platinum halen, al zal dat qua snelheid wel wat lastiger zijn (eerst Silver en Gold halen, maar daarna is het easy).

    Terug naar Star Alliance. Je kunt ook naar Aegean kijken. Verder heeft Asiana wel een leuk programma omdat je er lang over kunt doen.

    Tot slot zijn er van tijd tot tijd best veel mogelijkheden om versneld status te halen.

    Tsja kortom er zijn genoeg mogelijkheden en we weten verder weinig van je qua vlieggedrag, wensen, meest voor de hand liggende vertrekplaats etc.
    En ook hoeveel moeite je er in wilt steken. Wil je bijvoorbeeld een extra overstap maken om zo sneller status te behalen of heb je wel betere dingen te doen? Een weekend vliegen voor status of krijg je dan ruzie thuis?

    Nou ja, we zijn hier om te helpen!
     
    Peter02, Daeni, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dank jullie wel allemaal! Ik heb platinum gehaald bij klm dankzij de verdubbelaars. Ik probeerde toen via status match bij tap, maar dat lukte niet want ik was een paar weken te lang lid. Toen geprobeerd uit te schrijven lukte ook niet, knop op de site werkt niet. Ik heb een mail geschreven geen antwoord. Ik ga binnenkort met pensioen en wil dan lekker langere en kortere tripjes maken. Maar plat FB werkt alleen als je klm/airfrance vliegt (lounche toegang) dus is het handig om status te hebben bij andere allianties als je goedkoper met andere alliantie kan vliegen. Dus zoek ik via status match. Om die te behouden moet ik natuurlijk wel kunnen blijven sparen bij andere maatschappijen binnen alliantie.
     
  5. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    BAEC= British Airways Executive Club.
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als het je gaat om lounges die je kan bezoeken zonder dat je vastzit aan een bepaalde alliantie is het beter om een American Express Platinum kaart aan te vragen. Eerste jaar voor €350,- en dan krijg je Priority Pass erbij waarmee je op bijna elk airport wel een lounge naar binnen kan met een gratis gast. Plus, als je iemand extra kaarthouder maakt (gratis) dan kan diegene ook gratis Priority Pass aanvragen waarmee hij/zij +1 de lounge in kan.
     
  8. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Plus privium waarmee je op schiphol en eindhoven ook toegang hebt tot die lounges
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    bedankt, dankzij dat boek thuisblijven is goedkoper heb ik dat al. Ook heb ik toen me aangemeld voor allerlei ff bij verschillende maatschappijen. alleen... zonder te vliegen. dus ben ik lid van TAP en net twee maanden te lang om te kunnen statusmatchen met zijn FB. Het lukt me maar niet mij uit te schrijven. Is dat iemand gelukt?
     

Deel Deze Pagina