Welke KLM B737 zijn al omgebouwd?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door lloydje33, 19 nov 2022.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Omdat het soms een verassing is of je het oude of het nieuwe interieur krijgt wilde ik even een lijstje maken welke kisten er momenteel zijn omgebouwd.

    Uit mijn eigen ervaringen en dit lijstje op Flyertalk kom ik op deze registraties. Voel je vrij om aan te vullen als je in een hebt gevlogen die al het nieuwe interieur heeft

    737-700
    Niet dat ik weet want ze gaan er uit binnen een aantal jaar

    737-800
    PH-BCA
    PH-BCB
    PH-BCD
    PH-BCE
    PH-BCG
    PH-BCH
    PH-BCK
    PH-BCL
    PH-BGA
    PH-BGB
    PH-BGC
    PH-BXU
    PH-BXV
    PH-BXW
    PH-BXZ
    PH-HSD
    PH-HSE

    737-900
    Volgens mij worden deze ook nog niet omgebouwd.
     
    MoonJ, FlyingBlob en Daan3 vinden dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wel leuk dit, kunnen het uitbreiden met de B777 van AF? Best een verschil de oude of nieuwe stoelen, zeker in J.
     
    lloydje33 en Rutger vinden dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Uw vraagt wij draaien:)
     
    FlyingBlob en Daan3 vinden dit leuk.
  4. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Alle 737’s gaan er uit en worden vervangen door de A320-familie. Misschien dat KLM helemaal geen 737’s meer gaat vernieuwen en gewoon de kisten met oud interieur als eerst uitfaseert en vervangt met Airbus toestellen. En gezien de dreigende krimp op Schiphol zal het mij niets verbazen als het meer a321’s zullen worden dan a319’s.
     
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    hoop dat ze het niet doen, de oude stoelen vind ik veeel comfortabeler dan die nieuwe harde platte lichte dingen
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wat de 777's betreft zie ik inmiddels al op een aantal routes de nieuwe toestellen komen qua stoelindeling. Zo word er onder andere op de route AMS-SIN-DPS een nieuwe 777 ingezet in november '23. (afgewisseld met de oudere kist een aantal weken eerder). Stoelindeling is een 1-2-1 waarbij de meest rechterstoel op rij 1 weg valt en op rij 8 alleen de twee buitenste stoelen staan. Totaal 9 rijen waarbij tussen rij 7 en 8 een galley zit. Totaal dus 33 business class stoelen in de nieuwe inrichting 773. Dat betekend één stoel minder dan in de huidige setup.
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat is het punt nu juist, ze zetten de nieuwe J er vast in, maar als ze niet klaar zijn met ombouwen, kan je zomaar de oude J krijgen.
     
  8. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik snap je punt, maar het interessante is dat het alleen voor de terugweg erin staat. De heenweg heb ik nog de oude J klasse, dus er lijkt wel degelijk verschil in te zitten.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hopen maar dat ze de laatste 11 snel omgebouwd hebben. Ik heb ook een vlucht waarbij ze de nieuwe beloven vwb de stoelindeling. Zou balen zijn de oude toch te krijgen
     
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Vanmorgen in de 737-900 gezeten (business). Opvallend veel beenruimte, zelfs op rij drie. Dat vond ik als bijna twee meter lange slungel toch wel een prettige verrassing. Die oude stoelen zitten wel goed maar zijn inmiddels net zo doorgezakt als de bruine Crown Lounge 25 stoelen.
     
    LordH vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Bij de 737-900 zit je zelfs achterin prima, en ja toen ik nog een ozzietukkertje was is dat getest.
    Waar je wel mee moet opletten is dat rij 9 of 10 wat ook economy comfort is er geen raam is, en als je me ergens diep ongelukkig mee kunt maken is het een raamplaats zonder raam...
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina