Welke kaart gebruiken jullie om cash te pinnen buiten de EU?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door FritsJ, 14 jun 2020.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Is er ook een reden opgegeven in de Revolut app voor de annulering?
     
  2. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    “Ons beveiligingssysteem heeft een verdachte transactie gedetecteerd” Verder niet. Je kon de transactie goedkeuren en de kaart deblokkeren, maar de hotelreservering werd (logischerwijs) gecanceld.
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Voor een reservering kan je Revolut niet gebruiken, dan wordt er een blokkade voor een bepaald bedrag gemaakt en dat kan die kaart niet aan. Had ik ook last van toen ik mijn elektrische huurauto moest opladen, je authoriseert de transactie, maar in de app zag ik dat het om 0 NOK ging, dus ging het laden niet verder.
     
  4. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Die reserveringen (ook van een nul bedrag) heb ik zelf nooit problemen mee gehad. Bij zowel autohuur als hotels is dat altijd goed gegaan.

    @Jelle je kan even contact opnemen met Revolut support. Even alles in 1 berichtje zetten en dan nog een berichtje sturen met iets van ‘Agent’ of ‘Live agent’. Dan zoekt ie direct een echte medewerker ipv een bot.
     
    Jelle vindt dit leuk.
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Zelf ook een positieve ervaring als het gaat om reserveringen. Het gereserveerde bedrag moest uiteraard wel op de kaart staan, in tegenstelling tot een AMEX kaart.
     
    BartF vindt dit leuk.
  6. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Uiteraard :)
    In tweede instantie gelukt. Gelukkig dat het hotel nog dezelfde rate aanbood.
     
    Bjorn en BartF vinden dit leuk.
  7. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik gebruik Bunq. Werkt altijd, geen extra kosten en een goede wisselkoers
     
  8. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Dit hangt wel van de automaat af he. Veel automaten in het buitenland hanteren wel extra kosten. Vind het zelf jammer dat Bunq tegenwoordig niet meer ZeroFX rekent. Vroeger betaalde je de echte wisselkoers, tegenwoordig zit er een opslag op. Dit staat heel ver verstopt in de kleine lettertjes, terwijl ze op andere plekken nog lekker promoten met ZeroFX...
     
  9. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, ik doelde op de kosten die ABN altijd rekende voor geld opnemen (vaak 2-3 EUR). De automaatkosten heb je ongeacht de bank. Dat ZeroFX er niet meer is, is nieuw voor mij. Toch maar eens de voorwaarden doorspitten

    Edit: heb even de voorwaarden doorgenomen maar daar staat dat ze nog steeds de MasterCard Exchange Rate gebruiken zonder opslag, maar dat ze "wellicht" een network-fee rekenen
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2022
  10. B_in_T

    B_in_T Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    18
    Ik zag 'm niet vermeld staan maar de normale Maestro pas van OpenBank is een aanrader. De rekening en bankpas zijn gratis. Nu is Travel+ een betaalde optie (7,99 euro per maand), maar ik was lid geworden toen ze net nieuw waren in Nederland en kreeg destijds het Travel+ gratis voor het leven. Ze hebben nu ook nog regelmatig acties dat je het gratis kan krijgen.
    Met Travel+ betaal je geen wisselkoersopslag bij geld pinnen/betalen buiten de eurozone, en je mag 5x per maand buiten de euro zone kostenloos geld opnemen (in het geval van een Santander Group automaat zelfs onbeperkt).
    Ik had een paar maanden geleden in Boston bij de Santander geld opgenomen en die automaat bracht kosten in rekening vanwege mijn niet Boston/lokale kaart (ik geloof 5 USD). Ik dacht dat dit buiten de voordelen was van Travel+, maar tot mijn verbazing werd die 5 USD uiteindelijk niet doorberekend (kon ik pas na een paar dagen zien in de app toen de transactie definitief was). Ik heb nog geen ervaringen met pinnen buiten de eurozone bij een niet Santander pinautomaat, maar als ik dat heb kan ik nog wel laten weten of eventuele automaatkosten wel/niet in rekening worden gebracht.
     
  11. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Eerste ervaring met Revolut meteen een misser. Getracht bij de aankomsthal in DPS geld op te nemen, wel afgeschreven maar niks uit de automaat.. Vervolgens bijna twee maanden moeten wachten op een teruggave. In het vervolg maar weer gewoon mijn Nederlandse bankpas gebruiken. Of heeft iemand nog andere opties waar ze tevreden over zijn?
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.312
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Kan ook heel goed aan de automaat liggen hoor. In Indonesië heb ik daar wel vaker gedoe mee gehad. Normaliter krijg je gelijk in de app te zien dat de opname mislukt is. Gelet op het kostenverschil blijf ik lekker Revolut gebruiken in het buitenland.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Revolut was juist mijn redding op Bali. Mn ING pas werkte bijna nergens.
     
  14. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Geld opnemen in USA in niet Santander ATM is niet gratis ( in mijn geval was 2$ extra). Deze krijg je dan niet terug. Pin je in Santander ATM dan worden idd extra kosten terug gestoord
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  15. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Dit lijkt me idd een automaat probleem.

    Gebruik al jaren Revolut, voornamelijk tijdens vakanties. Stort in de maanden voor de vakantie regelmatig geld op de Revolut rekening, probeer op het juiste moment te wisselen en gebruik tijdens de vakantie zoveel mogelijk Revolut icm Apple Pay. Werkt prima in US en Azië.
     
  16. B_in_T

    B_in_T Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    18
    Goed om te weten, bedankt voor de info.
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Dit is Spaans, dus hier moet je wel een flinke kanttekening bij zetten. Ik zou een pas op de plaats maken bij deze partij.
     

Deel Deze Pagina