Welke kaart gebruiken jullie om cash te pinnen buiten de EU?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door FritsJ, 14 jun 2020.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Op de website staat een mooi tabel met het verschil tussen de verschillende kaarten. Gebruik al jaren de standaard (gratis) kaart, maar je kunt maandelijks switchen tussen verschillende plans mocht blijken dat een ander plan beter bij je past.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik had het Metal plan genomen echter is de kaart helaas 3 weken na het in bezit hebben, in Colombia gestolen. :p Daarna account ook weer gedowngrade naar gratis want had na de Colombia reis de 800 euro per maand gratis pinnen bij een ATM niet echt meer nodig. Ik heb het 5+ jaar gedaan met het gratis account dus zou daar lekker mee beginnen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Top, maar even aangevraagd en ga m over 2 weken testen in de VS ;)
     
  4. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    MoonJ en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  5. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor de informatie, de kaart arriveert binnenkort
     
  6. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Kan je ook iets instellen bij Revolut dat er automatisch geld van de MasterCard wordt gehaald? En je dus niet steeds zelf geld hoeft over te schrijven
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Niet dat ik weet, zou trouwens ook niet mogelijk zijn in mijn geval, omdat beide kaarten die ik gebruik een bevestiging van de transactie vereisen.

    Er zitten aan je Revolut wel bankrekeningen (IBAN: LT) gekoppeld, 1 voor elke valuta. Je kan dus bij je bank een periodieke overschrijving laten doen. Kostte dan 1 dag voordat het geld beschikbaar was.
     
  8. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Revolut beweert zeer goede currency Exchange rates te hebben. Als ik nu op de website kijk voor een transactie van 250 euro naar zowel dollar als Colombiaanse peso betaal je toch een fee van een paar dollar. Daarnaast is de currency rate minder gunstig dan bijvoorbeeld MasterCard.

    Komt dit nu doordat het weekend is? Of heeft het zin om een premium kaart aan te schaffen?
     
  9. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    kan je het account gemakkelijk downgraden? Als ik bij de upgrade opties kijk, gaat het om een “plan van 12 maanden”
     
  10. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Even op alles hierboven reageren @Jelle.

    1. Je kan automatisch saldo opladen. Klik in de app op geld toevoegen en dan rechts bovenaan op het teken met plusje en ronde pijl. Bij een saldo lager dan ingesteld wordt dan automatisch een door jou gekozen bedrag toegevoegd.
    2. In het weekend is er inderdaad een exchange fee van 1%. Niet precies duidelijk van wanneer tot wanneer het weekend loopt, gaat dacht ik om werk/handelsdagen. Die dag is natuurlijk aan de ene kant van de wereld al voorbij als die aan de andere kant van de wereld nog moet beginnen. Dus even ruim voor het weekend wat geld in de currency die je wil gebruiken wisselen.
    3. Premium kaart hoogste level heeft alleen zin als je verwacht meer dan €17.000 in vreemde valuta buiten Europa uit te geven ivm de 1% cashback (voor een lange of luxe reis wellicht interessant) of veel gebruikt maakt van internationale overboekingen en daar een hoop mee kan besparen.
    4. Mij is ook bekend dat je minimaal 12 maanden er aan vast zit.

    De gratis kaart kom je een heel eind mee. Als je met een partner/vriend(in)/familielid reist zorg dan dat je beiden een kaart hebt om te profiteren van de geldopname zonder toeslag à €200 per maand (jouw maand gaat in op het moment van een eerste cash geldopname en dat blijft vervolgens zo). Dat kun je nog even handig timen door 25 dagen oid voor vertrek €10 in NL te pinnen zodat je daar bij aankomst €190 kan pinnen zonder toeslag en de nieuwe maand gaat dan 5 dagen later in zodat je weer €200 zonder toeslag kan pinnen.

    Heb je meer cash nodig dan kan bijpinnen bij een supermarkt of andere winkel ook uitkomst bieden. Wordt niet gezien als cash opname.

    Overigens wordt de kaart overal waar je kan pinnen geaccepteerd dus meestal heb je helemaal geen cash nodig.
     
    MoonJ, Urbanjazz, westi en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weekend heb je inderdaad 1% fee, maar als ik nu op de website 1000 euro naar COP omzet, is de rate nog beter dan google finance aangeeft. En met mijn ervaring geeft google finance altijd een veel betere rate aan dan de banken / credit card maatschappijen...
     
    BartF en Jelle vinden dit leuk.
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Laat Colombia nou een land zijn waar op nog veel plekken je niet kan pinnen (zelfs sommige hostels / hotels op wat minder toeristische gebieden accepteren alleen cash) dus daar zou @Jelle wel rekening mee moeten houden. Ik heb flink wat geld moeten pinnen bij de ATM met mijn Revolut op reis.
     
    BartF en noppie vinden dit leuk.
  13. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Zie dat nu ook, dat is best cool Dus het is zinvoller om bijvoorbeeld een hotel gedurende werkdagen af te rekenen ipv tijdens het weekend? Dat vind ik nog wel bijzonder
     
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt ook op werkdagen je euro's alvast omzetten naar dollars in de Revolut app.
     
  15. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    En is het dan nodig om de fysieke kaart voor €7.99 aan te schaffen of is virtuele kaart voldoende?
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Om geld uit de muur te halen heb je denk ik wel de fysieke kaart nodig.

    Ik dacht vanmiddag in de winkel eens de testen of de Revolut via m'n telefoon werkte, maar toen pakte mn telefoon natuurlijk automatisch mn ING.
    Moet ik hiervoor nog iets instellen zeker?
     
    noppie en BartF vinden dit leuk.
  17. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij (op Android) staat de payment default instelling onder 'bluetooth & device connections' en dan 'Contactless payment'
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Even gekeken en stond bij mij ING als default, heb nu Google pay als default gezet. Vandaag even testen.
     
  19. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Wat @Vliegende_Keep ook aangeeft, voor contant geld opnemen heb je wel een fysieke kaart nodig.
     
    noppie vindt dit leuk.
  20. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    De eerste ervaring is nog niet echt positief met de Revolut kaart. Een (automatische) hoteltransactie was declined, derhalve de hotel reservering gecanceld en mijn kaart geblokkeerd. Deblokkeren gaat snel, maar het hotel kost nu meer…
     

Deel Deze Pagina