Welke claim-hulp dienst

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door RickdeJong, 18 feb 2020.

  1. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Ik weet niet of het topic hierin thuis hoort, maar ik ben in de situatie dat ik de hulp in wil schakelen van een claim hulpdienst. Nu zie ik een aantal diensten naar voren komen met verschil in percentages qua vergoeding (tot soms 35%).

    Zijn er mensen met goede of juist slechte ervaringen? Tips?


    Maar ook wat buitenlandse en minder aansprekende sites

     
  2. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb vorig jaar een keer Airhelp geprobeerd. Waardeloos. Herhalen gewoon wat de airline ze vertelt.
    Zijn agressief in marketing. Ik kreeg de indruk dat ze de makkelijke cases doen en de rest gewoon laten lopen.
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Beste is altijd zelf de airline aanschrijven, meer dan 1x als nodig.

    Daarna kun je rechtsbijstand gebruiken, als je die hebt. Die kopen de claim dan af, of gaan zelfs procederen voor je.

    Als echt niet anders kan een van deze claim bureau's gebruiken. Je betaald dan altijd wel 25-40%. EU claim is bijv. 29% + €26 (dat is zo'n 40% voor een €250 claim).
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Euclaim heeft me goed geholpen nadat mijn claim door de airline werd geweigerd. Het kost een paar centen, maar altijd beter dan niets
     
  5. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Ik zit nu ook nog in de fase van zelf aanschrijven, maar contact leggen überhaupt is erg lastig. Mail / telefoon / etc. Niks wordt opgepakt.

    Rechtsbijstand heb ik in deze dan helaas niet..
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Hoewel ik nooit zelf EU claim heb gebruikt als dat ik geld kreeg bij vertraging heb ik de mensen voor wie ik de claims bij EU claim heb ingediend een positief resultaat.

    In deze gevallen had KLM, Turkish Airlines, Brussels Airlines de claim afgewezen en heeft EU claim daadwerkelijkgeprocedeerd en gewoon gewonnen.
    Je kan ook goed de correspondentie volgen en dan zie je dat ook EU Claim tegen een muur aanloopt, maar dat een airline dus geen bewijs levert dat men bijvoorbeeld tijdig heeft gecommuniceerd, maar dit weel maanden blijft volhouden dat veel mensen normaliter zullen afhaken, maar dat EU Claim vervolgens wel procedeert en in alle gevallen gewonnen heeft.
    Ja EU claim pakt dan 29% en € 26 administratiekosten, maar het is op basis van no cure no pay, en het kost natuurlijk ook tijd, die je er zelf echt niet in had willen steken.

    Voor mij persoonlijk, KLM zelf lost mijn problemen eigenlijk altijd naar tevredenheid op waardoor inschakeling niet nodig is.
     
    Wammes_NL, Grouchy en theflyingrobman vinden dit leuk.
  7. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Zelf heb ik 2x een claim ingediend. Beide keren direct bij de airline. Bij KLM werdt het snel opgepakt en kreeg ik binnen 2 weken te horen dat ik in aanmerking kwam voor vergoeding.

    Bij Lufthansa gaven ze aan dat het overmacht was vanwege het weer. Hier was ik het niet mee eens en heb ik bewijs opgevraagd. Dit hebben ze niet geleverd en vervolgens heb ik de söp – the German Conciliation Body for Public Transport aangeschreven die de claim hebben opgepakt. Uiteindelijk hebben die Lufthansa in het gelijk gesteld nadat ze informatie aan de söp hebben aangeleverd over het slechte weer op een andere plek in duitsland wat een kettingreactie had veroorzaakt. Geen idee waarom ze dat niet direct aan mij konden geven.
     
    Grouchy en wimt vinden dit leuk.
  8. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Na een hoop heen en weer gemail kom ik met AC niet verder. Gezien de commissies hier en daar heb ik gekozen voor Flightclaim. Ik post zo nu en dan wel ff een update =))
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  9. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ook goede ervaring met EUclaim. Uiteindelijk maximale vergoeding p.p terug gekregen.
     
  10. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Op basis van bovenstaande posts een claim ingediend bij EUclaim, wordt vervolgd :)
     
  11. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Beetje offtopic, maar ik deel 'm toch graag: ik kreeg afgelopen weekend een ad te zien van Colibra. Bij hen kun je vanaf 60 minuten vertraging compensatie krijgen, in ruil voor afstand doen van je passagiersrechten. Zal ongetwijfeld een slim rekenmodel achter zitten waarbij ze uitrekenen hoeveel kans er is op vertraging en hoeveel kans ze hebben om de volledige compensatie te claimen (die jij dan dus niet meer krijgt). Anyway, ben wel benieuwd of en hoe het werkt dus ik heb me aangemeld. Toevallig hier al iemand ervaring ermee?
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nou ik ben benieuwd hoe ze de claims tussen 1 en 3 uur vertraging gaan bekostigen? Doen ze dat vanuit de claims van 3 uur en langer. Kan nooit winstgevend zijn, want voor vertragingen tussen 1 en 3 uur krijgen ze echt geen vergoeding van de maatschappijen ben ik bang.
    Mij klinkt het als too good to be true.....
     
  13. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Voor wat ik er uit opmaak is het inderdaad dat ze het bekostigen vanuit de claims van 3 uur en langer. Ik heb nu een toekomstige boeking (AMS > ATH > HER) erin gezet, en om je een beeld te geven:

    Als je kiest voor betaling vanaf 60 minuten vertraging: € 22
    Als je kiest voor betaling vanaf 100 minuten vertraging: € 40
    Als je kiest voor betaling vanaf 120 minuten vertraging: € 49
    Als je kiest voor betaling vanaf 180 minuten vertraging: € 70

    Als ik het goed bereken dan zou je normaliter bij 3 uur vertraging op deze vlucht € 400 compensatie moeten krijgen, dus dat verschil is nog wel fors. Aan de andere kant: de kans op deze kleine vertragingen is natuurlijk groter dan op 3+ uur en de bedragen van Colibra zijn netto, je betaalt geen fees zoals bij EUclaim enzo.
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Toch ben ik benieuwd hoe succesvol dat is, je mag namelijk tot 20 minuten voor vertrek je vlucht toevoegen.
    En natuurlijk, een geplande vertraging kan altijd oplopen, maar er zijn hulpmiddelen zoals het publiekelijk toegankelijke flightradar24 die een goed beeld geeft welk toestel de vlucht uitvoert en waar deze zich bevindt.

    Op die manier zou ik selectief vluchten kunnen toevoegen waarvan ik vrij zeker weet dat deze niet buiten de 3 uur marge zal vallen, terwijl ik van een vlucht waar ik dit wel van verwacht niet zal toevoegen en zelf zal gaan claimen.

    Het business model draait natuurlijk op de verwachting is dat iedereen al zijn vluchten zal opgeven en dat ze dus inderdaad iedereen de compensatie uit succesvolle claims kunnen betalen, terwijl ik verwacht dat het aantal vluchten welke succesvol te claimen zijn juist weer minimaal is.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  15. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Exact, dat is nu ook wel hoe ik er op dit moment naar kijk.
     

Deel Deze Pagina