Wat zijn jullie reisplannen voor 2019?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Lionell, 3 jan 2019.

  1. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag Zurich Eco geboekt, bij Cityhopper, normaal gesproken is oudste zoon onze Captain op deze vluchten.Altijd weer leuk.
    Betaald met BlueBiz credits.
    Gold status al weer binnen.
    Curacao, Tokyo en Havana in de BC.
    Komen weer behoorlijk wat BlueBiz credits bij. Niet verkeerd
     
  2. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    30/1 AMS-DPS-AMS (Werk)
    18/2 AMS-SFO-AMS (Award tickets)

    Voor de zomervakantie hebben we afgelopen weekend met dartpijlen op onze wereld kaart gegooid :) onder het motto, waar zullen we deze zomer naartoe? Als je in oorlogsgebied gooide, mocht je nog een keer.

    Deze bestemmingen waren 'raak':
    Ouder 1 India
    Ouder 2 Filipijnen
    Kind 1 China
    Kind 2 Salvador
    Kind 3 Florida

    Vervolgens heeft iedereen uit deze bestemmingen een top drie gekozen en van daaruit punten toebedeeld en tot een gezamenlijke top drie gekomen.

    Dit wordt onze focus:
    1. Florida
    2. Philipijnen
    3. China

    Wat een luxe positie maar bovenal, wat een lol hadden we met zijn vijven. Nu is het aan mij om zo goedkoop mogelijk wat business class tickets te versieren naar Florida :) Tips zijn van harte welkom!
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2019
    Daeni, VinceG, Daan3 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Vanaf Stockholm (ARN) naar Orlando (MCO) kost 1249 euro via Londen in Virgin upper class (B747) paar data beschikbaar in juli en augustus.
     
    lloydje33, beuse242 en Sandor vinden dit leuk.
  4. Gisteren een beetje plannen gemaakt met mijn vrouw. Aangezien we over een paar maanden emigreren willen we toch vanuit daar wat leuke bestemming aandoen.
    Om de maand naar Jakarta- familie bezoeken
    Reunie op Bali met oude dienstmaatjes.
    Bejing
    Taiwan
    Filipijnen
    Wat eilandjes in Thailand
    Perth
     
    Eagle, Warren, Yoran Wijkstra en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Tot nu toe staan de volgende in de planning:

    privé:

    Maart - Weekendje Vilnius
    April - Weekendje New York
    Mei - Weekendje Valencia

    FB Gold Status hiermee weer ruim binnen, en afhankelijk van de overige plannen eens kijken naar FB Platinum (en dan natuurlijk doorgaan 4life). Overige plannen zijn nog niet gemaakt. Eerst verhuizen en mogelijke carrière switch waardoor vliegen voor werk erbij kan komen. Idee is wel om samen met mijn vriendin in de zomer weer naar de VS te gaan, gevolgd met vast nog wel 1 of 2 weekendjes weg binnen Europa.
     
    Eagle, Didier13, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Frankfurt-Jacksonville (via LHR) <1200
     
  7. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb de volgende in de planning staan. Voor de Filippijnen weet ik nog niet met welk maatschappij ik wil vlliegen, vorig jaar met Singapore Airlines gevlogen en dat is heel goed bevallen. Verder misschien een lang weekend naar New York en Parijs met KLM om mijn 0xp te veranderen dit jaar.

    Augustus: Filippijnen
    Datum nog te bepalen: New York, Parijs
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Morgen eerst maar eens terugvliegen vanuit Sydney(lekker warm) via Seoul (brrr koud) naar huis (ik las net ook heel koud :().
    Voor werk in ieder geval de volgende plannen:
    • Noord Frankrijk (met auto)
    • AMS-LYS (2x) doorrijden naar Grenoble.
    • Mogelijk tussendoor nog Sasketchawan (Heeeeeel koud :cool:)
    • En voor de rest vast heel veel andere plekken. (noorwegen/zuid afrika/denemarken/israel)
    Dus via werk dit jaar zeker wel FB platinum (Maart schat ik) en als doel BA exec club gold en proberen om star aliance status te behalen. (iemand tip via welke maatschappij het snelste kan?)

    En prive:
    • Maart skieen in Italie (auto)
    • April Citytrip (London, Dublin??)
    • Mei/Juni familibezoek Florida en New York of andere bestemming
    • Zomer werken
    • sept weekje santorini/griekenland
    • nov/dec zuid afrika/namibie?
    We gaan het zien of 2019 het waar gaat maken ;)
     
    Yoran Wijkstra, Pedro1989, beuse242 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    April: EIN-OTP-LHR-JFK-LAX-PHX-ORD-LHR tier point run, donderdag vertrek vanuit Eindhoven, positioneren met Wizz air, maandag avond weer terug thuis, alleen nog even kijken hoe ik van Londen weer naar huis ga, wellicht met de Eurostar

    Mei: AMS-CPT (KLM Biz, award ticket) gevolgd door CPT-LHR-BCN-LHR-CPT-JNB-LHR-BCN-AMS (BA first class flash sale)

    Juli: gecombineerde vakantie/tier point run met de familie EIN-OTP-LHR-JFK-LAX-PHX-LAX-JFK-LHR-OTP-AMS

    September nog een weekendje Madrid (nog niet geboekt) hoogst waarschijnlijk met LATAM FRA-MAD

    Hiermee heb ik tot en met juni 2021 BA Gold binnen
     
    VinceG, Yoran Wijkstra, Pedro1989 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Half maart: AMS-CDG-WAW-CDG-AMS
    Eind maart: AMS-BON, BON-CUR, CUR-AUA, AUA-MIA, MCO-JFK, JFK-IAD, IAD-CDG, CDG-AMS (en dat binnen 2 weken)
     
    Yoran Wijkstra, lloydje33, Erwin en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb voor dit jaar geen bijzondere plannen.
    Volgende week 2 weken naar Jogyakarta en Bali, voor verandering ivm miles deze keer met TK, ben super benieuwd naar. Dit kwam heel onverwacht, gisteren alle benodigde tickets geboekt.
    In maart een maandje naar Vietnam.
    April gewoonlijk 10 dgn of zo naar Lourdes.
    In juni/juli naar Indonesië, Karimunjawa zit in de planning.
     
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Maandag vertrek ik voor een maand naar Zuid-Amerika en zal ik twee nieuwe landen bezoeken, namelijk Colombia en Ecuador. Ik vlieg in business class met Iberia, geboekt met de avios actie van afgelopen zomer. In deze landen zal ik ook een aantal binnenlandse vluchten maken met LATAM en Avianca, zelfs naar het Colombiaanse eiland San Andres.

    In april staat er een trip naar New York op het programma met mijn moeder en tante. Het wordt hun eerste keer naar Amerika en als alles een beetje meezit ook hun eerste keer in business class. Met mijn 6 GPU's als United 1K lid wil ik namelijk proberen om een upgrade te scoren op de Boeing 787-10 Dreamliner van Frankfurt naar Newark, al dan niet met ons drieën.

    Rond mijn verjaardag in augustus wil ik graag Lufthansa first class vliegen op de A380 van Frankfurt naar New Delhi. Ik heb mooi wat miles gespaard en wil deze graag besteden aan een trip naar de Malediven en/of Sri Lanka, en met Qatar in de QSuites terugvliegen.

    Voor de rest heb ik nog niet echt iets gepland. Ik ben wel van plan om vrienden te bezoeken in Florida en kom vast meerdere keren in Amerika, dus zeker mogelijkheden om mijn RPU's en GPU's te besteden. Daarnaast denk ik dat ik veel korte tripjes ga maken binnen Europa, al dan niet met de trein. Er zijn zeker een aantal landen waar ik nog nooit geweest ben zoals Wit-Rusland. En wie weet waar ik nog meer kom dit jaar:)
     
    dvddvd, VinceG, Yoran Wijkstra en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Volgende week vrijdag vlieg ik weer eens naar Azie. Dit keer een trip van een week waarbij ik aan de voorkant Hong Kong bezoek, aan de achterkant Bangkok en tussenin even een paar dagen zon pak op Phuket. Eigenlijk had ik in deze week een ticket naar Vegas in de la liggen maar verkies toch even de relatieve Aziatische rust boven de gekte van Las Vegas.

    Februari een weekje naar Miami. Vorig jaar samen mijn vriendin allebei een volunteery bump voucher gepakt t.w.v. 750 usd doordat we vlucht LAX-DFW lieten schieten en uiteindelijk met BA via LHR 4 uur eerder thuis waren dan ons oorspronkelijke schema. (owja en in een boekingsklasse die meer miles opleverde).

    Maart vlieg ik de Penang Curry error fare van Edinburgh naar Penang met Qatar Airways. Paar daagjes genieten in Maleisie maar bovenal even de basis leggen voor wederom een jaar met status bij British Airways(540 tier points).

    In April heb ik enkele reis Johannesburg-Londen-Barcelona op de planning staan die ik voor een kleine prijs (lees error) op de kop heb getikt bij BA in first class. Moet nog even kijken of ik hier een direct turn around van maak of er een trip om heen bouw.

    In Mei vlieg ik nogmaals naar Hong Kong. Een retour van Barcelona voor 190 euro kon ik niet laten liggen. Zie nog wel wat ik daar ga doen.

    De laatste trip die so far staat ingepland is een trip richting Japan. Middels de avios uit de beste Iberia promotie van vorig jaar heb ik nog een enkele reis in business class staan van Tokyo naar Amsterdam via Madrid.

    Mezelf kennende zal het hier vast niet bij blijven (ben ik bang)... to be updated :D
     
    dvddvd, VinceG, Yoran Wijkstra en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist terug uit Israël, met AF in business DUS-CDG-TLV v.v. , 78 xp binnengehaald :)

    In maart ga ik dankzij de welbekende Avios 90k promotie carnaval vieren in Rio. De vluchten naar en vanuit Madrid neem ik met UX vanaf DUS in economy, waar ik na de heenvlucht FB Gold behaal.

    In april staan 3 dagen Edinburgh op de planning, stedentripje! DUS-AMS-EDI v.v. met KL in economy

    In mei familie bezoeken in Denver, Colorado met Delta (AMS-MSP-DEN v.v. in economy)

    In juli eerst naar Warschau met KLM economy (BRU-AMS-WAW) en na 2 dagen daar te zijn geweest door naar Seoul dankzij de Aeroflot business error fare (via Moskou). Vervolgens de laatste 3 dagen in Shanghai (ICN-PVG in China Southern BC, als het goed is spaar ik hier nog XP voor). Terug wederom met Aeroflot, nu naar Düsseldorf, via SVO in premium economy (comfort class)

    Rest van het jaar nog niks gepland maar er zal ongetwijfeld iets bij komen :)
     
    MRB, Yoran Wijkstra, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Leuke tripjes!

    Je had Vegas en Azie beide geboekt?
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Leuk om te zien in het topic van vorig jaar wat m'n plannen waren en vervolgens hier te lezen wat er van terecht is gekomen. Ach, ja, het leven is wat gebeurt terwijl je andere plannen maakt, toch?

    Mede door de positieve geluiden over het Hilton alhier op het forum een paar weken terug 6 nachten Malta geboekt voor in maart om wat te wandelen en hopelijk van een waterig lentezonnetje te genieten.

    Verder vandaag 2 KL WBC tickets geboekt met punten naar Kaapstad voor in oktober om de tuinroute te rijden.

    Eigenlijk voor de rest nog geen concrete plannen voor dit jaar. Vorig jaar schreef ik dat we in 2019 waarschijnlijk naar Australië en Nieuw-Zeeland zouden gaan, maar dat hebben we uitgesteld naar 2020. Echter, er zullen ongetwijfeld nog bestemmingen toegevoegd worden de komende tijd afhankelijk van de vrije tijd en de beschikbare middelen.

    Daarnaast ben ik redelijk wat punten aan het opbouwen op m'n Iberia account doordat ik aangestoken ben alhier om elke keer op Groupon wat pakketjes te kopen. Hier zal ik dit jaar wellicht ook nog een bestemming voor proberen te vinden.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2019
    Yoran Wijkstra en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Karimunjawa ben ik ook geweest... Kurakura resort kan ik je aanraden... 1 resort op een eiland... kost wat maar dan heb je ook een super verblijf... hoofd eiland is te toeristisch... je zou ook kunnen overwegen om naar Belitung te gaan... helemaal nog niet ontdekt bij t grote publiek..super mooie stranden met enorme rotspartijen.
    Maar zo ken ik nog wel tientallen plekjes in Indonesia
     
    chawa vindt dit leuk.

  18. Penang zeker Batu Ferringhi niet overslaan... elke avond een nightmarket van zo'n 2km lang. Als je nog tips nodig hebt let me know
     
  19. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Thanks! Die gaat er bij op de lijst. Verblijf denk ik in het Doubletree, volgens mij ligt dat niet erg ver van Ferringhi vandaan! Als je nog tips heb voor lokale gerechten die ik echt moet proberen (buiten de penang curry om) dan hoor ik het graag!
     
  20. Veel beter eten ga je in ZO Azië niet vinden... ze noemen t de culinaire hotspot van Zuidoost-Azië.
    Bekendste gerecht is Chat Kway Teow. Maar ook Restaurant Line Clear niet overslaan daar at Anthony Bourdain de bekende Laksa!
     
    Ambtenaruh en Sanne von Kriegenbergh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina