Wat zijn jullie reisplannen voor 2019?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Lionell, 3 jan 2019.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hi iedereen!

    Zoals de titel van dit topic al aangeeft, waar willen jullie graag naar toe dit jaar? Of hebben jullie misschien al concrete plannen?

    Ik heb nog niks geboekt, maar al wel plannen. Zoals de meesten onder jullie misschien wel weten, heb ik sinds vorig jaar de microbe van het hardlopen flink te pakken. 2019 zullen de meeste trips volledig in het teken hiervan staan. Eind april naar Madeira, half juni Spa (België, dus geen vlucht voor nodig), in september naar de Pyreneeën in Spanje en in november naar Nepal. Daarnaast hoop ik er nog ergens een weekje tussenuit te knijpen voor een relax vakantie en een aantal weekend city trips.
     
    Roberto, lloydje33, MVA20 en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Februari trip van ongeveer 2.5 week met vrouwlief naar Cuba en daarna een paar dagen Miami. Op de heenweg 1 dagje Madrid om lekker te eten bij la candela resto ( 1 ster ). BC vluchten via de Iberia actie vorig jaar zomer.
    Maart paar dagen skiën in Oostenrijk geen vlucht nodig.
    Mei-Juni samen met mijn dochter de Trans-Mongolie express vanaf Moskou naar Peking. Treinreis nog boeken kan pas vanaf 11 febr. Vlucht Londen-Moskou met Dreamliner in BC, vlucht Peking-Amsterdam/Dusseldorf nog boeken
    Juli lang weekend Verona i.v.m. operafestival, vluchten Easyjet.
    Oktober waarschijnlijk 2 weken naar Jordanie/Israel maar nog niks concreets.
     
    lloydje33, KarinS, Eagle en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    1. Deze maand gebruik maken van de SU J fare ARN-SVO-DXB, overal een stopover van meerdere dagen.
    2. Volgende maand (waarschijnlijk) weer vissen in Kenia
    3. Maart naar NYC
    4. Begin april verjaardag in Valmorel (vliegen op GVA, via CDG)
    5. Nog een aantal keer naar Val Thorens vriendin opzoeken (vliegen op GVA, via CDG)
    Moet ergens nog 60 of 90 XP zien te scoren voor 31-10-2019 om Platinum binnen te harken, maar dat gaat wel lukken, even kijken wanneer ik de VNO run ga doen :)

    Zomers kan ik ivm werk nooit weg, dus dan wordt het alweer najaar, jaarlijkse weekendtrip met een aantal vrienden (nog geen idee waarheen) en het wordt echt weer een keer tijd voor Azië :)
     
    Roberto, Ambtenaruh, Flying doc en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    January een XP-run met/voor collega naar Vilnius en dan nog en paar daagen San Diego en Bullhead City.
    Tot nu toe 5 Trips BSL-AMS geboekt. (Doe denk ik 1-2 per maand gemiddeld)
    In Oktober dan 3 nachten in SIN en dernaa DPS voor 10 dagen. Gisteren ned geboeked.

    Ben van plan in de zomer nog een keer naar Bullhead City te gaan. Met de nieuwe directe AMS-LAS vlucht wordt dat helemal makkelijk. Moet alleen nog de tijd kunnen vinden.

    Met de nu geboekte vluchten heb ik de Platinum al weer binnen, maar denk, dat er wel nog een paar steden-trips bij komen.
     
    Roberto, lloydje33, Didier13 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ahhh, Opera van Verona, welke gaan het worden? Heb er 2x Aida (waarvan 1x totaal verregend, lang verhaal) en La Traviata gezien, hele bijzondere ervaringen :)

    Toffe en diverse plannen allemaal!
    Mijn komende maanden hebben weer wat tripjes na een wat rustigere periode, dus zeker geboekt:
    - Januari: weekendje skiën Zermatt
    - Februari: Oman en VAE (met een mogelijkheid voor Saudie Arabië als die toeristenvisa er komen)
    - Maart: Hong Kong (Philippine Air error fare) en een weekendje Andalusië
    - April: Zuid-Afrika (BA 'speciale promotie')
    - Juli: Vietnam, USA oostkust en een 2e regio in Azië (deze is vast te raden)
    - September: Chili, Bolivia en Peru.

    Hiernaast wat werktripjes en kortere weekendjes (met vrienden etc.), qua status zou requalify FB plat moeten kunnen en komt Alaska MVP erbij.
    Door deze hobby dus een prachtig gevulde eerste helft gekregen van het jaar waar ik ontzettend dankbaar voor ben.
     
    Roberto, lloydje33, Didier13 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Geboekt t/m eind april:

    Voor werk:
    AMS - LON (3x)
    AMS - WAW
    AMS - TXL
    AMS - CWL

    Privé:
    AMS - CAG
    AMS - MLA
    AMS - CTA
    AMS - CDG - RIX - VNO run, nog geboekt op de O-fare.

    Nu net geboekt AMS - HEL voor komend weekend. Vrienden opzoeken.

    Zowel werk als Privé:
    AMS - CDG - ICN - FUK & NRT - CDG - AMS voor 3 weken Japan.

    Verder staat dit jaar nog gepland maar nog niet geboekt:
    -Reis naar Singapore & omstreken, nog nooit Changi Airport gezien, daarom alleen al wil ik gaan. Met Singapore Airlines in Biz (hopelijk op KLM stock).
    -Met Delta A350 naar SFO (met overstap) in Delta One.
    -Weekje NYC in Sept.
    -Paar dagen Bergen, Noorwegen. Wil dit als 60XP run boeken met KLM/JOON.

    Verdere wenslijst voor 2019:
    Shenzen & Nassau & Tel Aviv

    Hotels:
    Vorig jaar Best Western Diamond op de harde manier gedaan, maar vind de voordelen niet erg boeiend, wel nog leuk aantal punten om uit te geven. Dit jaar Hilton Gold via creditcard en ga HHonors verkennen.
     
    Roberto, lloydje33, Didier13 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Zo min mogelijk!
    We gaan dit jaar emigreren naar Maleisië.
    Bedoeling is dat we nu nog 1 vakantie in Thailand en een weekendtripje naar Marokko doen.
    Verder zullen we wel wat korte tripjes in Azië doen.

    Voor mijzelf staan er nu zo'n 22 vluchten gepland en we hebben elkaar beloofd minimaal 1 jaar niet te werken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2019
    VinceG, lloydje33, Didier13 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    In maart weer een paar weken op vakantie. Eerst met Iberia van Madrid naar Shanghai. Daarna vlieg ik dan met de nieuwe A380 suite's van Singapore Airways van Shanghai naar Singapore. Ben heel benieuwd. Vervolgens door naar Bali en bijna twee weken vakantie.

    Daarna terug via Vietnam en de Verenigde staten. Nog een beetje aan het prutsen voor mijn terugvlucht vanaf JFK.

    In mei een weekend Londen in verband met een concert van Eric Clapton in de Royal Albert Hall. Hoewel Club Europe niet de moeite waard is op zo'n kort stukje, kijk ik er nu al naar uit om met mijn broer te "loungen". Zijn eerste keer lounge en het is tevens de eerste keer sinds 2005 dat we samen vliegen.

    Dan staat er in augustus een enkele reis Madrid-Frankfurt, dus waarschijnlijk een kort weekend Spanje.

    In september weer naar Azië via de Verenigde Staten. Terug waarschijnlijk met Singapore Airlines in business class (award ticket, met dank aan Hilton, Qander en Budget).

    Tja en dan zijn de vakantiedagen al aardig op denk ik. Bovendien zijn er meer belangrijke dingen, dus ik verwacht dat hier bij zal blijven.

    Nog even twee citaten van mij uit 2018:

    "Nee, First Class zal er vanaf nu denk ik niet meer inzitten. Business Class vast nog wel op punten".

    "Dat omvliegen en overstappen ben ik klaar mee. Vanaf nu kies ik een zo snel mogelijke route".
     
    lloydje33, Didier13, Daan3 en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Inmiddels 5 trips geboekt:
    - Februari: 8 dagen skiën in Banff
    - Maart: weekend Geneve (autobeurs)
    - April: lang weekend Bologna
    - Mei: lang weekend Lissabon
    - Juli/Augustus: 4 weken Australië + 1 week Fiji

    Moet daarna voor 30-11-2019 nog 5 XP verdienen om FB platinum te worden. Hoop in het najaar een trip te kunnen maken naar een bestemming in Zuid-Amerika.
     
    Daeni, lloydje33, Didier13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Het merendeel van mijn trips in 2019 zijn voor magic shows binnen Europa. Ik kijk er naar uit om terug te gaan naar PRG, Londen (nog voor de brexit) en OSL. Ook EDI, GLA, CWL en BRS staan op de planning voor shows. Verder zou ik heel graag naar Thailand willen en landen afstrepen binnen Europa (denk aan Albanie, Montenegro, Moldavie, Oekraine, etc.). FB Gold blijven gaat makkelijk lukken. Succes iedereen met je travel targets!!
     
    Daeni, lloydje33, Didier13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Zoals elk jaar zal het gros van mijn vluchten weer WAW-AMS-WAW zijn.

    Daarnaast gepland:
    feb: weekje skien in Oostenrijk (met de auto)
    april/mei: Maleisie en Singapore
    aug: week NYC
    sep: lang weekend Sardinie of Spanje
    nov: weekje duiken, Azie of Carribean

    FB Platinum behouden moet wel mogelijk zijn.
     
    Daeni, lloydje33, Didier13 en 2 anderen vinden dit leuk.

  12. Wow dat lijkt mij ook wel mooi..concert Eric Clapton
     
    jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  13. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    • 1 februari: BRU-WAW-SVO-ICN-???-HKG-BRU (J)
    • Midden februari: BRU-VLC-BRU (J)
    • 1 maart: BRU-WAW-SVO-ICN-???-TPE-BRU (J)
    • Midden maart: BRU-VLC-BRU (J)
    • 3 april t.e.m. 18 april: BRU-CPH-WAW-SIN-DPS-SIN-WAW-CPH-BRU (J)
    • Juli: BRU-SFO-BRU (waarschijnlijk in Y - nog te boeken)
    Kwartaal 4 moet nog gepland worden :)
     
    lloydje33, Lionell, Didier13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Opera wordt Carmen.
    Mooie en genoeg reisplannen.
     
  15. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Curacao, Tokyo, Havana met de KlM BC.
    Japan en Cuba worden twee cruises.
    Verder nog een stapel miles en Bluebiz tegoed voor van alles.
     
    Daeni, lloydje33, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Morgen vertrek ik voor een lang weekend naar Dubai om het nieuwe jaar in te luiden. Buiten een aantal Europese reizen voor werk op de korte termijn, moet ik de rest van 2019 nog plannen.

    Waarschijnlijk nog een keer naar Brazilië in de zomer, en misschien nogmaals in december/januari. Ik heb nog iets van 260k flying blue miles staan, en een AF-KLM EMD van 500 euro liggen. Helaas nog geen goede AF-KLM deal naar Zuid-Amerika kunnen vinden om hem in te wisselen. AF-KLM heeft een maximum stay van een maand waar ik het niet mee kan vinden ;). Misschien dat ik AZ pak, als ze voor de zomer nog bestaan. :)

    Wat hotels betreft nog maar een jaartje kwalificeren voor Le Club Gold. Met zakelijke stays vorig jaar makkelijk opnieuw gekwalificeerd, dus moet dit jaar ook goed te doen zijn.

    Net als @WorldTraveller had ik het idee om voor *A Gold te kwalificeren, maar is het eigenlijk niet waard. Ik woon in Amsterdam en pak Europees altijd KLM. Intercontinentaal vlieg ik meestal business dus heb ik die status eigenlijk niet nodig, vind ik zelf. Dus voor mij blijft de focus voor 2019 in ieder geval nog even braaf op FB en SkyTeam :D.

    Hoezo geen FB platinum meer?
     
    Daeni, lloydje33 en Lionell vinden dit leuk.
  17. Barbapapa

    Barbapapa Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Voor werk:

    Maart: Barcelona
    Oktober: Wenen

    Prive:
    April/mei: Peking/Hongkong/Pyongyang
    verder hoop ik ook nog een leuk citytripje te kunnen boeken.
     
    lloydje33, Lionell, Didier13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Tot nu toe geboekt:
    Januari AMS-CDG-LIS-CDG-AMS
    Februari AMS-LHR-AMS
    Maart AMS-CDG-MAD-CDG-AMS
    Mei AMS-YYZ-AMS
    en verder zien we nog wel:)
     
    Daeni, lloydje33, Lionell en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Komen weer mooie tripjes voorbij!

    Zelf ga ik in maart een lang weekendtrip doen naar Londen (twee nachtjes) en Gibraltar (twee nachtjes). Altijd al eens naar Gibraltar willen vliegen vanwege de fantastische ligging en de snelweg die dwars over de startbaan gaat.

    In mei/ juni een vakantie gepland naar Ecuador (alleen nog maar de vlucht MAD-UIO geboekt, met de verdiende Avios uit de Iberia promo). De overige vluchten moeten er nog omheen geboekt worden, maar plan is om via Lima en NYC terug te vliegen naar huis. Wacht stiekem op een mooie deal in J naar Europa, maar behalve TAP zijn de prijzen nog aan de hoge kant.

    Verder zien we het wel, de vlucht SIN-EWR lacht me al een tijdje aan (AMD-SIN-EWR deal in het bijzonder), maar zal krap worden met de vakantiedagen vrees ik. Wellicht een aantal weekendtripjes maken naar o.a. Belfast en Tallinn om Ons Oranje steunen.
     
    Didier13 en jongesander vinden dit leuk.
  20. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Wat grappig. Ik ga eind februari naar Calgary en zal waarschijnlijk ook naar Banff gaan.
     
    Carel1 en Eagle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina