Wat zijn jullie reisplannen voor 2018?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Goffe de Boer, 30 dec 2017.

  1. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Het einde van 2017 nadert en 2018 staat alweer voor de deur. Een nieuw jaar met nieuwe bestemmingen en belevenissen! Wat zijn jullie reisplannen voor komend jaar? Zelf ben ik van plan om in de maand mei een trip te maken door Azië en Oceanië, grotendeels in First en Business Class op award tickets.

    Hoogtepunten zijn o.a.
    - Ha Long Bay
    - Frans Polynesië
    - Boracay
    - Thailand

    En wat betreft airlines:
    - Thai Airways Royal First Class op de 747-400
    - Qantas First Class op de A380
    - Cathay Pacific First Class op de 77W.

    Voor de rest ga ik eind januari naar Wenen en eind februari naar het FTU Signature Event in Seattle.

    Ik ben benieuwd naar jullie reisplannen:).
     
    Yoran Wijkstra, jongesander, Ties en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb nog twee reizen concreet gepland en geboekt staan voor 2018. Verder wil ik wat plaatsen aandoen in Europa, o.a. GDN, MLA, IST, DUB en OSL. Tevens willen we in december een highlight tour doen door Zuidoost-Azië o.b.v. de beste ervaringen in individuele landen die zijn aangedaan in plus-minus de laatste tien jaar. Nieuw-Zeeland en Australië staan ook op het programma, maar dat zal waarschijnlijk 2019 worden.
     
    MollyMoon, jongesander, Ties en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wij beginnen in januari al goed met bezoeken aan China en Taiwan, combi van BC en PE. Daarna nog wat EU vluchten in eco. Ben op zoek naar een leuke bestemming/deal voor mei. Verder nog onbekend.
     
    MollyMoon, jongesander, Ties en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat zijn leuke plannen! Europa blijft toch leuk met al die diversiteit en geschiedenis. Oslo is een hele leuke stad. Ik ben er zelf al drie keer geweest en hetzelfde geldt voor Wenen:). Ook leuk van die highlight tour!

    Ik was eigenlijk van plan om mijn reis door Azië en Oceanië in de zomer van 2017 te doen, maar daar kwamen andere dingen tussen en bovendien is het weer in mei daar ook beter dan in augustus;).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Tjah, de komende zomer worden we gebonden aan de schoolvakanties. Dat geeft niet alleen een stuk minder keus door minder flexibel te kunnen zijn, maar ook nog eens een stuk hogere prijzen. Van die kant zal het dus wat minder spannend worden.

    Dan moet ik het van conferenties hebben. Al geboekt is een weekje op Puerto Rico. Daar zit een enkele vrije dag bij, dus dat wordt leuk. Hopelijk mag ik ook mee naar de conferentie in Moskou, wat lang op de lijst staat. Ik denk niet dat we een delegatie sturen naar Panama, wel jammer natuurlijk, en de rest zal vooral binnen de EU zijn. Maar natuurlijk de eerste reis van 2018, en ook de belangrijkste reis, niet vergeten. Even op en neer CPH-AMS en binnen 24 uur weer thuis vanwege de Insideflyer nieuwjaarsborrel :)
     
    MollyMoon, Erwin, jongesander en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Er staan al wat trips op de planning, voornl. naar de UK (ABZ, GLA, BRS, etc.). Ik ben bezig om rond te krijgen: PFO/LCA, MTY, EVN, TBS. Verder op vakantie naar MNL en VCE. Voor de rest zou ik graag binnen Europa nog graag wat steden willen bezoeken, o.a. DUB, ATH, KIV.

    Hoogtepunt 2017:
    met de Dreamliner naar CDG vanaf LHR en dan geupgrade worden naar BC. En toch ook AMS-SOU met de Fokker met afscheidslivery. En met de CS300 van AirBaltic.

    Doelen voor 2018:
    kwalificeren voor FB Gold (na 03/2018 Platinum af) en gebruik maken van mijn LATAM Black die in na 03/2018 met een softlanding naar OW Sapphire gaat.
    ---
    Fijne jaarwisseling iedereen!!
     
    MollyMoon, jongesander, Lionell en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ja, de nieuwjaarsborrel inderdaad, laten we die ook niet vergeten:). Het is alleen geen vliegreis voor mij;).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Concreet is al: Dubai, Libanon, UK, Oostenrijk en Duitsland. Rest van het jaar, de gebruikelijke trips in/naar Europa, Azië en Amerika.

    Hoop mensen hierzo die oostwaarts gaan :) , we gaan net de andere kant op.
    Vakantie's al geboekt: Fort Myers, Florida en later in April - Mei; Las Vegas om vanuit daar rond te trekken.
    Zag eerder dat vanaf Maart Delta de A350 ging inzetten op AMS-DTW. Hoop PR & gedoe om die plastic deuren maar ben toch nieuwsgierig genoeg naar de Delta One suites in de A350 en dan begint het te kriebelen. Die reis naar Las Vegas gaat nu dus via DTW en in een Delta One suite. De rest v/d TATL legs gewoon in Delta One A330's.

    Heb ook nog een 'first world' probleempje; Voor 31 Januari, 2018 moet ik nog steeds m'n choice benefits voor het 2017 Medallion Year kiezen en die van het Medallion Year 2018 en 2019 staan ook al klaar.

    Ga waarschijnlijk in ieder geval voor de 4 regional upgrade certificates als Platinum Medallion Status choice benefit en de 4 global upgrade certificates als één v/d Diamond Medallion Status choice benefits.
    Ben er nog niet helemaal uit wat te keizen voor de (2) andere Diamond Medallion Status choice benefits. Met de choice benefits voor 2018 en 2019 wacht ik zo ie zo iig nog even.

    Met die GUC's/RUC's achter de hand zien we komend jaar wel of er wat leuks voorbij komt richting Amerika.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2017
    lloydje33, jongesander, Lionell en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Augustus voor fotoklusje naar Vermont. Mogelijk Juni naar Syndey, ook voor fotoklus.

    Verder nog niks concreets staan.
     
    jongesander, Grouchy, Lionell en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Al geboekt t/m medio juni 3x Londen, 2 keer Kopenhagen, Berlijn en Warschau. Verder nog geen concrete plannen, maar elke leuke aanbieding is goed. Ik heb ook nog 250.000 FB miles die ik maar eens moet gaan besteden.
     
    MollyMoon, ErwinLansing, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ook een leuk topic: wat te doen met 250.000 miles?
     
    MollyMoon, lloydje33, jongesander en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Trip in Augustus naar Singapore en Indonesië staan, nog aan het puzzelen wat de leukste route is.
    Verder aantal werktrips in Europa naar o.a. Parijs en Londen en van plan om weekendjes naar EDI, BER & VCE te gaan.
     
    lloydje33, jongesander, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben bang dat BER niet gaat lukken in 2018. Volgens het laatste bericht (15 dec 2017) zal de opening van BER plaatsvinden in oktober 2020. Het dus TXL of SXF worden;).
     
    Bartholomeus, lloydje33, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Mooie trips gepland leden!

    Hier in ieder geval een paar keer AUH-AMS (incl. C in EY dreamliner)
    Verder BKK/SIN, PTY en ORD.
     
    lloydje33, jongesander, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor mij wel en ik kom uit België :D
     
    ErwinLansing, lloydje33, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ben je beroepsfotograaf? Heb je ergens een portofolio online staan? Altijd leuk om foto's van anderen te zien :)
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voorlopig heb ik nog niet zo heel veel op de planning staan:
    • tier point run naar LHR volgende week, goed voor 80 TP
    • vliegen naar de nieuwjaarsborrel (BRU-LHR-AMS retour)
    • 2 weekends naar Rotterdam (Hilton nachten scoren)
    • in april naar Mount Everest camp (vlieg LH & Jetstar business, terugweg nog te boeken)
    Dat is het tot nu toe. Ik wil later op het jaar nog een keer naar Azië toe en dan ook eens kijken om nog wat miles te redeemen.
     
    Didier13, lloydje33, Daeni en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Over een dag of tien eindelijk weer eens vliegen. Weekendje met tien vluchten.

    Dan in maart naar Sri Lanka, helaas maar voor een paar dagen. Heb een mooi hutje aan het strand gevonden en denk dat ik mijn telefoon uit zet.

    In mei vervolgens een lang weekend naar Montréal.

    Op het wensenlijstje staan Emiraten First en Lufthansa first. Ben aan het kijken of ik voor November een reis in elkaar kan zetten naar Azië met Emirates en een AA award met Cathay Pacific First en Qatar First.

    Of Lufthansa First lukt weet ik nog niet, hangt er vanaf of ik genoeg hotelpunten bij elkaar kan sprokkelen.

    Een soft landing van Latam black zou mooi zijn, maar ik heb daar wisselende verhalen over gehoord. Vanwege de plannen tot nu toe ga ik ook niet voor status. Zal wel even onwennig zijn denk ik, de luxe van lounges en fasttrack went snel.
     
    MollyMoon, Didier13, Fripsmaster en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zowel Sri Lanka als Nepal staan al een tijdje op mijn lijstje, maar het is er nog niet van gekomen. Er komen steeds weer andere reizen tussen:). En LH First Class zou ik ook heel graag willen vliegen. De beste manier is M&M, maar ik heb nog nooit punten gespaard bij dat programma. En dat idee van geen status hebben is best vreemd. Toen ik met KL in Y terugvloog vanuit Koeweit had ik geen status meer bij SkyTeam. Mijn vlucht naar AMS vertrok pas om 3:30 en kon het toen niet laten om te betalen voor de lounge...:)
     
    Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  20. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Toffe plannen al van iedereen. Hier nog wat rustiger aan: In januari naar Irkoetsk, begin maart naar Istanbul en Israel. In komende maanden ook met regelmaat naar Duitsland voor studie.

    De zomer ben ik nu begonnen wat over na te denken, maar daar heb ik nog geen concrete plannen voor, even kijken wat ik voor een mooie prijs aan toffe itinerary in elkaar kan zetten. Gelukkig heb ik vanaf juni t/m september hiervoor de tijd.

    De sloot van 250k FB mijlen worden ook gespendeerd voor de waarschijnlijke verdere devaluatie. Ik denk hierbij nog over wat toffe awards na, misschien een leuk topic idd!

    Verder houd ik alles nog open. Aantal bestemmingen/First met aantal maatschappijen staan op het verlanglijstje, en ik houd van wat impulsiviteit, dus kijken wat er aan goede deals langskomen.
     
    Goffe de Boer, Lionell en Daan3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina