Nicolas Feuillatte is volgens mij toch echt 'hoogwaardiger' en duurder dan Bernard Lonclas, dus weer mooi lariekoek van KLM en gewoon kostenbesparing.
KLM in 2024: We stoppen de samenwerking met Bernard Lonclas en stappen over naar een hoogwaardiger merk; Champagne du Jip ét Janneque
AMS-ATL in PE, prima maaltijden en goede service van de crew. De stoel viel me wel wat tegen. Ruimte om fatsoenlijk met een laptop te werken houd niet over. Voetensteun is met mijn lengte onbruikbaar, het tafeltje hing enorm door (door purser bij diverse stoelen provisorisch opgelost door een lepel in het mechanisme te steken) en ergens in het midden van de rugleuning zit een keihard gedeelte wat erg oncomfortabel is. Voor deze vlucht was het prijsverschil met BC meer dan € 2.000, maar zie ook vluchten waar het verschil tussen PE en BC nog geen € 300 is. In dat geval zou ik altijd voor BC gaan.
mag ik vragen hoe lang je bent? Ik ben 1.95 en zat juist te kijken naar PE als alternatief voor economy juist vanwege de beenruimte. Jammer dat de stoel een onprettig stukje in de rugleuning heeft en onacceptabel dat de tafeltjes nu al gammel zijn.
Ik ben 2.04. De beenruimte is prima hoor, alleen die voetensteun heb je niks aan. Met 1.95 zit je zeker ruim genoeg, de stoelen zijn ook breder dan bij in economy.
Voor de liefhebbers van de KLM Negroni cocktail in WBC, deze wordt binnenkort vervangen voor een andere cocktail van Bols jenever. Ik heb de ingrediënten gezien maar weet niet of het een verbetering wordt..
Gisteren vanuit Lissabon in de heerlijke A220-300 onderstaande maaltijd gehad. Deze had ik nog niet eerder gehad. Zalm, met gembersaus en groenten. Citroentaartje toe. Omdat ik door het gehaast naar de luchthaven niet echt een fatsoenlijk ontbijt had gehad en daardoor nog wel zin had in iets bood de -zeer vriendelijke- stewardess mij nog een broodje met kruidenboter aan uit de economy cabine. Smaakte meer dan prima, beter dan het broodje kaas van KLM. Vanuit Parijs naar Amsterdam zelfde maaltijd als ik woensdag beschreven had. Al met al een uitstekende catering! Ik heb het al eerder hier gezegd, alleen al vanwege het eten kun je beter met AF vliegen dan met KLM.
Ik had al een tijdje niet meer gegeten bij KLM in Europese Economy class maar ik vond hun broodje (Beemster?) kaas altijd erg lekker. Nu hadden ze een broodje met kaas, omelet en een soort mosterd mengsel. Het brood was niet lekker; waar is dat luchtige zachte bruine brood gebleven? Daarnaast had de kaas weinig smaak en was de toevoeging van omelet/mosterd-mengsel onsmakelijk. Nieuw recept stond er geloof ik op de verpakking, viel zwaar tegen.
Ja die nieuwe recepten hadden ze best achterwege mogen laten. Het broodje gaat altijd in de tas eigenlijk en eet het dan op weg naar huis of de volgende dag maar de laatste keer heb ik het na 1 hap weggegooid, dan maar niets eten. Andere klacht, de kaas snacks zijn nu definitief vervangen door eigen merk pizzasnacks… Dat was nou net een van mijn ulti dingetje die de crew weleens kon vinden binnen Europa.
Ik kan met vertrek vanaf Schiphol gelukkig altijd nog een sandwich halen op kosten van Amex platinum..
Ach ja, tel ook je zegeningen zou ik zeggen, je kan in ieder geval nog een drankje naar keuze nemen. Bij de Duitstalige, zgn. 'premium maatschappijen' komen ze inmiddels niet verder dan een flesje water en een chocolaatje, ná dat ze met buy-on-board langs zijn geweest.
Op zich eet ik altijd wel in de lounge, maar op vluchten uit Istanbul waar de reguliere passagiers het moeten doen met een bekertje drinken, een sandwich en een brownie is dat toch wel karig. Dit is echt een vlucht rond dinertijd. En op de vlucht Istanbul-Antalya krijg je meer catering dan bij KLM….
Afgelopen maart voor het eerst met Emirates gevlogen en het EC eten was stiekem best prima. Had vooruit vegetarisch geboekt en kreeg een oa. butter paneer met rijst die gewoon lekker was. En metalen bestek in EC!
AMS-CDG KL EBC Prima ontbijt voor zo’n korte vlucht CDG-AGP AF EBC Prima ontbijt met bubbels AGP-AMS KL EBC Pre-covid op langere vluchten binnen Europa was er nog een warme maaltijd op servies. Dit was toch wel een tegenvaller voor een vlucht van 3 uur. De warme component ‘mini barras’ waren ontzettend vette en zompige balletjes, echt niet te eten. Doosje na 1 hapje snel weer dichtgedaan. Purser gaf aan hier al regelmatig over te hebben geklaagd en dat hij zich eigenlijk schaamde om het te moeten serveren.
Probleem bij KL is dat het personeel het weet, maar dat er verder niets mee gedaan wordt. Helaas al jaren hetzelfde verhaal. Ik kreeg afgelopen maand 2x een op-up (en ja je hoort niet te klagen als het gratis is) en 2x de salmon salad. Door de giga hoeveelheid dille erop totaal niet meer te eten, zeker niet voor mensen zoals ik die uberhaupt niet van dille houden. De 2x keer nog gevraagd of ze iets anders hadden, maar de maaltijden voor de retourvlucht waren dezelfde.
Ik heb dezelfde ervaring met die overdaad aan dille in de pasta zalm salade. Maar inderdaad al lange tijd hetzelfde verhaal bij KLM. Treurig vind ik dan ook dat in het magazine in de stoelzak van april een mooi verhaal stond over een team van 8 medewerkers die de wereld over reizen om de lekkerste maaltijden samen te stellen. Vraag me echt af of die mensen trots zijn op het resultaat van hun werk.
Gister AirCanada AMS - YYZ en YYZ - YQM. Beide in Premium Economy, maar AC Rouge noemt het op YYZ-YQM Business, maar komt op hetzelfde neer. Foto 1 is YYZ-AQM, en 2/3 zijn AMS-YYZ.