Wat is jouw favoriete hotelketen?

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door jphorn, 26 aug 2021.

?

Mijn favoriete hotelketen is?

  1. Accor ALL

    7 stem(men)
    18,9%
  2. Hilton Honors

    14 stem(men)
    37,8%
  3. World of Hyatt

    3 stem(men)
    8,1%
  4. Marriot Bonvoy

    4 stem(men)
    10,8%
  5. IHG

    3 stem(men)
    8,1%
  6. Radisson

    2 stem(men)
    5,4%
  7. NH Hotels

    1 stem(men)
    2,7%
  8. Best Western

    1 stem(men)
    2,7%
  9. Club1 Hotels

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Anders (laat even weten...)

    2 stem(men)
    5,4%
  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Bij accor tot nu toe ook altijd een upgrade gehad. Mooiste upgrade was vorig jaar bij Sofitel Dubai Downtown, van een standaard kamer naar een 90m2 Opera Suite met Burj Khalifa view.
     
    jphorn, FlyingDuck en Tim82 vinden dit leuk.
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb ook voor Accor gekozen als is het wel een beetje een haat liefde verhouding. De punten van een verblijf 2 weken terug zijn nog niet bijgeschreven en dacht ik ga eens bellen met de klantenservice: ik dacht even dat die man me in de maling nam. Hij zei: Leun lekker even achterover en relax terwijl ik dit ga oplossen zodat u helemaal stressvrij de avond in kan gaan en dat wordt een hele mooie avond! Eigenlijk ging het hele gesprek op die manier. Hij beloofde om me direct na het gesprek een bevestiging te mailen zodat ik naar hem kon vragen een volgende keer. Dat was gister en uiteraard niks gekregen aan mail of punten...
     
    Ambtenaruh, VinceG, jphorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik had het ook in de gauwigheid zo gelezen ..Bijna accor definitief uit de mogelijke kandidaten geschrapt voor status...:eek:
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  4. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Herkenbaar met SLH, hoewel de perks van gratis nacht na 5 stays worden teruggebracht. Maar mooie boutique hotels en goede voorwaarden.

    Zelfde ervaring bij Hilton als Platinum: vaak wordt er moeite gedaan door personeel voor een upgrade, en de ontbijtjes zijn in sommige Hilton de moeite waard.
    Ik vind overigens veel breakfast prijzen enorm overrated in hotels, minimaal 25eur vaak. Meeste zakenreizigers zetten het toch op de kaart, maar als je werkgever enigszins kritisch is en vragen stelt, is de eur 25/30 niet echt acceptabel (als er een Starbucks vlakbij is ;-) )
     
  5. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Hebben jullie verschil gemerkt in reward programma voordelen door de verschillende statussen heen? Bijv Gold All Accor en Platinum All Accor of eerst Hilton Gold en toen Hilton Plat?
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  6. Eerst zat ik diep in Accor-keten, 10 jaar geleden. Uiteindelijk, 2018, heb ik de keten verlaten vanwege aanhoudende IT-problemen. Ik mocht als gastspreker op hun eigen personeelscongres over deze problemen wat vertellen. Het bleek voor het personeel een feest van herkenning. Hoe het nu is weet ik niet. (level = geen)

    Raddisson soms wat ondergewaardeerd in de overzichten. De prijs/prestatie kan soms heel goed zijn. Een mooi hotel voor vluchten van en naar Schiphol is in Amstelveen: gratis parkeren, je kan er voor niks je was doen, magnetron en kookgerei, goed ontbijt en meestal voor rond de 70 euro en 26m2 kamer. Ook in Berlijn en London hebben ze gewoon heel redelijke prijzen en met een upgrade is het al gauw gewoon prima. Platinum is gewoon heel fijn: altijd een grotere kamer, gratis ontbijt, twee watertjes en een kadootje, snoep of fruit. Raddisson krijgt met prijsstelling nu wel Hilton trekjes: soms is een niet-leden tarief lager dan die voor leden (want "er is een herfstactie" of vul iets anders in op de stippellijntjes) (level = Platinum)

    Hilton heeft er een handje van de prijzen bij ook maar een beetje vraag enorm omhoog te gooien, meer dan andere ketens. Hun speciale tarieven zijn wat weird, soms is AARP (die je gewoon ook als Nederlander kan krijgen!) hoger dan de originele prijs, soms juist ook weer niet. Zakelijke contracten zijn de moeite niet omdat ze meestal de 10% korting geven op rack prijzen. De consumentenprijzen liggen bijna altijd lager. Hun policy om nu met covid je huidige level feitelijk te verlengen tot 2023 is fantastisch natuurlijk. (level = Diamond)

    Best Western heeft soms ook verrassende prijs/kwaliteit. Zo kan je in Amersfoort voor 85 euro per nacht een bijna all in boeken : hapjes in de middag, drie gangen lunch en onbeperkt drankjes. Zoals @Miya al zei, is het verder hit or miss. (Level Diamond Plus)

    Marriot heb ik vaak gedoe gehad over ondoorzichtige nota's en afhandeling loyalty. Vind hun prijs/prestatie verhouding niet zo geweldig en hun perks veel minder dan de rest. Kijk maar eens voor de grap naar het Ambassadeurs level, je moet voor 20.000 euro uitgegeven hebben en 100 nachten en je krijgt er niet veel meer voor terug dan Platinum bij Raddisson. (Gold Elite via Amex)

    Uiteindelijk boek ik het vaakst Raddisson en Hilton. Beiden hebben momenteel problemen met afhandeling van loyaltypunten. Met name Raddisson maakt er een zootje van (momenteel is de norm punten niet bijschrijven) de ontvlechting tussen US en EUR schijnt de oorzaak te zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2021
    Miya, Ambtenaruh, ErwinLansing en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Voor iemand die vooral waarde hecht een gratis nachtjes en niet zoveel aan kamer upgrades, free breakfast, of late checkouts is het toch voordeliger om op Hotelscom te boeken? 10 nachten = 1 gratis (op basis van het gemiddelde van de 10 betaalde nachten). Dat is bijna 10%, en als je de CashbackXL portal gebruikt krijg je nog eens 4% (excl) terug. Je kunt bij ketens natuurlijk ook punten inwisselen voor free nights maar ik heb het idee dat dat vaak nog wat duurder is dan bij Hotels.

    Ik hou juist van de keuzevrijheid want per land kan het enorm verschillen uit welke ketens je kunt kiezen. Zijn er meer mensen die dit doen?
     
    stefan_vdb en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Het loyaliteitsprogramma van Hotels.com is inderdaad echt prima.

    Of het altijd voordeliger is betwijfel ik, dat zou in bepaalde situaties kunnen. Bij Hilton Honors is de waarde van de punten (als Diamond lid in ieder geval) wat hoger dan die 10%. Bij een boeking van € 100,00 krijg je minimaal zo'n 4.000 punten (waarde € 16,84).

    Zelf gebruik ik Hotels.com als er geen hotel is van een keten waar ik actief lid ben.
     
    FlyingFonz en jphorn vinden dit leuk.
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Overigens semi-offtopic: weet iemand een handige website waar je kunt kijken welke chain hotels er zijn in een bepaalde stad, en of die ook beschikbaarheid hebben? Het is nu wat onhandig om per vakantie steeds alle verschillende sites af te gaan. Dus eigenlijk iets als Google Flights, maar dan voor hotels waarbij je kunt filteren op bepaalde ketens.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Dit kan binnen Google maps of bijvoorbeeld via Booking.com, je kunt hier de chains selecteren.

    Hier een voorbeeld:
    google maps

    De prijzen zullen misschien niet precies overeen komen met de hotel website, maar het is iig een goede richting
     
    MichaelNight en jphorn vinden dit leuk.
  11. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Yes, precies wat ik zoek! Ik wist niet dat het ook op Booking werkte, maar die site probeer ik sowieso wat te vermijden.
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    https://www.awardmapper.com/

    Deze gebruikte ik wel eens voor een makkelijk overzicht. Werkt op mobiel wat minder prettig.

    En inderdaad zoals @Vliegende_Keep zegt Google Flights (hotels) / Google Maps of een OTA.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Probeer ik inderdaad ook, maar vind het wel een heel fijne site om hotels op te zoeken, en vervolgens ergens anders te boeken ;)
     
    jphorn vindt dit leuk.
  14. Ik ook (paar nare ervaringen) met Bookings. Maar recent werken ze onder de prijzen van chains. Voorbeeldje voor september

    Dusseldorf Radisson : 125 euro voor kamer met view. Booking: 96 euro.
    Oslo: prijsverschil Radisson boeken en bij Booking ruim 30 euro
    Bergen: prijsverschil Radisson boeken versus Booking ruim 45 euro

    Eerst kreeg ik van Dusseldorf te horen dat perks Platinum niet gelden. Toen ik schreef dat ik het toch raar vond dat total strangers een forse korting krijgen en vaste klanten niet, was het direct weer hersteld.

    Met andere woorden: momenteel via Bookings naar chains kijken, met name Radisson, loont de moeite. Booking heeft voor veel Radisson momenteel gratis upgrade. Via je loyaltykaart krijg je er dan nog een upgrade overheen + punten + ontbijt bij Platinum.
     
  15. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Zoals al gezegd, via google maps kan dat.

    Wat ik doorgaans doe, is naar hotels.google.com gaan en daar op "Dusseldorf" of "Frankfurt" zoeken, omdat in die plaatsen er sowieso een filiaal zit van elke grote keten (Hilton, Marriott, Hyatt, IHG, Radisson, BW, etc).. Die vink je dan aan.
    Vervolgens ga je op de map naar de plaats waar je daadwerkelijk wilt verblijven (bijvoorbeeld Istanbul oid) en klik je bovenin beeld op "updaten zodra scherm verplaatst wordt).

    Daarna kun je precies zijn welke hotels er beschikbaar zijn van de ketens waar jij interesse in hebt, in de plaats waar je wilt zijn.
     
    Godenzoon14, MichaelNight en jphorn vinden dit leuk.
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    https://www.google.nl/travel/hotels
     
  17. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Op dit moment Marriott, aangezien de locatie vaak goed was de afgelopen jaren ivm werk (titanium member).
    Met name de lounges vind ik fijn in zuid amerika/Azië/Dubai & de late check out van 1600uur.

    Daarvoor ook aardig wat nachten bij NH verbleven in Europa. Service was ook altijd goed (en consistent) bij met name NH collection. Ook aardig wat upgrades/extras ontvangen bij de hotels waar ik vaak terug kwam.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  18. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Tot vorig jaar was ik vooral een IHG klant, spire ambassador. Nu overgestapt naar Marriot, gold via Amex Plat. Ook gold bij Hilton, maar na de stop op ontbijt in VS geen Hilton meer voor mij. IHG, zeker de Intercontinental hotels met een club lounge, waren eerste keus. Lounges zijn nu dicht en IC Century City LA is permanent gesloten. Dus nu overgestapt naar Marriot. De Autograph hotels zijn nu favoriet.
     
    jphorn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina