Wat is jouw favoriete hotelketen?

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door jphorn, 26 aug 2021.

?

Mijn favoriete hotelketen is?

  1. Accor ALL

    7 stem(men)
    18,9%
  2. Hilton Honors

    14 stem(men)
    37,8%
  3. World of Hyatt

    3 stem(men)
    8,1%
  4. Marriot Bonvoy

    4 stem(men)
    10,8%
  5. IHG

    3 stem(men)
    8,1%
  6. Radisson

    2 stem(men)
    5,4%
  7. NH Hotels

    1 stem(men)
    2,7%
  8. Best Western

    1 stem(men)
    2,7%
  9. Club1 Hotels

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Anders (laat even weten...)

    2 stem(men)
    5,4%
  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    De meesten van ons zullen status hebben bij meerdere hotelketens, of op z'n minst wel eens een paar nachtjes in een hotel van een van de bekende ketens hebben geslapen? Maar als je echt zou moeten kiezen, wat is dan jouw favoriete hotelketen? (en waarom?). In de poll heb ik een selectie gemaakt, maar laat je vooral horen in de comments als jouw keuze niet wordt vermeld.
     
  2. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb voor Accor gekozen, buiten top tier status, is dit vooral door de voorliefde voor Sofitel hotels uit de keten. De klassieke franse touch, fantastisch ontbijt en vaak goede lounges helpen hier aan mee.

    Daarnaast ook erg fan van Shangri La, deze door Amex Platinum leren kennen, ondanks dat dit het laatste jaar is dat ze ook status geven.

    Aziatische luxe, altijd top personeel en indrukwekkende restaurants helpen hier aan mee.
     
    Tim82, Bijzonderetickets en jphorn vinden dit leuk.
  3. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Leuke vraag! Ook interessant voor een artikel denk ik, haha.

    Ik heb voor Accor gekozen. Ik denk echter dat de Franse hotelgroep zeker niet bekend staat om het ‘beste’ loyalty programma. Maar dit was het eerste hotelprogramma waar ik een elite status kreeg.

    Al heel wat jaren Gold, ook Platinum geweest. Upgrade krijg in nagenoeg altijd. En zeker bij de wat luxere merken is dat altijd welkom. Punten sparen gaat ook heel makkelijk.

    Mooie aan Accor is ook dat er veel keuze is qua merken. Maar sommige landen (bijv. Canada en de VS) is er amper Accor.

    Wat ik ook jammer vind is dat er maar heel weinig mogelijkheden zijn qua promoties. Dit in tegenstelling tot bijv. Marriott Bonvoy en IHG. Mijn Platinum Elite van IHG lijkt dan meer op te leveren qua punten. Bij IHG zijn de upgrades wel slechter in mijn ervaring.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  4. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hoe bedoel je deze? Accor heeft momenteel (en al vrij lang dit jaar) dubbele Statuspunten en Nachten. Dat vind ik zelf juist een van de best lopende hotelpromoties momenteel (nog 5 netto nachten tot Platinum :cool: )

    Overigens ben ik naast Accor zelf ook erg gecharmeerd van Marriot, maar dat is vooral omdat die vaak echt heel toffe boutique hotels hebben (zoals Nassau Hotel Breda en The Slaak Rotterdam waar we tijdens de lockdown paar keer hebben geslapen).
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2021
  5. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Heb je gelijk in! Maar ik bedoelde meer normaliter heeft Accor niet echt acties. Of vis ik achter het net? ;-)
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Als ik puur kijk naar wie de mooiste hotels heeft dan denk ik dat dit Small Luxury Hotels is. Dat is dan weer gelinkt aan World of Hyatt. World of Hyatt Globalist status heeft wat mij betreft tevens de beste voorwaarden ten aanzien van upgrades.

    Het programma van World of Hyatt vind ik ook echt mooi. Leuke milestones en prima mogelijkheden om Club of Suite upgrades te kopen met punten. Het grote nadeel is alleen dat ze zo weinig hotels hebben in Europa. Hadden ze die wel dan was het mijn favoriete keten.

    Hilton is nu mijn favoriete keten, vooral omdat Diamond status gewoon erg degelijk is. Doubletree en Hilton hotels hebben echt goede standaarden en zijn vaak goed te betalen. Vrijwel altijd een upgrade, loungetoegang als deze er is en ook is ontbijt altijd inbegrepen. En altijd 1.000 bonuspunten + 100% elite bonus. Tel daar een promotie bij op en je hebt gewoon standaard een cashback in punten van zo'n $ 25,00 gemiddeld.
    Nachten op punten heel gevarieerd, maar vooral mooi dat de vijfde nacht gratis is.

    Tot slot vind ik merken als Conrad en Waldorf ook echt de moeite waard als het budget het toelaat.

    IHG is ook een aardige keten. Voorheen vond ik de challenges en de pointbreaks altijd leuk, maar sinds die verdwenen zijn vind ik de acties matig. Dankzij Spire Elite status krijg ik altijd dubbele punten. Als er nog een beetje een promotie is kan het zo snel oplopen. Denk dat ik mijn Ambassador status wel weer ga verlengen dit jaar.

    Nadelen van IHG vind ik het ontbreken van gratis ontbijt voor toptier elites. Daarnaast vind ik Holiday Inn vaak een tikkie magere kwaliteit voor de prijs. De Indigo hotels vind ik daarentegen weer prachtig! Intercontinental zitten ook een paar mooie hotels tussen.

    Accor prettig dat ze zoveel hotels hebben in Europa en Azië. Denk dat ik daar volgend jaar wel Gold koop met zo'n Ibis kaart. Het loyaliteitsprogramma zegt me op zich verder weinig: what you see is what you get, echt optimaliseren qua punten besteding kun je het niet.

    Heb ooit Best Western Diamond status gehad na een match, maar na een behoorlijk aantal stays was dat nooit opgemerkt. Laat staan een upgrade ofzo, dus toen heb ik die keten maar links laten liggen. Snap het hele concept ook niet echt: ieder hotel is anders. Dat is op zich niet erg, maar merk standaarden zijn in een vreemde stad vaak wel zaken die ik kan waarderen.
     
    Nordic75, Grouchy, FlyingFonz en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Accor omdat ik er status heb, vanwege de connectie met flying blue en ze hebben fijne merken als Sofitel, Pullman en Rixos. Verder boek ik liever bij een local hotel met goede reviews, los van de grote ketens. Vaak geven die toch de beste service. Zonder status vallen de ketens een beetje tegen en weet je dat je onderaan staat bij het toewijzen van de kamers.
     
    Tim82 en jphorn vinden dit leuk.
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben juist overgestapt van ALL naar Hilton omdat ik me enerzijds irriteerde aan de klantenservice van ALL (ging zo langzaam vaak, ook als platinum lid) en anderzijds bij Hilton Gold gratis ontbijt kreeg en wel snelle berichten kreeg van de klantenservice. Bij Hilton voel ik me meer een gewaardeerd lid. Alhoewel ik onlangs bij de Ibis Praag toch wel eventjes een gewaardeerd lid voelde.

    Ook ik ben erg fan van Sofitel maar Conrad vind ik ook supernice.
     
    Nordic75, Grouchy, Urbanjazz en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Mjah is een lastige vraag. Ik heb voor Radisson gekozen vooral omdat als ik denk aan hotels waar ik gewoon een fijn verblijf heb gehad dat vaak in een Radisson gelieerd hotel was.
    Enige keten waar ik loyaal aan ben is Hilton, maar net als andere ketens zijn daar gewoon de ervaringen heel wisselend.
    Ik doe 90% van mijn boekingen op Hotels.com en hun rewards programma is denk ik het beste.
    Diamond is fijn bij Hilton, maar ook niet gehonoreerd. Gisteren Hilton Stockholm. Nou daar zien ze me niet meer terug :(
     
    Grouchy, Tim82, Bijzonderetickets en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Zeker eens! De klantenservice van ALL is echt teleurstellend slecht. Vaak zijn ze niet op de hoogte van hun eigen beleid/regels!
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ben ik toch wel benieuwd welke klantenservice op dit moment wel goed is......
     
    Thijsk, Christian, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    KLM Platinum klantenservice nagenoeg altijd positief. Maar dat is geen hotel :).
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou dan heb je de platinum klantenservice niet de laatste weken gebruikt! Drama! :(
    Je hangt lang in de wacht en als je dan eindelijk iemand aan de lijn hebt vergeten ze van alles zodat je nog een keer terug kunt bellen. Of ze sturen je met een lulverhaal van het kastje naar de muur.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Hoewel ik hier op HIlton heb gestemd is nu even tijdelijk BW favoriet vanwege de fastrack. 15 nachten voor diamond en dan matchen naar Hilton. Ik hoor positieve geluiden over HIlton Diamond. Vandaar. Verder weet ik niet waar ik BW aan kan matchen..
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  15. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Heb je al op StatusMatcher.com gekeken? Ik zie voor BW ook RadissonRewards nog genoemd (en autoverhuur zoals Sixt en Emerald). Zie helemaal onderaan de gelinkte pagina.
     
    Grouchy en MichaelNight vinden dit leuk.
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Hyatt. Niet om te pochen, maar heb fatsoenlijke status bij "de grote 3" (Hilton Diamond, Bonvoy Platinum, Hyatt Globalist) en de service en opvolging/naleving van perks bij Hyatt is 99%.
    Bij Hilton en Marriott moet je er echt zelf meer achteraan om te krijgen waar je volgens de perks-matrix gebruik van mag maken (plus wegens Covid-19 is er behoorlijk wat "tijdelijk geschrapt", maar niets voor teruggekomen).

    Overigens is Hilton nu ook goed bezig met het helder communiceren van upgrades vantevoren (via email, op zijn minst 3 dagen van tevoren).
     
    Daan3, Grouchy, MichaelNight en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Bij Accor heb ik nog nooit geen upgrade gehad. Elk hotel heeft wel zijn eigen beleid, ene is 1 niveau omhoog en de andere zelfs 2 niveaus omhoog. Bij NH hotel moet ik er vaak zelf achteraan helaas.
     
  18. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Vreemd. Wij krijgen vrijwel altijd wel de kamerupgrade bij Accor. Als er geen luxere kamer beschikbaar is, dan op z'n minst een gunstiger kamer. Over het algemeen altijd wel goede ervaringen, al vind ik de hotels niet altijd even geweldig.
     
    lloydje33, DirkOnTour en FlyingDuck vinden dit leuk.
  19. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Haha niks vreemd aan hoor, denk dat je het verkeerd las? Nog nooit geen upgrade = altijd upgrade.:p
     
    MichaelNight en jphorn vinden dit leuk.
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Gebruik zelf vooral de volgende 3 programma's:

    Accor: Heb Gold status via Ibis Business card, boek meestal de Novotel/Mecure/Pullman merken en ontvang altijd wel een mooie upgrade, de welkomst drankjes waardeer ik ook erg. Verder is het erg makkelijk punten verdienen met Accor, ook zonder te verblijven. Binnen Nederland heb ik vooral goede ervaringen met Novotel Schiphol Airport (Hoofddorp) en Mercure Groningen. Buiten Nederland, op Okinawa goedkoopste deal geboekt op BlackFriday en 4 dubbele upgrade gekregen, daardoor had ik de Ibis Business card er al dik en dubbel uit.

    Hilton: Per jaar verblijf ik meeste in Hilton Hotels, ooit begonnen met Gold via Amex Plat kaart en daarna zelf doorgegaan als Diamond. De hard benifits als gratis ontbijt, lounge toegang en interessante punten promoties zorgt ervoor dat ik veel boek. Ook kan met upgrades zit het goed, 9 van de 10 keer krijg je wel een upgrade. Ook als je weet hoe de BRG werkt kun je echt goede deals scoren.

    In Nederland altijd goede ervaringen met DT Soest en DSM warf.

    Best Western: Ooit mee begonnen omdat naast ons kantoor in Londen een BW Plus zit, hierdoor Diamond Select gehaald en later via promotie tot "for life" kunnen omzetten. Bij BW heb ik helaas te wisselende ervaringen en hangt het 100% van het hotel af. Bijv. in Gouda kreeg ik een suite upgrade, elders hangt het hotel vol met propaganda van het BW programma, maar doen ze er helemaal niets mee qua service. Ook pas toen ik Diamond Select had kreeg ik vaker upgrades, daarvoor kwam het eigenlijk maar zelden voor. Toch heeft het programma zeker ze voordelen, en hotels op plekken waar geen andere programma's actief zijn.
     
    VinceG, Fripsmaster, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina