Wat is jou grootste reisblunder?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door WorldTraveller, 2 okt 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    De mijne was een paar dagen terug. Swiss had voor zo'n 60 euro een retourtje GVA - CPH in Business. Ik besloot om een paar same day return tickets te boeken in maart. Ik ging vandaag eens kijken wat een hotel kost in Geneve... Meeste hotels waren al volgeboekt en waar nog plaats was waren de prijzen skyrocket hoog.

    Volgende keer toch maar van te voren checken of er geen groot evenement is rond die datum. In dit geval was het de start van de Autosalon Geneva.
     
    Sanne von Kriegenbergh en kevin990 vinden dit leuk.
  2. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Mijn blunder heeft niets met vliegen te maken, maar alles met Thalys...
    Ik heb de laatste jaren veel tss Antwerpen en Amsterdam gereisd en als je dan niet goed oplet met boeken (vnl. via de app) dan is het me overkomen dat ik op het juiste uur in het station stond.... maar echter niet in de juiste stad :confused:
    Ik had namelijk tickets in de omgekeerde richting! Men vriendin woonde niet ver, dus geen nachtje hotel gelukkig.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb perongeluk ooit m'n paspoort ingechecked.:D

    Mijn vriendin werd ooit is geweigerd bij het skyprio inchecken(normaal nooit problemen met een +1). Ik was uiteraard veel sneller klaar, maar moest even naar de wc. Toen stopte ik mijn paspoort in het voorvakje van mijn vriendin haar check in bagage(heb ook als is mijn paspoort in de wc laten vallen). Jullie raden het al. Koffer was al weg toen ik terug kwam.:oops: Dit werd overigens wel heel snel opgelost. Binnen een half uur had ik m'n paspoort weer.
     
    Valentijn en thom bauwens vinden dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Omgeroepen worden bij de gate waar bleek dat we een dag eerder hadden moeten vliegen. Omdat we al door de security waren en onze tassen waren ingecheckt mochten we gewoon mee :-D
     
    thom bauwens en Jan van Putten vinden dit leuk.
  5. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    roepnaam ipv naam paspoort op ticket (Ryanair :eek::oops:) en 150 euro aftikken....
     
    Sand0rf en Valentijn vinden dit leuk.
  6. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Waar was dit? Lijkt me toch niet evident om voorbij de check-in te geraken.
     
  7. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Story of my life, maar dan bij KLM. 3x gebeurd in het afgelopen jaar, gelukkig steeds binnen 24 uur achtergekomen en dan boekt KLM nog gratis om.

    Daarnaast ook vaak verkeerde retourdatum geboekt met KLM. De KLM website is daarin vrij irritant: Als je je heenreis selecteert op vrijdag, dan donderdag, dan laat KLM op de kalender automatisch een terugreis op maandag zien, maar dan een 2 weken later. Als je dan een beetje haast heb, klink je gewoon "zondag" aan, zonder de datum te checken. Zo is het al vaak voorgekomen dat een citytrip uiteindelijk een 2-wekentrip werd. Gelukkig altijd gratis door KLM gecorrigeerd.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik stond een keer op de verkeerde datum op het vliegveld van Singapore. Ik wist dat ik zou vliegen op de nacht van mijn verjaardag (00:55 uur), maar ik was even vergeten dat dat natuurlijk in feite de nacht voor je verjaardag is... Dus ik vrolijk mijn verjaardag gevierd, naar Changi Airport gegaan en toen bleek dat ik 24 uur te laat was...

    Daarnaast ook een keer per ongeluk vergeten mijn tickets in mijn handbagage te bewaren. Stond ik op de grensovergang Honduras/Nicaragua in de stromende regen mijn koffer uit te pakken op zoek naar het 'bewijs' dat ik het land weer zou gaan verlaten...
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  9. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik kom niet verder dan dat ik t ANA IC Tokyo een dag te laat had geboekt en bij t inchecken niet bekend was...
     
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Een reis boeken maar er achter komen dat je toch geen vrij kunt krijgen..
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik wens je nu al beterschap @Kilian want je gaat zeker ziek worden precies in die periode haha
     
    SVDH, Kilian en MaxJ91 vinden dit leuk.
  12. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Laten we het maar netjes houden en dat niet doen ;)
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    schiphol ;-)
     
    thom bauwens vindt dit leuk.
  14. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Zo, dan zit er een flinke fout in het KLM boekingssysteem... Dit is wel een van de bizarste luchtvaart verhalen die ik gehoord heb...
     
    high_class vindt dit leuk.
  15. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Mijn gro(o)t(st)e reisblunders hebben altijd met tijd te maken... Een keer was ik met @spinning_around in AUH en was ik er zó van overtuigd dat mijn vlucht op een bepaalde tijd zou vertrekken dat ik dat dagen vantevoren al /nog steeds riep te roepen. Dag van vertrek was daar en @spinning_around bracht me naar het vliegveld. Daar bijna aangekomen, toch nog even in de reisgegevens gekeken en het bleek dat mijn vlucht zo'n 1,5 uur eerder ging dan dat ik dat hele weekend heb lopen roepen... Gelukkig was ik net op tijd (lees: SQ ground staff was speciaal op mij aan het wachten, check-in was eigenlijk al gesloten, maar toen ik daar aankwam vroegen ze: "Mr. STH1984? We were waiting for you, quickly let's check your bags in!"...

    Een paar jaar daarvoor had ik een binnenlandse vlucht in China van PVG (Shanghai) naar KWL (Guilin) en ik dacht dat het wel een leuk idee was om van Shanghai stad naar het vliegveld te gaan met de Maglev... Op de een of andere manier had ik de reistijd verkeerd berekend en kwamen we 15 minuten te laat aan op het vliegveld. Check-in desk was inmiddels gesloten en ground staff was zo behulpzaam als niets... Uiteindelijk, nadat ik zo ongeveer alles had geprobeerd om toch nog te mogen boarden hadden ze tot 2 x toe de gate gebeld en uiteindelijk toestemming gekregen om ons alsnog in te checken...

    Door bovenstaande 'saves' heb ik tot nu toe nog steeds een 100% on time performance; nog geen enkele vlucht gemist door mijn eigen toedoen, maar dus wel een paar keer bijna... ;-)

    Ow, en toen ik nog erg jong was (ik denk dat ik een jaartje of 16/17 was) ben ik ook wel eens mijn bagage vergeten van de band te halen... Ik werd opgehaald door familie in SUB (Surabaya) en stapte de auto in richting hun huis... Op 3/4 van de reis dacht ik nog: ik ben iets vergeten, maar weet niet wat... Bleek dus mijn koffer te zijn... Uiteindelijk was alles nog goed gekomen en kon ik een paar uur later douchen en een nieuw stel kleren aan! :)
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik ben nooit zo goed met nulletjes en komma's. In een land als Koeweit of Qatar is zoiets niet erg maar in Japan heb ik me eens flink in de vingers gesneden met de "uitverkoop-prijzen" die 10 maal hoger bleken te liggen...
     
    Ready2Board, Milanello, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Mijn handbagage bij de bagagedrop laten staan en bij terugkomst erachter komen dat die weg was.
     
  18. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Hehe, ik ook met de Thalys....stond te wachten op het perron....de vorige keer vertrok de trein namelijk van dat perron...maar deze keer dus niet en toen ik even ging kijken waar de trein toch bleef, draaide ik me om en zag de rode trein vertrekken....:oops:
     
  19. Emile Wielaart

    Emile Wielaart Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    September 2014 werd ik in eerste instantie geweigerd op de KLM vlucht van Singapore naar Denpasar........omdat mijn paspoort vol was ! Er stonden zoveel stempels in dat de KLM bang was dat ze er op Bali geen meer bij wilden zetten en me dus teurg zouden sturen; dat was al vaker voorgekomen zeiden ze. Gelukkig vroeg mijn vriendin, die zelf gevlogen heeft bij SQ, meteen naar de manager van dienst. Op eigen risico mocht ik toch mee (WBC) en garandeerde de manager dat KLM ons ook mee terug zou nemen als we er niet in mochten. Was even spannend bij aankomst maar gelukkig was de beambte bereid om op de kinderpagina te stempelen.....pffff
     
  20. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Inmiddels een nieuw paspoort? ;-)
     

Deel Deze Pagina