Wat is er aan de hand met Inside Flyer?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door RobertFB, 7 mrt 2026.

1. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben ook wel voor. Qua hosting kan ik mogelijk ook wel wat regelen...

Ruut vindt dit leuk.
  2. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Wellicht is het een goed idee om e-mails uit te wisselen voordat de boel hier op zwart gaat? Of zijn er mensen die willen vertellen wat er precies aan de hand is?

Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.267
    Trofeepunten:
    223
    Test.

Ambtenaruh en VinceG vinden dit leuk.
  4. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Het forum doet het nog steeds!

TimH, FlyingBlob, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Maar de voorpagina niet!

6. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    306
    Trofeepunten:
    63
    Je kan ook altijd naar de Belgische format uitwijken, niet altijd alles is relevant voor Nederland, maar je zal er leuke tips & tricks ontdekken. De frequent flyer community in België is niet bang om uit te wijken naar CDG/AMS of om met AMEX NL kaarten te werken.

Dit is trouwens Jumpseat.be. Hun forum is disabled, maar er is een heel goede Discord server beschikbaar.

7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ondertussen zijn we al bijna vijf maanden verder. Is er al meer bekend waarom de site nog steeds platligt?

8. flrvt

flrvt Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Waarom de website hier verwaarloosd wordt, weet ik niet. Maar ik wil graag wel even inpikken op de conversatie - als medebeheerder van de Belgische website Jumpseat.be zijnde. Bedankt voor de shoutout hierboven trouwens.

Ik zie hier mensen opperen om zelf een initiatief te starten. Ik zou zeggen be my guest... De website zelf bouwen, onderhouden en hosten zijn praktische bezwaren maar dat is volgens mij niet eens het punt.

Wij hebben bij Jumpseat een uitval gezien op ons forum (al een paar jaar geleden) omdat gebruikers de weg vonden naar reddit, andere fora en vooral slowchats op wa, telegram en discord.
    Een dedicated forum actief houden, vergt actieve leden en ook een goed moderatieteam. Het technische luik of de kostprijs is absoluut niet het issue imho.

Ik wil jullie dus wel graag uitnodigen om je te begeven naar onze Discord.
    Als er hier mensen graag hun schouders zetten onder een reboot van ons forum, mag je mij ook altijd een berichtje sturen. Maar ik weet zelf niet of dit opportuun is tbh...

9. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    652
    Trofeepunten:
    123
    Persoonlijk vind ik Discords het failliet van een goede informatie voorziening en dialoog. Zoveel informatie gaat er verloren in de eeuwige scroll of death :(

Ruut en TimH vinden dit leuk.
  10. flrvt

flrvt Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben daar gedeeltelijk mee akkoord.

Het probleem is dat de nieuwe generatie veelvliegers zich veel minder op fora begeven. Dus op lange termijn worden alle forums bijeenkomsten voor gepensioneerden (op zich niks mis mee...).

Bovendien willen we niet dat de lekkerste travel hacks niet op (door Google indexeerbare) publieke topics worden gedeeld. Daar is Discord dan weer een elegante oplossing voor.
    We hebben op de Jumpseat Discord zo de "Book Away" van British Airways mooi uitgebuit om o.a. Swiss First te boeken met Avios mijlen. Ik denk niet dat dit op veel andere plaatsen gedeeld werd.

Discord biedt tegenwoordig ook threads, topics - het is een kwestie van dat goed in te richten (wel niet gemakkelijk).
    Discord heeft ook een app waardoor het gebruiksvriendelijker is op mobiel.

Deel Deze Pagina