Wat is er aan de hand met Inside Flyer?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door RobertFB, 7 mrt 2026.

1. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Wat is er aan de hand met Inside Flyer? Sinds het einde van 2025 geen nieuwe redactionele items meer, de bijdragen aan het forum lopen nog gewoon door. Is er wat aan de hand?

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Ja, het is nog steeds Kerst. En Bijzonderetickets wist te vertellen dat er mogelijk iets speelt rondom betalingen redacteurs.

3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie dat de Deense site nog wel "verse" verhalen heeft, maar op de dot.com site staat maar een enkel recent verhaal - de rest is nog van 2025. En op de Britse sie (co.uk) staan ook geen nieuwe verhalen meer.

4. CvdH

CvdH Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Heel apart. Ik vraag ook al een hele tijd om mijn account te verwijderen, tot dusver zonder resultaat.

5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    359
    Trofeepunten:
    63
    Klinkt niet best, benieuwd hoelang het nog duurt voordat de boel op zwart gaat. Wat vinden jullie een goed alternatief met een nederlands forum?

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.266
    Trofeepunten:
    223
    Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, voordat de stekker eruit getrokken wordt...

7. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Er zijn geen andere forums in het Nederlands, maar er is natuurlijk wel flyertalk in het Engels. Ook in Duitsland zijn er een paar sites. En er zijn mensen als Bijzonderetickets en Ik vlieg veel, waar veel nieuws over loyalty programma's e.d. te lezen valt.
    Ik lees hierboven dat het ontbreken van vers nieuws misschien te maken heeft met betalingen aan de redactie. Dat zou heel goed kunnen, want ik heb niet het idee dat er momenteel veel geld wordt binnen geharkt met sponsor deals en affiliate marketing.

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.487
    Trofeepunten:
    558
  9. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Op Wikipedia vind je het hele verhaal over Insideflyer en oprichter Randy Petersen.

In 2021 werd door 4 mensen Insideflyer Ltd opgericht, dat nu eigenaar is van de Nederlandse, Deense, Duitse en Engelse Insideflyer websites. Ik neem aan dat deze sites gemaakt worden onder licentie van het Amerikaanse Insideflyer

10. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    359
    Trofeepunten:
    63
    ikvliegveel.nl bestaat nog maar is meer een soort reklamefolder en zonder forum.
    Het is juist dat NL forum dat zo waardevol is en dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik insideflyer bezoek.

Dan1 vindt dit leuk.
  11. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    650
    Trofeepunten:
    123
    Ironisch dat de stilte op de frontpage nagenoeg hand in hand gaat met minder interacties op het forum. Hopelijk gaat IF weer spoedig floreren.

12. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Het ziet er niet hoopvol uit. Ik speel met de gedachte om als 'backup' een nieuw Nederlandstalig forum in de lucht te gooien. Heb daar vanuit mijn achtergrond genoeg ervaring mee dus is op zich zo gepiept. Maar zou veel liever zien dat deze site in leven blijft, al is het door de hele community en jaren aan archief wat je hier hebt.

VinceG, FlyingNelus en bernard vinden dit leuk.
  13. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    359
    Trofeepunten:
    63
    Dan moet je dat wel doen als deze nog in de lucht is zodat je het bekend kan maken anders kan je niemand meer bereiken?

14. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
  15. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Het beste is dat deze site in de lucht blijft - maar de vraag is hoe de licentie voorwaarden zijn tov. het moederbedrijf in de US, die zouden wel eens een blok aan het been kunnen zijn. Het beste model is sowieso een website met regelmatig nieuws, een wekelijkse nieuwsbrief om het verkeer erin te houden en een forum.

jvad vindt dit leuk.
  16. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Ja, zeker waar! Maar vind het ergens ook niet zo sjiek om de indruk te wekken mensen weg te willen kapen. Ik denk er even over!

17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.879
    Trofeepunten:
    598
    Zijn er, naast @jvad, nog meer mensen die het wel wat lijkt om een dergelijk forum op te zetten en dan ook actief te moderaten? Zat hier ook over na te denken namelijk (niet vanuit mijn blog maar gewoon standalone, for that matter), maar absoluut geen zin om het alleen te doen. Omdat ik vanuit het verleden weet dat het wel wat tijd kost om het goed op te zetten en vooral bij te houden.

Maar het zou inderdaad beter zijn als we weten wat er met dit forum gaat gebeuren. Vooralsnog lijkt er echter niemand te zijn die daar duidelijkheid over kan geven.

FlyingNelus en Ruut vinden dit leuk.
  18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.487
    Trofeepunten:
    558
    Mijn post gaat over 2015 toen ikvliegveel.com door insideflyer werd overgenomen. Insideflyer.nl staat sinds 2015 geregistreerd onder Randy's naam

Het ging om .com niet .nl

19. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Verse verhalen betekent meer traffic op de site - en waarschijnlijk ook meer activiteiten op het forum.

20. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Count me in - het kost inderdaad veel tijd. Helaas is het nog steeds oorverdovend stil over de toekomst van IF....

lloydje33, Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina