Wat gebeurt er eigenlijk als je Platinum hebt + 180 XP?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door UnknownMember4379, 7 sep 2021.

  1. Wat gebeurt er eigenlijk als je aan het einde zit van Platinium, en 180 XP hebt gespaard? Dan val je toch gewoon terug naar Gold, right?

    Maar als je aan het einde zit van Platinum en 0 XP hebt gespaard, dan val je toch ook gewoon terug naar Gold (soft landing) right? Dus het is een idee om in het jaar dat Platinum verloopt , je vooraf weet dat je niet verder komt dan 180 XP, vooral je Miles te gebruiken omdat 180 XP of lager dan toch niet uitmaakt?

    Misschien zie ik wat over het hoofd..
     
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal correct, zolang je niet de 300XP haalt voor het einde van je kwalificatie periode val je terug op Gold, ongeacht hoeveel XP je op de balans hebt staan.

    Mocht je dus zeker weten het niet gaan halen en je hebt miles tot je beschikking, kan je die het prima inzetten voor je tickets.

    Iets waar ik wel nieuwsgierig naar ben, wat als je bv 200XP hebt aan het einde van je Plat periode, wordt je dan Gold met 20XP als restsaldo?
     
  3. Ja zo heb ik het wel van anderen hier begrepen. Mijn strategie is trouwens nu 600XP binnenharken (vanwege buitenlandse klussen + 1 XP run Krakow op weg naar een klus). Dat is goed voor 2 jaar Platinum en softlanding naar Gold, dus drie jaar lang fijne voordeeltjes - mits KLM niet failliet gaat ;)
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Als KLM failliet gaat heb je altijd nog AF ;)
     
    Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    En TAROM:eek:
     
    DirkOnTour en Carel1 vinden dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Op loungetoegang op OTP hoef je je niet te verheugen.
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De vraag is of je na die platinum voordeeltjes als gratis economy comfort nog wel kunt leven zonder die voordeeltjes.
    Voor mij is het antwoord duidelijk, absoluut niet, nou hoef ik mij geen zorgen te maken, 2024 komt nu in zicht, mits ze de XP niet gaan aanpassen...
     
    Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Hebben sommige gelukkigen nu door covid niet al 2 jaar gratis verlenging gekregen van hun Platinum status? In theorie voor 0XPs als je niks had. Zo ben je wel makkelijk dichter bij de 10 :cool:

    Niet dat ik bij die club hoor- ik mocht 100XP inleveren om Zilver te behouden terwijl ik nog maar 15XP nodig had voor Gold :(
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    A. Dat zal vast wel zijn voorgekomen.
    B. Je begint nu het nieuwe jaar met 65 XP.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2021
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ja, mijn vader is er zo een, heeft al 2 jaar 0XP gevlogen, daarvoor ook zo goed als niet maar hij kreeg ongevraagd mijn plat for two toen ik platinum werd, dat heb ik toen om laten zetten naar mijn vriendin en zodoende is mijn vader zonder te vliegen al zijn 3e jaar Platinum in gegaan.
     
    lloydje33, Marcob, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ja, net mijn 2e verlenging gekregen en de XP weer aangevuld. Heb wel wat kunnen vliegen, maar verder dan 150-180 XP per jaar ben ik niet gekomen met alleen tripjes in Europa. Dus ik ben wel blij met die verlenging en aanvulling. Stond na de aanvulling weer op 258 XP, dus die 42 ga ik wel halen voor eind augustus 2022 (40 heb ik al al in September)

    Als je 100 XP hebt moeten inleveren om zilver te behouden, dan krijg je wsl de XP die je had voordat het allemaal begon er weer bij komende weken.
     
  12. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Weet je zeker dat het zo werkt?
    Ik had namelijk begrepen dat je alleen aanvulling kreeg als je met eigen punten niet genoeg hebt om je huidige status te behouden. Dus als je zilver hebt en ook meer dan 100xp, dan halen ze die 100 er gewoon af.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ja, dat weet ik zeker. Er zijn bij mij 300 XP erafgehaald op 01-09 en op 08-09 heb ik er weer 110 XP bijgekregen om op hetzelfde saldo to komen als voor corona.

    Hoeveel je er van die 100 in jouw geval terug krijgt, hangt af van je saldo voor corona.
     

Deel Deze Pagina