Wanneer kun je het beste boeken voor ticket rond Kerst / Oud&Nieuw ?

Discussie in 'Economy Fares' gestart door OilFlyer, 15 feb 2022.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal,

    Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met het boeken van tickets naar bijv. USA of Latijns Amerika met AF/KL rond Kerst en Oud & Nieuw. Normaal gesproken boek ik die rond april/mei maar ik zie dat ze nu al stevig aan de prijs zijn (bijv. retour AMS-EZE rond EUR 1.700). Volgens Google Flights zijn de tarieven nu laag. Denken jullie dat de tarieven nog zouden kunnen dalen (bijv. wanneer de luchtvaartmaatschappij nog wat stoelen vrijgeeft in goedkopere boekingsklassen) of is er gewoon hier ook sprake van inflatie (en goedmaken van misgelopen omzet tijdens de pandemie) ?
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Gaat dit om €1.700 voor een retour business of economy? Zo ver ik weet zijn prijzen in de December maanden altijd extorbitant hoog en scheelt dit niet echt als je 8 maanden of 8 weken van te voren boekt. Als die €1.700 van jou Economy is dan - Business is dat een goede deal.
     
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Is inderdaad geen groot voordeel aan nu al boeken, die periode is sowieso duur. Volgens mij kijkt GF ook naar gemiddelde vluchtprijzen op die data, maar aangezien de kerstvakantie via GF pas net boekbaar is, hebben ze nog geen grote prijshistorie.

    Zijn wel wat prima prijzen trouwens, data precies in de kerstvakantie:
    Rome -> Rio de Janeiro in business class, op de terugweg via Amsterdam, €1078
    Porto/Lissabon/Madrid/Barcelona -> Sao Paulo in business class, met KLM, dus terug direct Amsterdam, zo'n €1200. Soortgelijke tarieven naar Lima te vinden
    Amsterdam -> Lima in eco, €531

    Komen vanzelf wel wat lagere prijzen langs. Maar: zeker EZE en SCL zijn afgelopen jaren rond de kerst gigantisch duur. Punten bieden voor die periode natuurlijk wel een uitkomst :)
     
    Daan3 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Tarief is economy...
     
  5. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Tja, is toch grotendeels flexibel zijn, geduld en geluk hebben. Sydney een paar jaar geleden €650 met nieuwjaar, geboekt in september. Afgelopen december Panama en die was op tweede kerstdag geboekt, twee of drie dagen later vertrekken voor €500. Beiden met skyteam.
     
    MoonJ en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaring is dat je gewoon regelmatig moet speuren naar de beste deals. Combineren met KLM site en AF site en ook betalen met cash of miles.

    Ook verschillende vliegvelden checken als vertrekpunt; Brussel, Amsterdam en Dusseldorf, scheelt soms honderden euros.

    Het is wat werk maar het loont absoluut.

    Het scheelt natuurlijk ook als je flexibel bent. Als je vast zit aan bepaalde datums is het wat lastiger.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Alerts aanzetten op Google Flight is ook handig. Je wilt rond kerst en oud & nieuw. Dus je zou meerdere routes kunnen opslaan waardoor je een melding ontvangt als deze van prijs wijzigen.

    Flying Blue heeft deze maand eindelijk weer - sinds de pandemie - promo rewards toegevoegd naar Amerika, dus grote kans dat er komende maanden vaker AF/KL deals voorbij komen. Zowel reward tickets als normale tickets.
     
  8. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Oneworld heeft wel aardige business class aanbiedingen naar een aantal regionale luchthavens in de VS (vanaf amsterdam). Ook rond de jaarwisseling zijn een beperkt aantal data beschikbaar. Ongeveer € 1.250 naar de oostkust en San Jose in californie is beschikbaar voor € 1.450
     
  9. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ik ga naar Bonaire, vanaf Brussel-Amsterdam-Bonaire met KLM.
    Scheelde zo een paar honderd euro ipv. rechtstreeks vanaf Amsterdam.
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
  11. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Extra voordeel: vliegen vanuit DUS of BRU levert in BC ook nog 30xp extra op.
     
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit ook alvast te kijken voor komende jaarwisseling, maar kan maar een week weg met de familie en wil graag zon, dus t zal wel Dubai of Abu Dhabi worden denk ik. Het valt me op dat alles schreeuwend duur is. Ben bang dat de tijden van goedkoop vliegen in belangrijke mate achter ons liggen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2023
  13. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Hoe zat het ook alweer? Er was toch een mogelijkheid om te boeken vanaf Antwerpen, maar dan moet je met de trein van Antwerpen naar AMS en vanaf daar stukken goedkoper vliegen naar BKK. Iemand enig idee en me op weg kan helpen?
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Bij vertrek vul je Antwerpen Centraal (ZWE) in (of Brussels Midi).
     
    fundivers vindt dit leuk.
  15. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Op de website van KLM zelf? als ik ZWE intik komt Zweden naar boven :)
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, je moet ANR kiezen.

    De IATA code is ZWE maar die heeft KLM/AF niet opgenomen in haar database.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Op Google Flights werkt ZWE wel. Ik raad je sowieso aan via Google te zoeken als je een beetje flexibel wilt zoeken naar mooie prijzen.
     
  18. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    dank je!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    top!
     
  20. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Niet meer opgenomen, ZWE was altijd te vinden in de KLM app maar is sinds enige tijd vervangen door Antwerpen Rail station (ANR).
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina