Waarde Flying Blue Miles

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door DutchFrequentFlyer, 25 mrt 2018.

  1. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren even een berichtje over messenger naar KLM betreffende het "in de min" mogen staan.

    Hieronder het antwoord :)

    Dat klopt Mike, je mag 10% in de min staan om zo alsnog je Award ticket te kunnen boeken. We horen het graag als we je verder kunnen helpen.

    Ik had bijna E 200,00 uitgegeven voor een lousy 8400 miles die ik nog nodig had, dan was mijn ticket nog erg duur geworden, ik vind het sowieso tegenvallen wat je krijgt voor je miles.

    Tickets voor vrouw en kind E 1019,- per stuk
    Ik nu hetzelfde ticket voor 125.000 miles plus E 160,- taxes.

    Heb een hoop geleerd weer vandaag en gisteren.

    Veel dank daarvoor, fijn een forum als dit, kom je op google allemaal niet achter.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2018
    beuse242, Abesir, lloydje33 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Graag gedaan @Mikey, daar is het forum voor. Zo worden we allemaal een stukje wijzer.
     
    beuse242, lloydje33, jongesander en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Je zal dan wel constant J moeten vliegen (door de baas betaald). Wij vliegen alleen Y met werk en dan is het echt onmogelijk om 300-400k miles per jaar binnen te sprokkelen. Ik denk meer aan 50-100k max.
     
    MVA20, Denzi, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Kijk, dat is een handig weetje. Dit wist ik niet en komt ook voor mij van pas voor komend familie trip naar Bordeaux.
    Bedankt !
     
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Precies, helemaal gelijk. Maar met FB AMEX spend erbij, haal ik nogsteeds 200k+ miles eruit.
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat ik me afvraag: heb je ook gekeken wat je aan miles zou kunnen binnenhalen als je naar een ander programma binnen Skyteam zou overstappen en een reguliere Amex zou nemen? Kan me zo voorstellen dat je dan ook gewoon elite status bij dat programma zou hebben, meer miles (of betere inwissel mogelijkheden), flexibeler qua spend punten (AMEX) bent.

    Maar ik ken je reispatroon niet en misschien is dit wel helemaal niet zo.
     
    Arjan69 en Denzi vinden dit leuk.
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Nee, eigenlijk helemaal niet gedaan. Dat is denk ik een zeer goede en geldige vraag. Voorheen heb ik Plat gekwalificeerd op level en QF. Ik denk dat het nu niet veel zin heeft om te overstappen, en mogelijk zou het een betere keus zijn om dat te hebben gedaan, maar dus nooit aan gedacht. Wel een goede tip voor elk andere nieuwe beginnende FT.
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  8. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Mijn nieuwe American Express Platinum kaart binnen, 60 XP zijn bijgeschreven, as zaterdag AMS-CDG-MAD in de planning, na die trip sta ik op 296 XP. Gisteravond alvast een 2e ( gratis ) Americanexpress kaart aangevraagd voor mijn vrouw, voor Platinum for 2 :)
    Kunnen we gratis de lounge in met zijn drieen
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2018
    Tristan88, Trippel, ErwinLansing en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben nog niet zo lang FB member en ben me dus vol aan het inlezen op de tips en trics. Ik lees hier dat ongeveer 1 cent per mile wordt berekend.

    Dus als ik nog tekort kom is 27.300 miles voor €223,- "kopen" een redelijke deal?
    (te ontvangen miles bij een overnachting)
     
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ja, dat is een prima. Als je toevallig toch net het hotel moet boeken, dan kom je helemaal mooi uit!
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Prima deal, waar heb je deze gevonden?
     
  12. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    De deal vind je hier

    Als je een voorraadje wil hebben kan je ook 452.300 miles voor € 3.693 "kopen"
     
    jongesander vindt dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt. Als ik het goed zie is het 27/K miles in totaal voor 4 nachten a € 223,00 per nacht.
     
    JustinCase en Bazzy vinden dit leuk.
  14. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Categorie niet zo slim. Ik had hem bij het zoeken op 1 dag staan en dacht een goede deal gevonden te hebben. Heb blijkbaar toch ergens de data niet goed aangepast. Helaas........
     
    VinceG en jongesander vinden dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kan gebeuren toch.
     
    Bazzy vindt dit leuk.
  16. jung

    jung Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Had jij de ticket geboekt bij KLM? Ik heb onlangs bij Air France een ticket geboekt voor mijn vrouw. Tijdens de boekingsprocess zag ik dat ze extra bagestuk mocht meenemen door mijn privileges maar nadat de ticket is uitgegeven zag ik dat ze de privileges niet meer had. De FB frequent flyer nummer was leeg en kon het ook niet meer veranderen naar mijn nummer.
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Pas voor mijn dochter award geboekt, FB nummer laten staan zodat zij de voordelen heeft. Ze heeft daardoor een comfort+ seat uit kunnen zoeken en ze zou ook de lounge in moeten kunnen straks. Ik zou even bellen met de klantenservice om jouw nummer weer toe te voegen
     
  18. jung

    jung Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Had jij hem geboekt bij KLM of Air France?
    Vorig jaar had ik bij KLM geboekt en daar gold mijn privileges wel. Dit jaar heb ik bij Air France geboekt omdat er geen boekingskosten bijkwam. Maar kon ze ook niet genieten van mijn privileges. Air France zegt dat alleen dat als je voor iemand anders boekt dat die persoon niet jouw privileges heeft. Blijkbaar andere regels? Misschien moet ik voortaan bij KLM gaan boeken.
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, geboekt bij KLM. Dat daar verschil in is, verbaast me wel.
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik wil graag een award ticket voor mijn ouders boeken en ik ben een beetje aan het inlezen hier op het forum en ervaringen te horen/lezen.

    Van @Daan3 begreep ik dat je de Gold-voordelen kreeg, mits je boekt vanuit je KLM account en je FF-nummer laat staan. Mijn vragen zijn:
    - of die voordelen gelden ook bij AF-vluchten? Iemand ervaring mee?
    - wat schatten jullie de waarden van miles om uit te geven? Nog steeds €0,012 per mile?

    Alvast bedankt voor het helpen!
     

Deel Deze Pagina