Waarde Flying Blue Miles

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door DutchFrequentFlyer, 25 mrt 2018.

  1. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij kunnen wij als Nederlanders nog steeds geen multi entree krijgen, dus dan kun je alleen in reizen via damman en via bahrein er weer uit dan.

    In elk land kun je wel feesten denk ik, alleen voor de gemiddelde insideflyer is het al ontzettend moeilijk om uberhaubt een visum te krijgen.
     
  2. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Misschien dat Miles en Cash vanaf juni bij KLM interessant voor je wordt met die bulk aan miles?
     
  3. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    80.000 Miles en 229,- tax naar Frans Polynesië. Regulier 1898 euro, dus ruim 0,02 per mile.
    Ik heb zelf Java - Sulawesi (1 week) - west Papua (1 week) - Bali gevlogen voor 20.000 Miles en minder dan 20,-
    Tax. Reguliere prijs rond 450 euro, dus ook ruim 0,02 per mile. Voor exotische bestemmingen kan je dus echt wel waarde halen uit je Miles!
     
    FlyingFonz, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik had deze week een goede deal met relatief veel waarde voor mijn award miles.

    Een vriend moest onverwacht op 1 dag heen en weer naar Schotland en vroeg mij of ik dat voor hem kon uitzoeken (hij geen tijd en ervaring daarmee)
    Ticket niet te betalen zo net van te voren. Met een enkeltje KLM (vanwege vluchtijden retour, of met andere maatschappijen niets anders mogelijk, en enkeltje 's avonds terug met Easyjet) kwam het KLM-ticket zo op die korte termijn op 550+ p.p.

    Dus gekeken naar retour KLM met terugvlucht een maandje in de toekomst en die dan vergeten. Dat zou 160 euro p.p. zijn.

    Opeens bedacht ik mij eens te kijken wat een enkeltje met KLM met awardmiles zou zijn. Tja, 8.500 miles p.p. en 22,02 euro. Mijn vriend aangeboden dat ik 2 enkeltjes KLM voor hen zou boeken en ik van hem 300 euro krijg, Hij iets minder duur uit (en ook met platinum voordelen die ze uiteindelijk niet eens gebruikt hebben) en ik heb nu effectief voor 17.000 miles 256 euro ontvangen.
    Volgens mij een goede deal en mag wel vaker voorkomen. (alleen jammer dat mijn voorraad miles niet meer zo groot is)
     
    FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik dacht dat je er niet in komt in Saoudi als gewoon "tourist" ? Alcohol natuurlijk uit den boze in de Damman lounge...mag er wel drank geserveerd worden op de vluchten er naar toe? Weet iemand hoe het eigenlijk gaat in Saoudi op die gebieden?
     
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Van de maand nog Muscat - AMS gevlogen met KLM, dan heb je tussenlanding op Damman. In de lucht mag je wel drinken maar voor dat je land moet alles weg zijn en roept men dit ook om "het is absoluut verboden alcohol te drinken als we op het vliegveld zijn" komen ook mensen van Saudia aanboort die alles even na kijken. Als vliegtuig dan eenmaal in de lucht is kan je weer bestellen. KLM huisjes zijn overigens ook leeg op deze route maar je mag is op AMS inwisselen voor een volle :)

    Zover ik van de crew begreep vonden zij het ook maar niets om te moeten verblijven in Damman (zitten dan wel ergens in resort). Later dit jaar verandert dit en hoeven zie niet langer daar te verblijven.

    Meeste die van/naar Damman reizen zitten daar voor de olie industrie.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik kom 8400 award miles tekort voor mijn award ticket AMS-CPT-WDH-AMS
    Iemand tips ? Die krengen zijn echt ongelooflijk duur als je ze moet kopen :(

    Ik heb alvast twee tickets voor de vrouw en het kindje gekocht met mijn credit card bij KLM, krijg ik daar ook award miles voor ?
     
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Alleen als het je AMEX FB kaart is, maar wel pas na je maandafrekening. Heb je toevallig geen hotel punten bijvoorbeeld bij Starwood die je om kan zetten naar FB?
     
  9. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Nee, mijn AMEX platinum vorige maand opgezegd, om vervolgens weer lid te worden en 60 XP binnen te harken, kaart is nog niet binnen helaas.
    Geen hotel punten helaas. :(
     
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben geen hotel naar airline conversie expert. Het zou kunnen dat bijvoorbeeld Starwood of Hilton points kopen goedkoper is als je ze daarna laat omzetten naar FB, dan direct FB Miles kopen.

    @jongesander heeft hier wel ervaring mee.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Volgens mij heeft SPG momenteel ook nog een bonusje lopen als je Starpoints koopt.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja klopt inderdaad. Zie onderstaande screenshot. Transfer vanaf SPG is redelijk simpel, reken op een paar dagen. Met de huidige conversie bonus van 25% heb je aan 7/K voldoende. Screenshot_20180504-185406.png

    Screenshot_20180504-185406.png
     
    lloydje33 en thomassmit vinden dit leuk.
  13. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Heb je status bij KLM? Dan zijn ze weleens bereid om uitzonderingen te maken. Ik heb zelf weleens telefonisch award tickets gekocht waarbij ik ongeveer 10.000 FB Miles in de min kwam te staan. Was toen Flying Blue Gold en men had er vertrouwen in dat het snel weer positief zou zijn. Het ging toen om een ticket van ongeveer 100.000 miles.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ben gold, op weg naar Platinum. Heb ook ook geprobeerd tot twee maal toe
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Had je niet beter een award voor je vrouw kunnen kopen en voor jezelf een gewoon ticket? Dan had zij ook jouw gold privileges en jij XP’s.
     
    beuse242, Daeni en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb eind vorig jaar ook wat miles "rood" gestaan. Ik wilde in eerste instantie miles van mijn echtgenote overboeken, maar ik kreeg toen te horen dat dit niet nodig was. Als elite+ mag je bij het boeken van award tickets 10% in de min staan.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    @Daan , is dat echt zo? Dat mijn vrouw dan ook Gold privileges krijgt?
     
  18. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ja.
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Yep, onze zoon vliegt regelmatig op awards en maakt altijd gebruik van onze status. Soms staat het niet op je instapkaart, maar vaak wel. Niet het FF nummer wijzigen! Dat moet het nummer van degene met status zijn.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor tip, dat had ik eerder moeten weten. :)
     
    Daan3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina