Ha allen, Ik vroeg me af: Welke waarde kennen jullie toe aan FB miles op dit moment? Voorheen rekende ik altijd 10.000 miles = 100 euro en besliste ik op basis daarvan of een ticket met miles of cash zou boeken. Een rekenvoorbeeld: Ticket naar Rio is 1000 euro cash of 80k miles en 150 euro belasting. 80k miles = 800 euro + 150 belasting is 950 euro en dus goedkoper. De vraag is of een valuatie van 100 euro per 10k nog te rechtvaardigen is met de huidige tarieven, het schraler worden van de promo awards in de afgelopen jaren en een mogelijk devaluatie met de introductie van het nieuwe systeem in juni. Wat denken jullie?
Bijna iedere keer als ik boek vind ik toch een goedkopere aanbieding in geld..maar ik reken zo eigenlijk niet. Ik gebruik ze onder een "psychologische omrekenkoers" . Ik bedoel: ook al is de prijs in euro's goedkoper, ik redeneer de prijs in miles kost me niets t.o.v. euro's betalen... Ik herinner me trouwens een discussie jaren geleden dat miles verkregen door reizen voor je werk belast zou moeten worden..ik geloof dat dat nooit wat was geworden vanwege discussie over de waarde..of moet dat tegewoordig eigenlijk en voor welke waarde dan?
Nee, hoeft niet. Wel is het ambtenaren verboden om met dienstreizen miles te sparen, maar of dat gecontroleerd wordt?
Ik reken ook met 1cent, maar moet zeggen dat op een enkele keer na ik altijd revenue tickets boek omdat die behoorlijk goedkoper zijn dan de 1 cent per mile. Zit nu op bijna 200k miles, waar ik eigenlijk niet echt een doel voor heb waarvan ik denk " dat is het waard"! Kijk ik naar BA/Oneworld miles, dan spaar je ze 4 keer sneller en zijn ze per stuk 3x zoveel waard.
Er zijn prima tickets te vinden met een CPM van 1 cent of zelfs iets hoger. Denk aan midden oosten en Azië. Je kan bijv voor 20.000 in Economy of 5.naar Damman, Dubai, Abu Dhabi or Muscat of 50.000 in business. Azie is 40.000 of 100.000 vooral Business kan dan een mooie waarde opleveren. Als je 200.000 miles heb zou ik zeggen boek een retourtje Japan, China of Korea in Business en maak er iets moois van. Als je iets minder populair wilt zou ik Ulaanbaatar aanraden.
Elke currency heeft zijn sterke en zwakke punten. Ik ben wel erg benieuwd waar je met avios 3x de waarde van FB mijlen krijgt 1cpm voor Flying Blue gaat bij mij meestal wel op, denk aan J retourtjes amerika en enkele vluchten. Is wel waar dat voor economy er met de huidige lage prijzen vaak betere revenue deals zijn.
One mile at a time, the points guy en Gary Leff houdt het een en ander regelmatig bij(in $USD): https://viewfromthewing.boardingare...of-miles-how-much-frequent-flyer-miles-worth/ http://onemileatatime.boardingarea.com/value-miles-points/ https://thepointsguy.com/guide/monthly-valuations/ Y met de surcharges ex-EU is vaak al lang geen 10.000 miles = 100 euro meer, J voor bv 140k miles + 400EUR charge is naar mijn mening nog steeds te rechtvaardigen. Ondanks dat we hier weten dat als je wat geduld hebt en flexibel bent bijvoorbeeld voor 1300EUR Business naar Noord-Amerika ofzo vliegt en op dat moment je 10.000 miles = 100 euro niet meer van toepassing is.
Fair enough Zijn vooral bij lange vluchten wat minder sterk, AMS-LAX bijv kost dan 75k-90k + surcharge.
Moet zeggen dat het bericht een schieten vanuit de heup is, maar heb hier op het forum al eens een vergelijk gemaakt tussen vliegen met FB En sparen gaat bij BA veel sneller, bv Ba ams/lcy 500 avios KLM ams/flr 375 miles Ba ams/las Vegas 5.722 avios KLM ams/ Bali 2.300 FB Miles Ik spaar avios dus sneller, en het kost minder avios om premium te boeken dan FB miles, en er is meer beschikbaarheid!
Ligt ook erg aan situatie en boekingsklasse. Ben het er trouwens compleet mee eens dat verdiensten karig zijn met FB en inwisselmogelijkheden niet al te sterk Crediteer zelf regelmatig iets naar Alaska en heb daar een leuk stapeltje, verdienen op veel klassen 100% en awards zijn lekker geprijsd.
BA is lekker voor de el-cheapo flyer. Als je duurdere tickets koopt gaat het verdienen bij andere spend based programma's veel sneller. Die 1.3 vs whatever maakt dan ook niet meer het verschil Inwisselmogelijkheden bij FB; zeiden ze niet dat na 1 Juni elke lege stoel is te boeken. Ge gaat natuurlijk wel de hoofdprijs betalen maar die beschikbaarheid is er.
Ik had afgelopen november een business ticket naar JNB geboekt voor 172.500 miles en 351 euro. Die BC stoel was in een reguliere ticket boven de 3k kan ik mij herinneren. Ik vond dat wel goede value. Vooral op promo awards heb je natuurlijk de betere deals. 10k miles voor 100euro is ook ongeveer wat ik aanhou. Vandaar dat ik nooit award tickets binnen Europa pak.
Voor een retour neem ik dan wel aan toch? Ik vind de mogelijkheden over het algemeen wat tegenvallen moet ik zeggen. Vooral omdat je geen First Class awards kunt boeken (ik weet het, je kunt voor 200/K een F ticket bij AF boeken als je elite bent, maar dat telt wat mij betreft niet). Ik zou 62,5/K over hebben voor CDG-JFK-LAX met AF nieuwe business class en Delta One. Maar helaas, ga je qua beschikbaarheid niet redden. Tot slot: ik zou persoonlijk ophouden met miles sparen als ik slechts 10 cent per mile uit een award ticket haal.
Ik ben ook een beetje in dubio wat ik nou eigenlijk met mijn FB miles moet gaan doen. Heb er inmiddels bijna 320k, maar nog nooit het idee gehad echt een mooie deal te pakken te hebben. Promo awards passen vaak ook niet helemaal in mijn reisplannen omdat je ze binnen 3 maanden moet vliegen. Beschikbaarheid om naar BC te upgraden is er bijna nooit of tegen de absolute hoofdprijs. Ik vlieg vooral zakelijke routes als AMS-JFK en AMS-LAX eventueel via CDG. BC is vaak al uitverkocht of als ik de mogelijkheid heb, dan is de vlucht de dag ervoor geannuleerd waardoor BC helemaal vol zit Onlangs op AMS-JFK het aanbod gehad om een V klasse ticket te upgraden voor 60k miles per ticket. Er vanuit gaande dat je een AMS-JFK ticket voor 1600 euro retour kan boeken in een promo, zouden de miles een value van 1,3 cent hebben los van mijn Economy ticket. Als ik de ticketprijs eraf haal zou je op 1,08 cent komen.
Yes, het was een retour. Heenweg op de 50% promo award, terug was niet beschikbaar en is dan ook op hoger award tarief. Ik spaar de miles sowieso i.v.m. werk, dus sparen doe ik sowieso.
Dit. Je vult je FF nummer toch wel in voor de extra baggage vrijstelling, preferred seats, TSA Pre, Global entry, fastrack en/of lounge toegang. Beetje FF sprokkelt zodoende 300k-400k miles per jaar binnen. Als je dan samen met je vriendin in een lay flat van de warme nootjes en een drankje zit te genieten terwijl de FA nog eens een keer met het wijnrek langskomt zal het mij een zorg zijn of ik 'slechts 10 cent per mile' eruit haal (is eigenlijk al jaren niet meer het geval).
Ik heb het bijgehouden. 2016 = 175k ongeveer 2017 = 250k ongeveer Dit is inclusief alles (en AMEX spend) klachten etc etc. Maar ik ben het met je mee eens, ik vind status voordelen belangrijker dan punten utilizatie.
Met een beetje geluk de nieuwe A330 cabine uitproberen? Je kan mogelijk naar Bahrein, goedkopere ticket/auto combinatie? De feestjes in Damman zijn enig zins legendarisch als je contacten daarvoor hebt.