Waar voldoet jullie ideale koffer aan?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 7 apr 2016.

1. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie krasjes etc inderdaad als patina. Prachtig toch zo'n Rimowa van 30 jaar die duidelijk ervaring heeft.

Morris vindt dit leuk.
  2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Nou, mijn trolley is nog steeds immaculate, maar die stop ik dan ook zelf in de overhead bins en is nog nooit ingecheckt als ruimbagage :D Maar ik hoor wat je zegt. Meest hilarisch vind ik nog wel mensen die met die totaal onpraktische Luis Vuitton koffers reizen: https://www.instagram.com/reel/DKA9IGrqvML/?hl=en

Tim82 en Morris vinden dit leuk.
  3. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Waar ik benieuwd naar ben, heeft iemand toevallig eens de Global Carry on van B&R in een Embraer 190 meegenomen? De laatste keer dat ik Cityhopper vloog had ik alleen een rugtasje mee maar als ik de voorste overhead bak zag, kweenie of dat gaat passen...

4. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    327
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand hier nog tips voor een basic handbagage koffer die met alle maatschappijen mee kan (2 of 4 wielen maakt mij niet uit, hard of softshell ook niet)? Hoeft geen fancy Rimowa of een ander duur merk te zijn.

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb geen deuk in mijn nieuwe TravelPro koffer getrapt, maar deze week mijn 55cm spinner onderworpen aan een flinke test. Bijna 10 km gelopen door Brussel en het weer at niet mee: het was vies weer en Brussel is dat ook van zichzelf. Langs opengebroken straten, op en af stoepen, door plassen, de koffer heeft er flink van langs gekregen. En ik heb twee waardevolle lessen geleerd:

1. Een spinner wordt merkbaar meer vies van onderen. Dat had ik mij niet gerealiseerd, maar heb ik opgelost door de koffer onder douche de koffer schoen te spoelen.
    2. Als je de koffer schoonspoelt, doe dat dan meteen en probeer niet uit te vogelen wat voor meuk er onder je koffer is gespetterd. En ruik er vooral niet aan :rolleyes:

Laatst bewerkt: 28 nov 2025
    VinceG en Tim82 vinden dit leuk.
  6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.540
    Trofeepunten:
    373
    Ik gebruik nu al ongeveer 10 jaar een Samsonite die op deze lijkt (mijn huidige type wordt niet meer verkocht), https://www.maletasgreenwich.com/nl...MIqc-e9NCVkQMVtbGDBx1I2xNmEAQYBCABEgJCUPD_BwE De koffer is net als die van @Dan1 tientallen keren door modderige stadsparken gerold over meerdere kilometers, door de stromende regen, etc etc. En ziet er nog als nieuw uit na ruim 100x gebruik. Het enige ik heb een keer een nagelschaartje erin gestopt in een verder heel erg volle trolley, en die is door het gaasje van de binnenvoering gestoken maar dat is mijn eigen schuld.

Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina