Waar voldoet jullie ideale koffer aan?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 7 apr 2016.

  1. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Deze heb ik ook inderdaad. Prachtig materiaal. Helaas niet handig om op "vlieg"vakantie mee rond te zeulen. Heb je een advies voor een 100L+ koffer (<158 cm totaal)?
     
  2. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Nog een alternatief voor Rimowa gezien die nu bizarre prijzen vragen voor hun koffiers?
     
  3. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Met airlinecrew15 heb je 15% korting bij Travelbags.nl
     
    Bjorn en jphorn vinden dit leuk.
  4. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Maar weer eens even nieuw leven inblazen!

    Tas:
    Ik zweer bij mijn Filson Dryden briefcase. Robuust gebouwd, mooi afgewerkt en handige opbergvakken aan de voorzijde van de tas. Ook handig dat je 'm over een trekstang kan schuiven.

    Cabin:
    Zojuist de Samsonite lite ALU spinner 55 mogen ontvangen. Ziet er mooi uit en voelt goed aan. Maandag de vuurdoop naar Florence.
     
    Tim82, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Samsonite heeft heerlijke handbagage koffers! Die van mij is lekker stil, niet op iedere tegelvoeg op Schiphol een harde tik of dat geratel wat je soms van honderden meters afstand al hoort bij sommige koffers. Gebruik 'm nu een jaar of 8 vrij intensief en nog 0 gebruiks slijtage. Het type weet ik niet, maar deze komt het dichtst in de buurt qua hoe ie er uitziet: https://www.google.com/search?q=Sam...8Px6WBsAw&bih=955&biw=1920&client=firefox-b-d
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Rimowa Cabin Aluminium & Rimowa Trunk Essential Plus
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Aluminium CarryOn trolley in handbagage formaat en een grote stoffige Eastpack omdat ik ook soms nog wat een soort halve backpacker ben ;)
     
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Samsonite Lite Locked koffers (ultra licht en met een TSA slot ipv ritsen, wat tegenwoordig de norm lijkt). Heb er nu 3 maar ze worden helaas niet meer gemaakt.
     
  10. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Als carry-on trolley gebruik ik al jaren de Victorinox Werks 6.0 (2 wheels), Ik heb inmiddels mijn tweede al meer dan 5 jaar in gebruik – bij de eerste kwamen na een paar jaar de naden bij één van de ritsen los, deze is zonder vragen of problemen vervangen door Victorinox. :)

    Voor nagenoeg alle maatschappijen kan ik deze meenemen als hand bagage. En het lukt me doorgaans om er een week, tot bijna twee weken, aan bagage in mee te nemen.

    Voor een trolley heeft een 2-wheel configuratie mijn voorkeur. Vier van die swiveling wheels zijn handig op de luchthaven, maar een drama als je eind moet lopen in de stad, of een dorp, met slechte bestrating, of een totaal gebrek eraan. Dat is bij mij vaak het geval. Ook kun je een 2-wheel trolley gewoon neerzetten in een metro, bus, trein... de 4-wheel spinner versies zie ik vaak als een projectiel door het gangpad schieten zodra de chauffeur/machinist optrekt. :D

    Ook belangrijk is dat de koffer expandable is, voor als ik documentatie, souvenirs, cadeau's of andere extra bagage op de terugreis heb. Ik heb geen behoefte aan extra vakken of ingewikkelde opbergmogelijkheden. Ik gebruik packing cubes om mijn kleding en andere spullen te organiseren, zodat ik zelf kan bepalen hoe ik het indeel.

    Verder moet het materiaal degelijk zijn. Ik kijk met name naar de kwaliteit van de ritsen. Ik heb geen zin om elk jaar een nieuwe koffer te kopen. Maar ik wil ook geen astronomische bedragen besteden aan zo'n koffer, 300-400 euro is een beetje mijn limiet. Er is altijd een kans dat een koffer zoek of beschadigd raakt.

    Alhoewel, mocht mijn Victorinox het begeven – hij ziet er wat afgeragd uit, maar alles werkt nog prima – dan overweeg ik een Briggs & Riley. Deze zijn wat duurder, maar zijn duurzaam. Een collega heeft er één al 10 jaar in gebruik, en je kunt reserve onderdelen via de website bestellen.

    Als "accessory" heb ik een Tumi Alpha 3 Medium Travel Tote. Dit is mijn "grab bag" en ik reis eigenlijk niet zonder deze tas. Het bevat alles wat ik nodig heb: mijn reisdocumenten, iPad, Bose noise canceling head set, leesbril, huissleutels, een paar pennen, wat cash, en een paar andere essentials. Deze tas is compact, past zonder problemen onder de stoel voor me, maar is ook expandable voor als ik een fles water, regenjas (K-Way packable raincoats zijn super) of boek wil meenemen. Aan de achter kant zit een handig vak waar ik vaak een krant of tijdschrift in steek of reisdocumentatie die ik regelmatig nodig heb. Er is ook een sleuf om de tas over de telescope handle van mijn Victorinox te schuiven.

    Dus al met al, geen bagage met veel tierlantijnen, onder het motto: wat er niet aanzit, kan ook niet kapot. Alles is afgestemd op de maximale dimensies die doorgaans als handbagage mee mogen – al wordt daar in business class, of met elite status nooit moeilijk over gedaan.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Absoluut mijn TravelPro Elite 55 Expandable met bijpassende Platinum elite business brief.
    Beiden zijn expandable, dus heb je een keer geshopt (in de winkels of het magazijn van je bedrijf :p ) dan kan dit prima mee zonder extra bagage toe te voegen.
    Daarnaast vind ik de service van Travelpro echt fantastisch. Dit is mijn 3e koffer en de bij de vorige versleten de wielen best snel. Ik denk dat ik toen gewoon pech had, want deze is alweer een jaar oud en nog geen krasje. Maar goed, ik kreeg gewoon iedere keer nieuwe wielen opgestuurd. Onbeperkt en zelfs na 3 jaar. Zijn overigens heel makkelijk en stevig te vervangen.
    Daarnaast vind ik de indeling van zowel de tas als de koffer heel erg handig. Ik hou van compartimenten en deze zijn altijd standaard ingedeeld zodat ik exact weet waar wat zit.
    Daarnaast hebben ze ook gewoon bepaalde handigheidjes zoals een vast haakje in het voorste compartiment. Ideaal om sleutels aan te doen. Die glijden altijd overal tussen door en daar moet je enorm naar zoeken.
     
    noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik zat te kijken naar een Rimowa voor de handbagage maar sinds de overname door LV zijn die niet leuk duur meer.
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Aaah dat verklaart de prijzen. Laatst ook naar gekeken, maar schrok ook een beetje van het bedrag.
     
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Zat er ook naar te kijken, blijven mooie koffers om te zien. Vond ze eigenlijk al te duur, maar sinds 1-1-2023 zijn de prijzen weer flink verhoogd. Vraag me ook af of je met zulke dure koffers niet teveel ongewenst publiek aantrekt, beetje hetzelfde effect als met een te duur horloge door Amsterdam lopen?
     
  15. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Dat was voor mij de reden om travelpro koffers aan te schaffen. Goede kwaliteit. Niet te opvallend. Zeer tevreden over zowel de platinum elite ruimbagage koffer als de handbagage koffers.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Het is idd even één keer goed vloeken als je afrekent (gelukkig kan dat met Amex ;))

    Daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad, je ziet ze echt overal in de wereld continu voorbij komen, en wanneer loop je nu echt "te koop" met je koffer? Op het vliegveld is het over het algemeen heel veilig, vervolgens een Uber in naar je hotel oid en dan uitpakken...
     
    Bjorn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina